Toon posts:

8600 Gt silence temps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een korte vraag;
Mijn Geforce 8600 gt silence werd voorheen 66 graden idle,nu ik mijn frontcase fan vervangen heb
en anders heb aangesloten wordt hij 72 greden idle.Dit is makkelijk op te lossen door er een fan controller tussen te plaatsen.Vraag me alleen af of dit wel nodig is aangezien hij nu zo lekker stil is.
Echter als ik een herinstallatie van mijn besturingssysteem uitvoer loopt de temp videokaart wel eens tegen de 100 graden aan.Blijft verder goed prestern.

Vriendelijk gegroet Roland

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 11:25
Welkom op Tweakers Frol,

Je hoeft hier niet te groeten, we gaan er van uit dat je dit altijd wel doet. Verder kan je videokaart ongeveer 95 graden hebben (gezien het een passieve videokaart is). Verder zou ik me geen zorgen maken als hij 72 idle is, het gaat meer om stressed (dus maximale) temperaturen die hij haalt.

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 15:59
is je airflow goed? nadat je de frontcase fan hebt vervangen heb je die misschien omgedraait zodat die lucht uit case doet en niet in...
Als dat het geval is zou ik hem terug omdraaien, hogere temp is dikwijls oorzaak van falende aparatuur

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-05 16:44
Ik ga er vanuit dat een 'silence' versie van die kaart een passieve koeling heeft? In dat geval is airlfow cruciaal. Heb je maar 1 front intake fan of meerdere? Probeer eigenlijk de fan zo te plaatsen dat hij de lucht van voor uit je kast bijna direct langs je videokaart voert. Zorg ook voor voldoende out-take fans anders blijft er natuurlijk weinig flow over. Als je de mogelijkheid hebt kan je nog een extra fan voor/achter erbij te plaatsen. Alle beetjes helpen :)

Verder kan een videokaart 100 graden best hebben, maar dat hij dat haalt bij herinstallatie van windows? Hoe meet je dat dan tijdens die installatie? ~70 graden idle is redelijk hoog maar voor een passief gekoelde kaart kan het wel. Probeer je kaart eens te stressen en laat een meet-progje op de achtergrond meelopen. Dan kun je zien hoe heet de kaart is na afloop van gamen. Als dat over de 100 graden gaat is het wel verstandig om voor meer verkoeling van je videokaart te zorgen ;)

één is geen, twee is één

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-05 11:41

QinX

Shai-Hulud

Ik heb hier een 8600GTS met een Thermal Right HR-03GT(iets in die trant) ook passief maar wel 40 graden idle. En dan met maar 2 fans(80mm voor en 120 achter) en een passieve Mugen 2
Dus ik zou even goed kijken naar de opstelling van je fans want de temps zijn erg hoog

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-05 16:44
Ik denk dan dat het niet alleen aan je fan-opstelling ligt maar ook aan het feit dat after-market koelers gewoon meer heat-pipes hebben en vaak ook een groter koeloppervlak. Dit scheelt al enorm als je passief gaat koelen.

Ik weet niet hoe de behuizing van de TS er van binnen uit ziet maar een goed opgeruimde behuizing met de kabels zo veel mogelijk weg ge-tie wrapt scheelt ook voor je airflow :)

één is geen, twee is één

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:27

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Wackoz schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 22:33:
Ik denk dan dat het niet alleen aan je fan-opstelling ligt maar ook aan het feit dat after-market koelers gewoon meer heat-pipes hebben en vaak ook een groter koeloppervlak. Dit scheelt al enorm als je passief gaat koelen.
Soms zijn het niet eens echte heatpipes die gebruikt worden voor stock koelers, soms zijn het dan gewoon alleen maar holle koperen buisjes oid.

maar misschien ligt het aan het feit dat de nieuwe fan stiller is dan de vorige omdat de oude meer rpm maakte dan de nieuwe en minder airflow produceert.

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Silence versie is inderdaad passief gekoeld.
Deze zit gewoon goed,zoals bedoelt,intake,zuigt er lucht in.
Wat betreft die 8600 gts met een Thermal Right HR-03GT met 40 graden idle is begrijpelijk wegens die vga cooler.
Een extra fan lijkt me niet nodig,kan echter wel een fan contoller ertussen zetten aangezien hij rechtsteeks op de voeding aangesloten is.Dit gaat dan wel weer meer geluid produceren ja.
Verder heb ik geen last van kabels in mijn kast die de airflow kunnen belemmeren,de voeding is er zo een met zo'n cablemanagement systeem.
Gebruik m'n systeem voor wat muziek te maken met de nodige hard en software,beetje internetten,verder geen games ofzo,'t gaat me meer om de stilte en dat 't o.k. is natuurlijk.
Ook heb ik mijn schermbeveiliging uitgeschakeld want als deze erop springt en ik kijk daarne met speedfan naar mijn temp van videokaart is deze ook zo'n 100 graden.
Zo doende ben ik er achter gekomen dat dit ook na herinstallatie van het systeem het geval is.
Op de een of andere manier worden er dan nog geen beveiligingen voor die videokaart ingeschakeld denk ik.
Pagina: 1