Toon posts:

User call licentie terminal servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag ben ik een probleem bij een klant van ons tegengekomen.
Deze klant zit op 2 vestigingen, waarbij 1 locatie een 2 servers draait.
Eén van deze servers is een Terminal 2003 server.
Nu hebben we deze server een ong 3 maanden geleden geinstalleerd, en hebben we een tijdje later 5 TS usercalls toegevoegd. Nu verschijnt er na het inloggen op het scherm van de client een melding dat de licentie naar 6 dagen is verlopen. Zie afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/marijnkonterman/th.JPG

Hoe is dit mogelijk.......is het een bug in Windows, of hebben we over 6 dagen echt een probleem.
Weet iemand hoe dit te fixen is?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 14:53 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:52:

Hoe is dit mogelijk.......is het een bug in Windows
eerder een bug in je configuratie denk ik..

Op welke mode staat die bewuste nieuw geinstalleerde servert? Ook correct naar je License server verwezen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Die license server staat gewoon op de Terminal server geinstalleerd. Heb de geplaatste screenshot ook op deze machine gemaakt.

Is een verwijzing dan wel nodig, en zo ja, waar maak ik deze aan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Errr.. .rewind. press play and resume ;)

de vraag welke modus je je Terminal Server hebt draaien stel ik bewust, omdat ( terug te vinden in de productdocumentatie ) er een Device en User licentie model is, en de instelling op de terminal server bepaalt ook welk type CALs er bij je Licensing server worden aangevraagd.

Controleer dat dus? :)

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 31-07-2009 15:14 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik zien welke modus deze draaid. waar kan ik dat op de terminal server opvragen. Ik zou zeggen dat je dit zou kunnen zien in het schermpje waarvan ik hierboven een screenshot heb gemaakt.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:06
Dat kun je zien in de Terminal Service Configuration, dus niet op je license server maar op je terminal server.
Pagina: 1