Toon posts:

Marquant Versterker??

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die bekendtdt is met dit merk ?

Ik ben op zoek naar een versterker om mijn subwoofer apart van de bestaande radio aan te sturen voor beetje meer vermogen >:)

Ik keek bij kijkshop en zag toen in de kast een versterker van het merk Marquant staan maar dit zegt mij helemaal nix dus .
Er hing wel leuk prijskaartje aan van 125 gulden. 20-3000 hz 3x150 watt ofzo :P

Is er iemand die mij wat meer kan vertellen hierover en Nee, bij de balie zeiden ze alleen .. eeuhmm zie bordje bij versterker :r

Verwijderd

voor die prijs en bij de kijkshop... echt laag kun je dan wel vergeten....

Verwijderd

3 keer 150W voor 125 gulden??? Lijkt mij absolute baggerkwaliteit.

Erg raar trouwens DRIE keer 150W...l/r/sub ofzo??

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:23
is het voor in de auto of voor thuis?

voor thuis heb je een extra voeding nodig, want dat ding heeft 12 volt nodig. helaas is een 12 volt voeding die bij zoveel vermogen stabiel is nogal duur. (ook de reden dat die dingen zo goedkoop zijn, er hoeft geen enorme trafo in)

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Marquant is echt bagger :r
Niet doen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer ff gekeken bij kijkshop en alle gevens die op het bordje stond opgeschreven

Marquant MCa-474 (Booster)
4x150 , 20-21.000 Hz , 8 Ohm
Bass booster , Hi/low Freq. Input

Build in crossover + bevestigingen :?
Prijs 119,95

Ik weet het echt niet :( . Klinkt leuk maar die prijs vind ik niet echt kloppen met wat het kan. Ik weet echt niet of ik hem zal kopen ja/nee

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 maart 2001 02:30 schreef aatos het volgende:
is het voor in de auto of voor thuis?

voor thuis heb je een extra voeding nodig, want dat ding heeft 12 volt nodig. helaas is een 12 volt voeding die bij zoveel vermogen stabiel is nogal duur. (ook de reden dat die dingen zo goedkoop zijn, er hoeft geen enorme trafo in)
Het is op het moment voor thuis maar rijlessen staan geplanned en wil hem dan ook wel ,na flink sparen,gebruiken voor in de auto later.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:17
marquant is zoiets als Yoko (beter bekend/berucht) dus :r

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

troep joh ik heb hier in men alpha romeo spider een jvc cd wisselaar en versterken kunnen 100 cds in en een dikke versterker erin....

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 16:46 schreef mala het volgende:
troep joh ik heb hier in men alpha romeo spider een jvc cd wisselaar en versterken kunnen 100 cds in en een dikke versterker erin....
En hij weet niet eens hoe je alfa schrijft.|:(

Verwijderd

Je zult dan toch ook je hoog & mid moeten wegfilteren, daar al aan gedacht?
Aangezien jij naar versterkers van 125,- kijkt denk ik niet.
Tja als je niet zoveel om de kwalitiet geeft dan zou ik zeggen ,waarom niet?
125,- blijft geld maar zal geen ramp zijn als het niet echt is wat je wil, toch?
Persoonlijk zeg ik, bagger.
Maar ja ik zou nog niet eens bij een kijkshop gaan kijken.

• Zeepoog
  • Laatst online: 29-07 13:55
HAHAHAHA!! kijkshop.. daar wil je toch niet dood gevonden worden? :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• Obi
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Stoere man!

ontopic: Marquant zuigt zeer. Is inderdaad een soort Yoko, maar dan NOG beroerder... Niet doen dus.

Verwijderd

Geef mij maar mp3 , minidisc en tape voor in de auto>:) enne radio natuurlijk
Er zullen vast goede zijn, maar ik heb het niet zo op cd wisselaars(voor in de auto en thuis ook niet)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

Op vrijdag 02 maart 2001 17:49 schreef kibiru het volgende:

[..]

Geef mij maar mp3 , minidisc en tape voor in de auto>:) enne radio natuurlijk
Er zullen vast goede zijn, maar ik heb het niet zo op cd wisselaars(voor in de auto en thuis ook niet)
Why not? Ik ben erg tevreden met mijn Onkyo 6cd wisselaar 8-)

Maar weer ff ontopic: misschien kan je dan beter nog ff doorsparen en een goedkope Sony kopen ofzo, ook niet super-goed. Maar altijd beter als die kijkshop rommel!

