ISRA Punt laten vernieuwen: KPN gratis via Telfort € 300,00?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wij zijn vorig jaar verhuisd en na maanden tussen het stof geslapen te hebben is de woning nu zo goed als klaar. Vorig jaar november heb ik volgende al geconstateerd maar werd van kastje naar de muur gestuurd door Telfort en KPN.

Probleem is dat ons ISRA punt nogal 'gammel' is.
Wij hebben en wat oudere woning en het ISRA punt komt binnen in de woonkamer. Een soort dikke hardplastic kabel met een lasdop erop (nou ja, die ligt er los op). Vlakbij zit een telefooncont aansluiting in de muur. vanuit het ISRA punt richting die aansluiting liepen kabeltjes.

Bij het vervangen van het telefooncontact braken die snoertjes zowat spontaan af (qua elektra ben ik niet geen expert maar zeker niet onervaren en heb echt wel voorzichtig gewerkt).

Momenteel zit er maar provisorisch een stekker vanaf mijn modem direct op de de draadjes van het ISRA punt gedraaid. De snoertjes uit het isra punt zijn ook redelijk geoxideerd waardoor ik niet zomaar verbinding krijg. Ben even de cijfers kwijt maar mijn verbindingsnelheid is ook niet optimaal nu.

Nou heb ik wederom KPN en telfort gebeld. Bij KPN zou het gratis gerepareerd kunnen worden mits ik klant bij ze ben. Omdat ik klant van Telfort moeten zij de opdracht geven ter reparatie.

Telfort gebeld en die willen het best laten repareren. Echter gaat het mij dan wel € 300,00 kosten?
Puur de reparatie dusniet verplaatsen of iets dergelijks.

Overigens de oude bewoner aansprakelijk stellen lijkt mij geen optie, omdat het lastig te bewijzen is.

is die € 300,00 gerechtvaardigd voor zo'n reparatie? Is het mogelijk om het ISRA punt zelf te repareren?
(wil ik best proberen, als het niet lukt laat ik het alsnog door KPN repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300260

Ik kan u vertellen dat u niet helemaal juist bent voorgelicht. Waarschijnlijk heeft mijn collega het verhaal niet goed begrepen.Mij is het duidelijk en ben van mening dat wij KPN hiervoor kunnen aansturen.
Mag ik uw gegevens ontvangen via een dm? Graag daar een nummer bij geven waarop u overdag bereikbaar bent. Dan kan ik het voor u in gang zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aconitum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Hangt er een beetje vanaf wie er verantwoordelijk is voor je ISRA.
Heb je nog telefonie van KPN dan zal je de storingsdienst moeten bellen.
Heb je telefoinie via Telfort, dan zal je contact op moeten nemen met telfort.
Zij zullen vervolgens weer KPN aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 22:25
Erg netjes hoe telfort (joris) alle problemen oplost die mensen hier op GoT plaatsen. Kunnen andere providers nog wat van leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 19:24
Vanx schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:22:
Erg netjes hoe telfort (joris) alle problemen oplost die mensen hier op GoT plaatsen. Kunnen andere providers nog wat van leren!
Is het al opgelost dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-05 22:25
Excuus, hoe snel en duidelijk telfort reageert op dit soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-05 12:54
Als je telefonie via KPN hebt, dan moet je KPN bellen.
Heb je geen diensten van KPN, maar alleen van Telfort, dan zul je bij Telfort moeten zijn. Die sturen dan inderdaad KPN aan. Klaar, punt uit.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Jaren geleden KPN eens gebeld over de oude antieke bedrading in m'n woning waardoor ADSL waarschijnlijk niet werkte, kreeg te horen dat het 1500 gulden kostte om het te laten vervangen, maar als ik 't kapot maakte kwamen ze 't gratis maken.
Echt gebeurt. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:58
Murcielago schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:59:
Als je telefonie via KPN hebt, dan moet je KPN bellen.
Heb je geen diensten van KPN, maar alleen van Telfort, dan zul je bij Telfort moeten zijn. Die sturen dan inderdaad KPN aan. Klaar, punt uit.
KPN is altijd verantwoordelijk voor het ISRA punt.
Omdat het bij het netwerk van KPN hoort ( Kabel infrastructuur)
Wat je na de ISRA punt doet moet je zelf weten. Als je voor het ISRA punt gaat knutselen dan is KPN daar niet zo blij mee.

