[PHP - PEAR] instaleren package

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een scriptje waarbij ik een aangemaakte factuur (middels fpdf) als attacment naar een emailadres wil versturen. Na wat research kwam ik uit op mail/MIME van PEAR.

Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar besloot hier toch gebruik van te maken. Ik heb PEAR middels de online installer (op de server zelf dus) geinstalleerd en deze is als het goed is prima.

Mijn probleem(pje)/vraag: hoe krijg ik na het installeren van PEAR nou een package geinstalleerd?

Ik heb deze als package gedownload, hem met winrar uitgepakt en heb nu een map "Mail_Mime-1.5.2" en package.xml. Ik ben wel wat documentatie hierover tegengekomen maar na het volgen van deze stappen kwam ik nergens op uit.

Lees: ik werk op eeen server van sohosted, misschien is deze info van waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Psst, kijk even op de website: http://pear.php.net/package/Mail_Mime/download

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBrunekreeft
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:05

BBrunekreeft

Dus...

Je zou kunnen overwegen om PEAR_Frontend_Web te gebruiken. Daarmee kun je (als je geen shell toegang hebt) eenvoudig Packages via je webbrowser toevoegen, updaten en verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kunt veel makkelijker phpMailer gebruiken, 1 include en enkele regels en je mail met attachment is verstuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik heb voor het boveenstaande een kant en klare php class gebruikt welke het toelaat om een attachment toe te voegen.

Ik ga daarnaast PEAR frontend bekijken want ben toch benieuwd naar de mogelijkheden van pPEAR classes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-08 20:35
Normaal gesproken kan je via de command line een PEAR package installeren op de volgende manier:

pear install [package name]

Als je geen shell access hebt, kan je ook de PHP classes van PEAR downloaden en zelf uploaden naar de server (in je include path).

Daarnaast zou ik Swiftmailer aanraden i.p.v. phpmailer, omdat dit package naar mijn mening meer mogelijkheden biedt en het is up to date en biedt een duidelijke API en errorhandling.

If I can't fix it, it ain't broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maghiel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:22
Wellicht een beetje overbodig, als je pear niet hebt kun je alsnog pear packages downloaden en gebruiken.

(linux)
Download het pakket en pak hem uit.
Dan:

code:
1
2
3
4
phpize
./configure
make
make install

Je moet hiervoor wel php-devel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 12:36:
Ik ben bezig met een scriptje waarbij ik een aangemaakte factuur (middels fpdf) als attacment naar een emailadres wil versturen. Na wat research kwam ik uit op mail/MIME van PEAR.
Wat voor scriptje? Welke taal? Welk OS?
Ik heb hier totaal geen ervaring mee, maar besloot hier toch gebruik van te maken. Ik heb PEAR middels de online installer (op de server zelf dus) geinstalleerd en deze is als het goed is prima.
Afhankelijk natuurlijk wat voor script je aan het maken bent lijkt me een volledige php+pear redelijk overkill om een mail te sturen, als je in php al bezig was, is dat natuurlijk anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maghiel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:22
kluyze schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 23:33:
[...]
Wat voor scriptje? Welke taal? Welk OS?
[...]
Afhankelijk natuurlijk wat voor script je aan het maken bent lijkt me een volledige php+pear redelijk overkill om een mail te sturen, als je in php al bezig was, is dat natuurlijk anders.
Als hij op PEAR uitkomt gok ik dat hij in php bezig was. En dan kan ik zeker weten aanbevelen bestaande libraries te gebruiken zodat hij niet ook een ik-schrijf-php-en-wil-het-wiel-opnieuw-uitvinden programmeur wordt.
Pagina: 1