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 18:01 schreef ALH het volgende:

[..]

Why not? Ik ben erg tevreden met mijn Onkyo 6cd wisselaar 8-)
[off-topic]
Gewoon , aard van het beestje denk ik.
Ik zal ook geen dubbel tapedeck willen, al is dit wel beter te verantwoorden.
[off-topic]

• aatos
  • Laatst online: 13:23
voor thuis heb je er dus niks aan. een voeding die zoveel vermogen stabiel kan leveren kost samen met die versterker meer dan een kwalitatief betere kant en klare actieve subwoofer (dus met de versterker er al in)

• Jag
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Gewoon , aard van het beestje denk ik. Ik zal ook geen dubbel tapedeck willen, al is dit wel beter te verantwoorden.
Dus je luistert liever naar een bandje dan naar een cd-wisselaar:?

En ff ontopic: laat dit soort rotzooi toch staan.

Jag

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 22:42 schreef Jag het volgende:

[..]

Dus je luistert liever naar een bandje dan naar een cd-wisselaar:?

En ff ontopic: laat dit soort rotzooi toch staan.

Jag
Nee dat zeg ik toch niet:?
Ik bedoel alleen te zeggen dat ik het niet zo cd wisselaars heb.
Als vergeleiking stelde ik dat ik ook 2 enkel tape decks prefereer boven een dubbel deck. Daarbij zei ik dat dit laatste mischien technisch beter verklaarbaar was.

Het eerste is mischien meer hetzelfde als dat ik bijv. geen Ford ,Gemeni of numark wil.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 maart 2001 17:27 schreef Zeepoog het volgende:
HAHAHAHA!! kijkshop.. daar wil je toch niet dood gevonden worden? :)
Nope, maar als ik je in een klein plaatsje woont kom je maar paar winkels met hifi tegen :(

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor een versterker moet ik dan naar kijken. Het is me nu al wel duidelijk dat Marquant dus nix is ;).

Wat voor versterker/merk raden jullie aan voor een budgetje van mwah.. 2/300 gulden
Het gaat om een sub van 400 watt. Gegevens kan je hier bekijken.
www.salesco.com/sony/parameter_sony_10_inch_woofers.htm

Thnx

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:50
Je hebt niet zo'n enorme knots van een versteker nodig. Ik denk dat je met een versterker van 40W die woefer al behoorlijk kan later flippe

• Jag

Jag

Geef mij maar mp3 , minidisc en tape voor in de auto enne radio natuurlijk Er zullen vast goede zijn, maar ik heb het niet zo op cd wisselaars(voor in de auto en thuis ook niet)
Ik had eigenlijk dit moeten quoten.

Jag

Verwijderd

Op zaterdag 03 maart 2001 01:14 schreef Jag het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk dit moeten quoten.

Jag
Dat is omdat ik nog steeds genoeg op tape heb/krijg.;)

• Jag

Jag

Ok, dat is idd een goede reden.

Jag

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Er staat 'booster' in de beschrijving van de versterker. Dit duidt meestal al op een transistor versterkertje, met dezelfde techniek, als high power autoradio's. Reken voor die 119 piek dus maar op 13 Watt RMS per kanaal, echt ongelofelijk. Spaar nou gewoon door voor een fatsoenlijk ding voor 200-250, waar voor die prijs wel een simpel actief subwoofer filter opzit. Kan je met 70 Watt RMS aan de gang, waarmee je je woofertje plenty op gang kan krijgen. Bovendien zijn dit soort boostertjes vaak heel erg vattelijk voor storingen, zodat de toerenteller via de speakers troef is.

Overigens heb ik wel eens wat zitten stoeien met die gifgroene El Cheapo woofertjes, de 8" variant. Free air heel behoorlijk en in een 17 liter kastje behoorlijk monter. Het blijft El Cheapo, maar kan een aardige oplossing zijn voor de superkrappe beurs. Op een goede versterker aangesloten en goed gefilterd doet het wel wat leuks..:)
Pagina: 1