Verwijderd

Topicstarter
Als ik op een werkstation wil connecten naar \\servernaam\c$ dan krijg ik de foutmelding: \\sernaam\c$ is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtingingen voor deze netwerkbron.

Meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere verbindingen met de server of gedeelde bron en probeer opnieuw..

Als ik alle netwerkverbingen verbreek werkt het helaas nog niet. Wat kan ik nog meer proberen?

Verwijderd

In een commandprompt 1 van de volgende:

net use /d \\workstation\ipc$
net use /d \\workstation

als je simpelweg 'net use' intypt zie je altijd welke verbindingen je open hebt staan (let op, een verbinding is niet hetzelfde als een mapped drive!)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:05:
Als ik op een werkstation wil connecten naar \\servernaam\c$ dan krijg ik de foutmelding: \\sernaam\c$ is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtingingen voor deze netwerkbron.
Wat probeer je eigenlijk te doen, en met welke credentials?

Dat is namelijk totaal niet uit de zeer karige topicstart te halen want elke indicatie met betrekking tot OS of configuratie ontbreekt.

Met wat je nu vertelt kan ik alleen maar zeggen dat de melding die je krijgt correct is, aangezien endusers niks op Administrative shares te zoeken hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 31-07-2009 10:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op de server op de c: schijf komen vanaf mijn werkstation. Als ik dit invoer: \\servernaam\c$ dan geef ik mijn administrator en wachtwoord op. Vervolgens krijg ik dan deze melding.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01 17:32

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:24:
Ik wil op de server op de c: schijf komen vanaf mijn werkstation. Als ik dit invoer: \\servernaam\c$ dan geef ik mijn administrator en wachtwoord op. Vervolgens krijg ik dan deze melding.
Welk administrator wachtwoord?
Die van je lokale account op je werkstation, die van het lokale account op je server, die van het domeinadmin account?

Beetje meer info graag...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

We moeten echt de info met een takelinstallatie uit je trekken he? :)

Domain? Werkgroep/standalone machine? Welk Server OS gaat het om? Client OS?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:48
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:24:
Gebruik je hier bij de gebruikersnaam wel "servernaam\administrator" ?
Meer info is toch wel handig.

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09-2025

Big Womly

Live forever, or die trying

Dacht even dat je vroeg welke characterreeks hij ingaf :+
Jmo82!*9faILM42s

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie de TS ertoe in staat om zelfs dat nog te doen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Windows XP machine die in het domein zit. Op de server draait Windows Server 2003. Als wachtwoord gebruik ik de administrator credentials van het domein.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

probeer anders even \\IP\c$, dus \\XXX.XXX.XXX.XXX\c$

geeft hij nog steeds die melding dan log je verkeerd in.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:56
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:45:
Het gaat om een Windows XP machine die in het domein zit. Op de server draait Windows Server 2003. Als wachtwoord gebruik ik de administrator credentials van het domein.
Krijg je al een drive toegewezen door de server? Iets als een H: drive als 'Mijn Documenten' vervanger?
Want dan mag je niet NOG een drive mappen met een andere gebruikersnaam...
Precies zoals de melding geeft...

Je mag niet 2 verbindingen met 2 verschillende gebruikersnamen openen.
Je mag wel 2 verbindingen met dezelfde gebruikersnaam openen (of dat nou User of Admin is...)

Even niets...

• virtualpimp
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-01 00:13
Ga eens naar de opdrachtprompt en voer dit eens in:

code:
1
2
c:\>net use * /del /y <enter>
c:\>net use k: \\servernaam\c$ /user:domeinnaam\administrator password /persistent:no <enter>

Natuurlijk de servernaam, domeinnaam en password vervangen met uw netwerkinformatie, nu krijg je vast wel de mapping die je wilt ;)

Zoals je foutmelding al aangeeft probeer je op je server (dezelfde server) met verschillende users onder één account aan te loggen, dit trekt Windows niet echt helaas als domain user.

PS: Met deze actie ben je wel al je mappings en verbindingen met de server kwijt, dus zul je na je werkzaamheden even opnieuw moeten aanloggen met je client.

[ Voor 20% gewijzigd door virtualpimp op 31-07-2009 10:57 . Reden: phpbb code werkt niet ]

MCSE, MCPS, MCSA, MCSAM, MCNPS, MCITP, MCTS

Verwijderd

vooruit, nog een keer:
Meerdere verbindingen met een server of een gedeelde bron van een gebruiker die meerdere gebruikersnamen gebruikt, zijn niet toegestaan. Verbreek alle eerdere verbindingen met de server of gedeelde bron en probeer opnieuw..
dit houd in dat de IPC$ al 'gemount' is onder een ander gebruikersaccount (hoogstwaarschijnlijk de gebruiker waarmee je op de xp machine ingelogd bent.)

Oplossing 1:

Reboot en nog een keer proberen (na de reboot niets meer op de server openen dmv explorer aangezien je dan weer de ipc$ opent met de verkeerde user, direct \\server\c$ openen dus en het liefst gewoon tools - map network drive gebruiken).

Oplossing 2:

In commandprompt (als de user waarmee je op de xp machine ingelogd bent:
'net use /d \\server\ipc$'

Ik geef je in mijn vorige post een 100% werkende oplossing (ondanks dat je ontzettend weinig info geeft).

As je mijn post al niet snapt hoor je imho geen administrator account te hebben.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

virtualpimp schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:53:
Zoals je foutmelding al aangeeft probeer je op je server (dezelfde server) met verschillende users onder één account aan te loggen, dit trekt Windows niet echt helaas als domain user.
Dit werkt inderdaad niet als je op hostname verbind, zodra als je op hostname contect met je user account en met je admin account op IP dan werkt het wel.

Is weer 1 van die leuke grappen van Miscrosoft

[ Voor 26% gewijzigd door brid op 31-07-2009 10:58 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Er bleek inderdaad meerdere drive mappings te staan van verschillende gebruikers. Bedankt!

Verwijderd

Kwestie van goed lezen he, dit sond 50 minuten geleden al in de thread :)

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

brid schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:57:
[...]
Dit werkt inderdaad niet als je op hostname verbind, zodra als je op hostname contect met je user account en met je admin account op IP dan werkt het wel.

Is weer 1 van die leuke grappen van Miscrosoft
Omdat je de eerste logon in een Active Directory via een kerberos ticket doet (en die werken met fqdn hostnames).
Zodra je IP adressen gaat inzetten loopt je logon via NTLM(v2).

Pagina: 1