8 pins voedingconnector op P6T Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Ik zal het kort maken wat mijn probleem is:

Toen ik mijn 8 pin (2x4) power connector op mijn asus p6t deluxe wou aansluiten merkte ik op dat de linkerhelft van de 8 pin niet overeenkomt met de gaten in het moederbord.

De rechterkant (van mijn voeding) heef namelijk 2 vierkantjes en 2 vierkantjes met afgekapte hoeken diagonaal geplaatst, maar de linkerhelft heef 4 vierkantjes met een afgekapte hoek.

Op het moederbord is de rechterkant identiek hetzelfde met de voeding, maar de linkerkant op het moederbord is het spiegelbeeld van de rechterkant waardoor er ook 2 vierkantjes en 2 vierkantjes met afgekapte hoek zijn... Dit komt dus niet overeen met de linkerhelf van de 8 pin op mijn PSU.

Hier heb ik een afbeelding gemaakt: http://i374.photobucket.com/albums/oo182/pokegon/8-pinconnector.jpg

De kabel van de PSU past er echter wel in maar ik zou toch 100% zeker willen zijn, want dit alles heeft mij toch redelijk wat geld gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal dat wel de 8 pins connector van de graka zijn. Plaatjes:

Verwijderd in "Moederbord kapot?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 01:24:
Dan zal dat wel de 8 pins connector van de graka zijn. Plaatjes:

Verwijderd in "Moederbord kapot?"
gelukkig dat ik hem nog niet aangezet heb dan :o. Ik zal dan maar vlug eens gaan kijken om deze kabel te verwisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
blijkbaar was ik toch correct. Alle PCI-e kabels op mijn voeding hebben een witte opdruk "PCI-e", wat het allersinds al heel duidelijk maakt. bovendien zijn al mijn PCI-e kabels 6 pin+ 2 pin dus in geen enkel enkel geval 4 pin+ 4pin. Daarbovenop zegt de handleiding van mijn voeding dat het wel degelijk een EPS 12v 8pin is voor het moederbord.

Waarschijnlijk hebben ze de kabel op deze manier gemaakt om meerdere dingen te ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mobo ook EPS 8 pins dan?

Ik begrijp deze opmerking uit de TS niet:
Toen ik mijn 8 pin (2x4) power connector op mijn asus p6t deluxe wou aansluiten...
Kan je dat beter uitleggen? Wat bedoel je met 2x 4?

En wat bedoel je met deze opmerking uit de post hierboven?
... dus in geen enkel enkel geval 4 pin+ 4pin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
de kabel die jij zag als een PCI-e snoer is dus een EPS/ATX 12v 8 pin connector met een 4 pin gedeelte dat kan toegevoegd of verwijderd worden.

[quote]En wat bedoel je met deze opmerking uit de post hierboven?
... dus in geen enkel enkel geval 4 pin+ 4pin...[quote\]

Het zit zo: alle PCI-e snoeren van mijn voeding zijn 6pin met daarnaast een 2 pin, en geen 8pin met 2blokjes van 4 pinnen. Dus het kon in geen enkel geval een PCI-e stekker zijn.
Omdat jij zei dat het een PCI-e snoer was,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Grappig dat je niet eens vermeld welke voeding je hebt |:(

[ Voor 3% gewijzigd door n0elite op 31-07-2009 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

egon088 schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 02:12:
Het zit zo: alle PCI-e snoeren van mijn voeding zijn 6pin met daarnaast een 2 pin, en geen 8pin met 2blokjes van 4 pinnen. Dus het kon in geen enkel geval een PCI-e stekker zijn.
Maar in de TS zeg jedat je wel een "(2x4) power connector" (op je voeding) hebt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Titelchange
asus p6t deluxe... > 8 pins voedingconnector op P6T Deluxe

Dat dekt de lading wat beter. Als het past zou ik het gewoon zo aansluiten, de pinout is toch hetzelfde (ground + 12V). Tenzij je gewoon een afwijkende voedingconnector hebt (maar dat zie je zo als de gele en zwarte draadjes niet overeenkomen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb maar een 4 pins connector op mijn p6t del. v2 aangesloten. Ik heb de corsair TX750 dus kwa kabels zal dat wel overeenkomen. De 4 andere pinnen zijn bij mij afgedekt met een plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
een paar uur geleden is mijn pc voor de eerste keer succesvol opgestart :). Ik heb me dus onnodig zorgen gemaakt
Pagina: 1