Update onjuist

Pagina: 1
Acties:

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 00:37
Beste redactie,

Met een link naar mijn bijdrage is het nieuwsbericht over The Pirate Bay onjuist geupdate. Dat de uitspraak uitvoerbaar bij voorraad is, heeft volgens mij slechts tot gevolg dat TPB dwangsommen moet betalen over de periode tot aan de uitspraak op verzet ook als daar in het voordeel van TPB geoordeeld wordt. Als de rechter in hun voordeel oordeelt, heeft het verzet wel degelijk tot gevolg dat geen dwangsommen meer verbeuren en de website online mag blijven. Maar die laatste uitspraak heeft geen terugwerkende kracht. Daar gaat het om.

Noem het mierenneuken, maar met 30.000 euro dwangsom per dag maakt een dag of 3 (tussen de uitspraak in verstek en de uitspraak op verzet) best wel uit. Excuses als ik in mijn eerste post onduidelijk was.

[ Voor 37% gewijzigd door pmeter op 31-07-2009 15:44 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Wat is dan precies je opmerking? Er staat "Dat betekent dat de site sowieso afgesloten moet worden voor Nederlandse gebruikers, ongeacht of de beheerders in verzet gaan of niet." Dat lijkt me compleet juist. Het gaat hier alleen nog om het aantekenen van verzet, niet over de uitslag daarvan.

De uitslag kan, doordat de zaak inhoudelijk behandeld moet worden, namelijk nog wel maanden duren. In het artikel staat niets over de gevolgen van een vrijspraak of veroordeling van TPB als ze in verzet gaan.

Of zie ik iets over het hoofd?

• pmeter
Ik had deze post geëdit terwijl arnoudwokke erop reageerde. Wat er stond is - in het kort - dat wanneer je in verzet gaat op een kort geding, een nieuw kort geding volgt. Dat nieuwe kort geding gaat zoals alle kort gedingen: na een sumiere inhoudelijke beoordeling volgt dezelfde dag nog de uitslag. Daarna volgt indien één van beide partijen dat wil de bodemprocedure. Laatstgenoemde procedure kan enkele maanden of nog lager duren.

[ Voor 160% gewijzigd door pmeter op 31-07-2009 17:23 ]

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
Nu vat ik wat je bedoelt :)

Als jij het verkeerd opvat, dan kunnen anderen dat ook verkeerd opvatten. Omwille van de duidelijkheid dus nog een zinnetje toegevoegd. Thx voor het melden :)

• pmeter
Helemaal juist :)

[ Voor 90% gewijzigd door pmeter op 31-07-2009 17:17 ]