[meuk] Gebruikte bron voor Joomla

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
meuk: Joomla! 1.5.14

Het valt me op dat sinds de laatste paar releases van Joomla (om meer precies te zijn, vanaf 1.5.10) wordt gelinkt naar de 'hobby-site' van iemand, in plaats van naar de officiële site www.joomla.org.
Ik vroeg me af of daar een speciale reden voor is, aangezien het mij eerlijk gezegd wenselijker lijkt dat een officiële bron gebruikt wordt door een serieuze site als Tweakers.net.

Iets anders: in het laatste stukje (de copy/paste vanaf de bron) bevat een foutje m.b.t. de versie:
Op het moment van samenstelling van de 1.5.11 release, de tracker bevatte 146 problemen:
Moet denk ik 1.5.14 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met EDIT. Jullie verwijzen in de tekst al naar de nederlandse sites, dus ik zou bij de details de officiële sites aan houden.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-08 19:40
Op http://community.joomla.org/translations.html wordt er anders wel gelinkt naar deze website, die dus toch wel een bepaalde status heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 10:48
Joomlacommunity.eu is de officiele Nederlandse vertaalpartner van het Joomla Project, zoals inderdaad ook op de Joomla-site staat.

Linken naar deze site lijkt mij dus probleemloos kunnen.

[ Voor 78% gewijzigd door Hmmbob op 31-07-2009 14:42 . Reden: Verkeerde edit bij verkeerde post... zucht. ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Ik heb mij in de eerste post wellicht niet goed uitgedrukt.

Het gaat mij nu niet per se om de site die gebruikt is als bron, het gaat er mij om dat ik verwacht dat Tweakers.net de originele artikelen als bron noemt.
Al is een site nog 100x vertaal-partner (wat het in dit geval dan ook moge inhouden), ik vind het wenselijker dat er als bron het originele artikel wordt gebruikt omdat ik een originele bron betrouwbaarder vind dan een site die het artikel heeft overgenomen (en in dit geval vertaald).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc00zy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-04 17:16
Je kan om JoomlaCommunity.eu de officiële Nederlandse downloads vinden. Waarom zou je daar dan niet naar linken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
EDIT schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:55:
Al is een site nog 100x vertaal-partner (wat het in dit geval dan ook moge inhouden)
Dat houdt in dat alle Nederlandse releases van het Joomla.org team, de Nederlandse taalbestanden bevatten die gemaakt zijn door het vertaal-team van deze site. Het lijkt mij dan ook prima om te linken naar de officiële pakketten met de Nederlanse taalbestanden, die te vinden zijn op die site. In feite link je dan naar de 'originele' bestanden, die Nederlandstalig voor je gemaakt zijn.

Daarnaast is joomlacommunity.eu ook de Nederlandstalige helpserver voor Joomla, zodat alle [HELP] knoppen in Joomla een Nederlandse hulp bieden, ipv de Engelse.

Begrijp ik uit je verhaal dat, wat jou betreft, altijd alleen maar naar de Engelstalige artikelen moet worden verwezen, ook al is er een Nederlandse variant van? Gebruik je zelf dan ook steeds google.com in plaats van google.nl?

Ik zie echt totaal je probleem niet... Enlighten me.

[ Voor 13% gewijzigd door Hmmbob op 31-07-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Nu online
Groentenboer schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:38:
[...]

Begrijp ik uit je verhaal dat, wat jou betreft, altijd alleen maar naar de Engelstalige artikelen moet worden verwezen, ook al is er een Nederlandse variant van? Gebruik je zelf dan ook steeds google.com in plaats van google.nl?
Als de originele bron Engels is, prefereer ik Engels ja. Vertalingen kunnen fouten bevatten.
Ik zie geen enkele relevantie in het gebruik van een Engelse of Nederlandse Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
zo wat een vijandige toon voor iemand die een verzoek doet naar de redactie :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
TS heeft wel een punt, het product is van origine een engels product, de vertaling is community driven.
Ik prefereer ook de site van de maker ipv de site van een community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-08 16:24

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
het lijkt mij idd geen kwaad kunnen om gewoon naar de internationale site van Joomla te linken. Dat zullen we voortaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

sc00zy schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:22:
Je kan om JoomlaCommunity.eu de officiële Nederlandse downloads vinden. Waarom zou je daar dan niet naar linken?
Persoonlijk zou ik zeggen: Omdat ik helemaal geen Nederlandstalige "troep" wil Altijd leuk met eventuele foutberichten, zoekt zo lekker makkelijk. Al mijn software is in het Engels, en zo ook al mijn Joomla installaties.
Dus kom je alsnog uit op joomla.org.

Nu weet ik ook wel dat JC.eu de officiële vertaalpartner is, en ook de normale Engelse bestanden meegeeft, maar de Nederlandse hoef, en wil, ik niet eens.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Wellicht beiden geven. Voor wie het kale origineel wil is er joomla.org, voor wie de vertaalde versie of alleen de vertaling wil hebben kan dan bij de officiële vertaler terecht (waarbij men dan kan linken naar http://community.joomla.org/translations.html omdat je daarmee meteen alle vertalingen afdekt :)). Of men verwijst alleen naar de officiële aankondiging en laat dat hele vertaal gebeuren verder over aan de officiële aankondiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderpotjer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-08-2020
L4m0r schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 17:05:
TS heeft wel een punt, het product is van origine een engels product, de vertaling is community driven.
Ik prefereer ook de site van de maker ipv de site van een community.
Vergeet niet dat de 'maker' ook de community is, dus in je zin staat eigenlijk: "Ik prefereer ook de site van de community ipv de site van een community."

De gehele discussie Engels/Nederlands is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Beste zou dus zijn op beide talen te wijzen, dan is (hoop ik) iedereen gelukkig toch? Joomla wordt in Nederland veel gebruikt, mede doordat het CMS volledig in het Nederlandstalig beschikbaar is, er zijn nog genoeg mensen die niet (volledig) met de Engelse taal overweg kunnen.

Voor foutmeldingen is de Engelstalige versie inderdaad soms handig, echter door de vele gebruikers in NL zijn de meeste foutmeldingen met oplossingen ook in het Nederlands terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
EDIT schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:21:
meuk: Joomla! 1.5.14

Het valt me op dat sinds de laatste paar releases van Joomla (om meer precies te zijn, vanaf 1.5.10) wordt gelinkt naar de 'hobby-site' van iemand, in plaats van naar de officiële site www.joomla.org.
Ik vroeg me af of daar een speciale reden voor is, aangezien het mij eerlijk gezegd wenselijker lijkt dat een officiële bron gebruikt wordt door een serieuze site als Tweakers.net.

Iets anders: in het laatste stukje (de copy/paste vanaf de bron) bevat een foutje m.b.t. de versie:
Ligt het aan mij of is dit een beetje erg denigrerend?

Dat iemand de site niet prettig vind kan best zijn, maar om een website van een community te betitelen als 'hobby-site' gaat wel heel ver.
Daarmee vind ik eigenlijk dat een dergelijk verzoek gelijk onzinnig wordt.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Quacka schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 10:41:
[...]

Ligt het aan mij of is dit een beetje erg denigrerend?

Dat iemand de site niet prettig vind kan best zijn, maar om een website van een community te betitelen als 'hobby-site' gaat wel heel ver.
Daarmee vind ik eigenlijk dat een dergelijk verzoek gelijk onzinnig wordt.
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat ik er, onbewust, zo op reageer. Er zijn veel mensen die actief meehelpen aan dit project, en dat wordt met 1 post onder de mat geschoven als 'hobby-project'.

Pagina: 1