Toon posts:

ISDN en Nvidia-> irq probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

We hebben van het weekeind een nieuwe pc gehaald, (zonder OS). Na het hele zakie installeren werkt alles behalve de pci ISDN kaart.

Als ik probeer te gaan 'inbellen' of een diagnostics progje draai. Loopt de pc VAST.

Ik denk dat het een irq probleem is-> irq 11.

Dit is wat erop zit:
irq 11 -> ISDN PCI-card
irq 11 -> Nvidia Riva TNT2 64 pro
irq 11 -> ACPI irq houder voor pci irq besturing.

Ik wel eens iets gehoord dat de ACPI (wat dit ook is) voor problemen zorgt.

Hoe kan ik dit probleem verhelpen.

Alvast bedankt.

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Toevallig een E-Tech ISDN Kaart (PCI128)??? Deze geeft onder win2k heel veel installatie problemen, vooral nadat je sp1 heb geïnstallerd..

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het wel een E-Tech, maar er is geen merk te vinden. Alles draait onder Win 98 se.

Verwijderd

Je kunt van je pci kaarten de irq instellen in de bios. Maar je moet de pci kaart niet in het slot duwen recht onder video kaart want dan zullen ze irq geshared blijven houden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al wat gesearched, ik ga morgen in de bios de PNP OS uitzetten, de beide compoorten uitzetten en kijken ofdat het werkt.

O ja, ze zitten niet direct onder elkaar, er zit 1 of 2 (weet 't niet meer) pci sloten tussen.

meer suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
O ja, videokaart is AGP en de ISDN kaart zit helemaal onderaan!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:21

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon ff de pci slot tellen... bijvoorbeeld pci slot 5.
Dan kan je in de bios een irq koppelen aan pci slot 5.... :)

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Kan dat gewoon een willekeurig vrij IRQ zijn?
Of een andere gedeelde?

• DMT
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56

DMT

Je kunt het volgende doen:

In de BIOS IRQ voor je videokaart uitschakelen. Je videokaart heeft dat nl. toch niet nodig.

Je kunt ook poorten die je niet gebruikt uitschakelen in je BIOS. Maakt meestal ook weer IRQ's vrij. Als je bijf geen printer hebt, kun je die poort eruit gooien.
Heb je niets aan je parallele/serieele poorten hangen, dan gooi je die er uit.

Als laatst kun je nog nagaan, welke dingen niet tegerlijk gebruikt worden. Of kijken wat nagenoeg nooit gebruikt wordt.
Die kun je dan laten sharen. Eeen goeie is bijf IRQ van je Floppy drive te sharen met die van de printerpoort.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het vanavond proberen (het is niet mijn pc) en dan horen jullie het nog wel

Verwijderd

Topicstarter
MENSEN, het is GEEN irq probleem. Bij het selecteren van de modem (bijv. door het diagnostics progje) hangt het systeem meteen.

De ISDN adapter doet het in een andere pc prima.

Kan het zo zijn dat hij met andere hardware ruzie maakt?

Ik weet het echt niet meer... :'(:'(:'(

Misschien gewoon de modem omruilen?

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
In de BIOS IRQ voor je videokaart uitschakelen. Je videokaart heeft dat nl. toch niet nodig
Euh.... een videokaart (of in ieder geval een recente videokaart) heeft wel een irq nodig om te kunnen werken....

Verwijderd

Welke kaarten zitten er nog meer in?

Een SBlive kaart kan soms ook heeeel iritant doen...
Bij mij werd de isdn-kaart ook op irq 11 gezet. Dat werkte om de een of andere reden niet. Toen bij SB16-emulatie iets van LPT sharing geenabled. zodat irq 5 vrij kwam.
Daar staat nu m'n isdn op en werkt vlekkeloos. (onder win98 dan)
Onder win2k staat isdn-kaart op irq 10 en de rest op irq 11. (dus videokaart,geluidskaart,netwerkkaart.usbpoorten en Microsoft ACPI-compliant system(wat dat ook moge wezen))
Pagina: 1