TinyMCE dropdown bij links/ images

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:03
Ik ben momenteel bezig aan een eigen (simpel) cms'je. Echter wil ik graag (en ik weet dat het kan, alleen kan niet vinden hoe) dat het dropdownlijstje in de "advimage" pop-up (en hetzelfde idee bij de linkjes) wordt getoond. Echter krijg ik dit niet voor mekaar.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
<script type="text/javascript" src="tiny_mce/tiny_mce.js"></script>
<script type="text/javascript">
    tinyMCE.init({
        // General options
        mode : "exact",
        elements: "content",
        theme : "advanced",
        plugins : "safari,pagebreak,style,layer,table,save,advhr,advimage,advlink,emotions,iespell,inlinepopups,insertdatetime,preview,media,searchreplace,print,contextmenu,paste,directionality,fullscreen,noneditable,visualchars,nonbreaking,xhtmlxtras,template",

// Theme options
        theme_advanced_buttons1 : "save,newdocument,|,bold,italic,underline,strikethrough,|,justifyleft,justifycenter,justifyright,justifyfull,styleselect,formatselect,fontselect,fontsizeselect",
        theme_advanced_buttons2 : "cut,copy,paste,pastetext,pasteword,|,search,replace,|,bullist,numlist,|,outdent,indent,blockquote,|,undo,redo,|,link,unlink,anchor,image,cleanup,help,code,|,insertdate,inserttime,preview,|,forecolor,backcolor",
        theme_advanced_buttons3 : "tablecontrols,|,hr,removeformat,visualaid,|,sub,sup,|,charmap,emotions,iespell,media,advhr,|,print,|,ltr,rtl,|,fullscreen",
        theme_advanced_buttons4 : "insertlayer,moveforward,movebackward,absolute,|,styleprops,|,cite,abbr,acronym,del,ins,attribs,|,visualchars,nonbreaking,template,pagebreak",
        theme_advanced_toolbar_location : "top",
        theme_advanced_toolbar_align : "left",
        theme_advanced_statusbar_location : "bottom",
        theme_advanced_resizing : true,

// Example content CSS (should be your site CSS)
        content_css : "css/content.css",

// Drop lists for link/image/media/template dialogs
        template_external_list_url : "lists/template_list.js",
        external_link_list_url : "lists/link_list.js",
        //external_image_list_url : "tiny_mce/lists/image_list.php",
        media_external_list_url : "lists/media_list.js",

// Replace values for the template plugin
        template_replace_values : {
            username : "Robert Deiman",
            staffid : "None"
        }
    });
    var tinyMCEImageList = new Array(
      // Name, URL
      ["Logo 1", "media/logo.jpg"],
      ["Logo 2 Over", "media/logo_over.jpg"]
);
</script>

Ik heb hierboven alleen de code maar even geplakt, zoals ik die nu in de pagina heb staan. Straks zal die lijst wel dynamisch worden, maar als ik het statisch al niet voor mekaar krijg gaat het dynamische ook niet lukken.

Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?
Ik heb al zover getest dat ik zeker weet (door even een letter toe te voegen in de adv_image popup) dat wel het adv_img popupje wordt getoond. Ik zie in de code van die advimg ook wel iets staan van een eventuele dropdownlist, maar krijg hem niet te zien.

edit:

Toch voor elkaar gekregen, maar wel door de array die ik hier aanmaakte (tinyMCEImageList) rechtstreeks in de code van adv_image te kopiëren (image.htm).
Echter wanneer ik een externe lijst probeer te gebruiken,dan wil het niet.. :S

En nogmaals bewerkt. Het probleem met het includen van een PHP bestand dat de lijst automatisch maakt, was dat deze niet de juiste headers had.
Je moet dit PHP bestand dan ook beginnen met "header('Content-type: application/javascript');". (zonder ")
Wist ik niet, en is ook niet duidelijk omschreven in de documentatie.

[ Voor 12% gewijzigd door jbdeiman op 31-07-2009 12:06 ]