Geld overigens ook voor Gas, Water en Licht
Alles wat na de hoofd aanluiting zit is voor de eigenaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Jessez op 03-08-2009 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ben ik weer. Wat late reactie. Maar kan alleen op werk dus verbinding maken momenteel.
Vrijdag heb ik na het plaatsen van mijn bericht nog wat rond gekeken. Ik vermoedde dat die € 300,00 gebaseerd was op een te verplaatsen ISRA punt.

Dus nogmaals met Telfort gebeld en me niet af laten schepen. Maar 'op dwingende wijs communiceren' was niet eens nodig. Men ging meteen een afspraak inplannen met een KPN monteur. Welke de kosten op voorhand aan mij door zou geven alvorens iets te doen. Mederwerker had het nu over +/- € 100,00

Vrijdagavond werd ik al gebeld of ze maandag (vandaag dus) lang konden komen. De KPN monteur begon eigenlijk meteen alles door te knippen en de aansluiting te maken. Kosten: € 0,00.
Hoewel hij wel vertelde dat wij of bouwbedrijf (vanwege verbouwing) zelf verantwoordelijk gehouden konden worden voor het kapotte ISRA punt. Maar hij vertelde zelf al dat het lastig te bewijzen was en dat het hem niks uitmaakte en dus opschreef dat het al zo was/slijtage was.

Als het goed is heb ik vanavond weer fatsoenlijke verbinding dus.

@Telfort Joris: Bedankt voor je snelle aanbod, maar deze keer heeft een andere helpdeskmedewerker zich ook van zijn beste kant laten zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Die 300 euro wordt volgens mij in rekening gebracht op het moment dat de monteur bepaalt dat het ISRA punt niet versleten is, maar moedwillig gemolesteerd -- als de vorige bewoner de grondkabel heeft doorgeknipt en dat lelijke buisje in de vuilnisbak gegooid, tja, dan is het nou eenmaal een ander verhaal. En dat gaat net zo hard op voor als je een verbinding hebt direct bij de KPN overigens.

Een IS/RA punt dat zoals jij beschrijft gewoon verouderd is en gammel geworden (en een lasdop is in ieder geval al 30+ jaar oud...) kan normaal gesproken gewoon op KPN z'n kosten vervangen worden.

Meestal zijn de KPN monteurs redelijk coulant met dit soort issues, en alleen bij overduidelijke gevallen (zoals het voornoemde "weggesloopt" of "ingemetseld" gevallen) gaan er kosten komen. Hoeveel hangt er dan vooral van af wat er precies gebeuren moet (is de grondkabel er nog en is ie lang genoeg, bijvoorbeeld..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:04
Even een vraag van mijn kant, en niet gericht op de TS:
Stel je bent zelf meer-dan-handig, dan kun je dat toch gewoon zelf wel fixen? Of zie ik iets over het hoofd?
Het verlengen van zo'n kabel is misschien andere koek. Daar heb ik geen verstand van.
Als je zelf de kabel een ander plaatsje geeft (meterkast ipv woonkamer) dan is er toch niets aan de hand? Of mag dat echt niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Barleone op 06-08-2009 20:13 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 13:15
Korter dan dit kan niet: Mag niet. Eigendom van KPN en de kosten zijn op jou te verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Wel een interessante kwestie.

Ik heb niets (meer) met KPN te maken. Toch hangt de ISRA nog in de meterkast van ons koophuis.

Toen dit huis gebouwd, zijn we niet door KPN gevraagd of ze een aansluiting in het huis mochten maken. Ze zijn op een of andere manier binnengekomen in ons huis tijdens de bouw, en hebben ongevraagd een ISRA neergehangen.

Ik mag toch zeker zelf wel weten wat ik ermee doe? Is nota bene een eigen koophuis.

Kan de rollen ook omdraaien, KPN huur aanrekenen voor hun voorzieningen in MIJN huis op MIJN grond.

Edit:

Zo lopen er ook 9 kabels van Ziggo door de kruipruimte heen. Eén naar de meterkast en de overige 8 naar de rest van de bewoners in het rijtje.

[ Voor 12% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 06-08-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 13:15
En wie heeft opdracht gegeven voor die aansluitingen??? Die komen niet vanzelf dus... Blame de aannemer. Die mensen hebben toestemming gehad om die aansluitingen aan te leggen en het leuke is dat dit niet eens KPN of Ziggo zelf hoeft te zijn geweest, je hebt alleen (botweg) een kabeltrekker) nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:04
Johny_B schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 20:54:
[...]

Korter dan dit kan niet: Mag niet. Eigendom van KPN en de kosten zijn op jou te verhalen.
Tnx, altijd goed om te weten. Wie weet ga ik nog eens eigen huis bewonen :)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Pagina: 1