Welke Volgorde is het beste (geheugen)

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views

• Sizomu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-04 08:09

Sizomu

IT Support & PC Repair

Topicstarter
Welke Volgorde is het beste? (Geheugen)
Set #1: Geil 3x1GB / 1333Mhz / 6-6-6-24 (PC3 10600) op 1.65Volt (door de i7 920 voltage = 1066 Mhz.)
Set #2: Geil 3x2GB / 1333Mhz / 7-7-7-24 (PC3 10660) op 1.5 Volt (nog niet geïnstalleerd.)

Ik ga van 32bit naar 64bit, ik heb eerst een proef installatie gemaakt, en die bevalt me. Ik ga straks dus de Definitieve Installatie maken.

Ik heb nu een nieuw set geheugen gekocht (Set 2) om echt van de 64bit te genieten. Alleen MOET Ik de 1e set verkopen? of kan ik die er ook in houden. Het gaat mij om prestatie winst. Dus in welke volgorde moet ik hem plaatsen? Eerste set 2 daarna 1??? Of anders om en wrm?

Ik weet ook nog niet of de 2e set ook meteen 1333mhz kan draaien…. Want i7 is 1066mhz.
Mvg,

Sizomu

Meer informatie over set- up = Check ff mijn Systeem.

www.sizomu.com

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je beide setjes hebt liggen kun je dit prima benchen. Draai gewoon wat benchmarks in de voor jou relevante applicaties en op basis daarvan kun je prima beslissen of het wel of niet de moeite waard is het geheugen erbij te zetten of niet. Wat je kan behalen aan geheugensnelheden is ook prima te testen door het in te stellen en kijken of het werkt of niet.
Dit topic gaat in elk geval op slot, omdat we verwachten dat je zelf moeite doet om je vraag te beantwoorden en dat zie ik hier niet echt terug, ook al is het prima te testen omdat je alle hardware hebt.

Dit topic is gesloten.