Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Omdat mijn "oude" 19 inch beeldscherm het begeven heeft heb ik een 24 inch breedbeeld scherm aangeschaft met een resolutie van 1920px * 1080px (16:9). Graag wil ik dit scherm opsplitsen in 2 á 3 gebieden die zich elk gedragen als een apart scherm. Als ik bijvoorbeeld een applicatie "maximize" dan wordt deze niet groter dan het gebied waar het zich in bevind.

Termen als "desktop divider" en "desktop splitter" in google hielpen mij niet verder. In mag toch aannemen dat er zulke applicaties bestaan?

Kent iemand een applicatie voor Vista zodat ik één scherm op kan splitsen in meerdere schermen?

[ Voor 0% gewijzigd door vinnux op 31-07-2009 15:05 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Waarom neem je aan dat het bestaat? :)
Ik ben het in ieder geval nooit tegengekomen maar hou dit draadje wel even in de gaten, ben benieuwd of er wat uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Euh Windows 7 kan 2 vensters zo naast elkaar doen door ze naar de rand te slepen :)

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Tuurlijk bestaat het: splitview (is wel betalend)

Er is volgens mij ook een gratis variant, maar kan er niet zo meteen opkomen

edit:
een gratis variant: http://www.winsplit-revolution.com

[ Voor 20% gewijzigd door DaRKie op 31-07-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acer Gridvista, hier te downloaden, of Gridmove bijv.

Zelf ben ik helemaal verknocht aan Sizer, daarmee kun je elk venster zeer snel resizen naar een vooraf opgegeven grootte en/of plaats. Helaas werkt-ie niet goed meer op Vista. Als iemand een alternatief hiervoor weet voor Win7 dan hou ik me aanbevolen, dit is echt zo'n utility die ik niet meer kan missen, en mischien zelfs reden voor mij om anders maar niet over te stappen ;)

Edit: Ik zie net dat de maker van Sizer aan een Vista/7 compatible versie bezig is. Wat een opluchting! Alleen nu nog een 64-bit versie ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2009 06:41 ]