Fanboy-oorlog vanwege Rage draait langzamer op PS3

Pagina: 1
Acties:

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-02 18:54
In de reacties op Id Software: Rage draait langzamer op PlayStation 3 is zoals te verwachten weer een fanboy console war uitgebroken. Het vervelende is dat het artikel dit uitlokt door Carmack niet volledig te citeren en enkel het sappigste deel van een uitspraak te vermelden. Het deel in bold wordt echter niet gemeld.

"The 360 version matches the PC's 60 fps, but the textures on many surfaces currently flick visibly between resolutions as you move toward and away from them, while the PS3's framrate runs at just 20-30fps."
Carmack also says, "We expect this to be 60Hz on every supported platform."

Door aan het artikel toe te voegen dat Carmack verwacht dat ze de lage framerate kunnen oplossen was het artikel evenwichtiger geweest. Daarnaast had er ook nog wel bij vermeld mogen worden dat Rage nog in ontwikkeling is en pas ergens in 2010 zal uitkomen.

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-12-2025
Ik kan me wel vinden in je suggesties en heb je opmerkingen dan ook toegevoegd. Dank voor je reactie!

Verwijderd

Goed dat je een topic aanmaakt en dat het wat verduidelijkt is. Overigens:

"De Xbox360 is 3.5% procent sneller"
"Niet! PS3 is sneller"
"Nee, z'n want GPU is langzamer"
"Wel, want de PS3 heeft meer cores om de GPU mee te ontlasten"
"Ja maar, de Xbox360"

Vroeger deed ik er ook aan mee: maar wat maakt het nou werkelijk uit dat de een iets sneller is dan de ander? Het levert geen fantastisch grafisch verschil op. En het draait uiteindelijk toch allemaal om de exclusives, het online platform, de toegevoegde waarde van Bluray etc. Die verschillen zijn belangrijker dan dat de Xbox 5% krachtiger is dan de PS3 of andersom.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 21:00 ]