Toon posts:

Printen via router

Pagina: 1
Acties:
  • 638 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Bij kennissen staat een Linksys wrt54g router met daarachter (draadloos) 3 vista laptops, 1 xp laptop en 1 xp computer en een Canon IP5200R printer welke als enige aangesloten is via een netwerk kabel op de router.

Nu wil ik het graag zo instellen dat iedereen draadloos via de router kan printen op de canon printer. Deze printer ondersteund ook pictbridge wat via bluetooth werkt.

Ik zit wel aardig in de ict wereld maar ik heb nog nooit een netwerk printer geinstaleerd, kan iemand mij hiermee op weg helpen?

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:43
heb je de software die bij de printer is geleverd al geprobeerd te installeren. Meestal biedt die fatsoenlijke netwerksupport om een printer te installeren op de clients

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:09

Duinkonijn

Huh?

Hoi, via deze handleiding zou het moeten werken :
http://www.technipages.co...inter-via-ip-address.html

enige vereiste is dat je de printer direct kan aanspreken van je client.

[ Voor 24% gewijzigd door Duinkonijn op 31-07-2009 12:02 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Als eerste een reservering maken zodat je een vast IP geeft aan de printer.
(misschien ook nog even in je printer zelf instellen)

Printer toevoegen op de clients als "local printer attached to this computer" dan next
Onderaan kies je voor Create a new port en set het op standaard TCP/IP. Stel nu het IP adres in die je aan de printer gegeven hebt.
Installeer de drivers en klaar is Johannesneek ;)
Dit moet je op elke machine herhalen.

Je kan het ook via een print server doen. Dan installeer je de printer op 1 machine en je deelt hem. Voordeel hiervan is dat je de drivers dan naar de machines kan laten sturen die hem installeren.
Om een printer toe te voegen aan een client kies je dan niet voor Local maar voor netwerkprinter en daar zoek je de printer op zoals de geshared is \\machine_naam\share_naam
Enige nadeel hiervan is dat die machine aan moet blijven om te kunnen printen.

Meer info? dan hoor ik het wel.

Jeroen

Verwijderd

Is het gelukt? Zou leuk zijn als je dit even laat weten! ;)

• Frans1212
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-02 15:50
De ip5200R heeft eigenlijk niets met je router te maken.
Alleen als je een bedrade computer je printer wil gebruiken, dan gaat het verhaal op van vast ip adres via je router.
Als je draadloos wilt printen dan dien je het programma canon IJ network tool te installeren op je laptop.
Die ziet dan je laptop.
Dan sluit je via de usb kabel je laptop aan je printer. Die installeert dna de software.
Daarna stroom uit en ontkoppelen.
Alles aanzetten, je laptop de printer laten zoeken en testpagina afdrukken.
Klaar

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:44

donny007

Try the Nether!

Deze printer heeft zelf een wireless module alsmede een bedrade aansluiting, de printer is bedraad aangesloten op een wireless router.

Verbindt met de wireless router, geef de printer een vast ip-adres en installeer de netwerktool, dat zou voldoende moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door donny007 op 13-06-2011 11:55 ]

/dev/null

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
De vraag is alleen of de TS dat 2 jaar na dato nog gaat lezen ;)

Desktop | Server | Laptop

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:25

Equator

Crew Council

#whisky #barista

^^ Dat dus :P

Ouwe koeien uit de sloot halen heeft niet zo'n zin, en vervuilt alleen maar :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.