Dual monitor probleem, 2e monitor wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-05 16:46
Wie kan mij helpen met het volgende probleem.
Ik heb een 2e monitor aangeschaft en wil mijn bureaublad uitbreiden naar deze nieuwe monitor.\
Dit krijg ik echter niet voor elkaar.

Allereerst de hardware:
- Windows Vista Ultimate
- Geïntegreerde videokaart op MSI MS-7174 Moederbord (Intel 82915G/GV/910GL Express Chipset Family)
- Geforce 6200SE Turbocache videokaart
- Acer AL1916 4:3 monitor
- Hanns-G HW191A 16:9 monitor

Wat heb ik al geprobeerd:
- Nieuwe drivers voor zowel moederbord als videokaart geïnstalleerd

- In mijn bios kan ik aangeven wat primary videokaart moet zijn; bij zowel onboard als videokaart is het niet mogelijk. Als ik onboard als primary set dan krijg ik een melding van: Incompatibele beeldschermadapter is uitgeschakeld. Ten minste één beeldschermadapter op het systeem is uitgeschakeld omdat het stuurprogramma ervan niet compatibel is met het stuurprogramma voor de VGA adapter.
Bij beeldscherminstellingen zie ik dan ook slechts 1 monitor staan en in apparaatbeheer staat bij de Geforce 6200SE een gevarendriehoekje en dit kan ik niet wegkrijgen met bijvoorbeeld andere drivers op internet zoeken.
Onder in mijn scherm krijg ik wel een icoontje van de intel beedschermadapter en daar kan ik aangeven energie besparen, verhoogde prestaties of extra beeldschermen. Hier meerdere beeldschermen kiezen haalt ook niets uit.

Als ik de videokaart als primary instel krijg ik geen foutmeldeing
Als ik dan bij beeldscherminstellingen kijk zie ik wel 2 monitoren staan:
1. Acer AL1916 op Geforce 6200SE
2. Standaard monitor op Geforce 6200SE
Echter, geen 2e videokaart dus als ik hier tegen beter weten invoer dat beeldscherm moet worden uitgebreid naar monitor 2 gebeurt er niets.

-Monitor 1 en 2 omwisselen heeft ook geen effect.

Heeft iemand een idee hoe ik dit toch werkend kan krijgen. Extra informatie kan ik altijd geven uiteraard.

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08-05 06:34
Hoe probeer je het voor elkaar te krijgen?
1 monitor op de Geforce en 1 op de onboard of beide op de Geforce?

• The Medic
Inderdaad goede opmerking, dat was ik nog vergeten te vermelden! Ik wil 1 monitor op de onboard en 1 op de Geforce. Deze kaart heeft namelijk slechts 1 monitor uitgang. Verder nog wel een gele tulp en s-video maar daar heb ik niet veel aan met 2 monitoren

[ Voor 73% gewijzigd door The Medic op 31-07-2009 00:58 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-05 11:56
Volgens mij gaat dit zo niet werken.
Ik geef je meer kans als je een PCI-videokaart neemt i.p.v. AGP.
Of gewoon een AGP-kaart met twee uitgangen nemen, natuurlijk. Dat is wel het handigst.

edit: OMG AGP? Waar was ik met m'n gedachten...

[ Voor 14% gewijzigd door zetje01 op 14-08-2009 07:39 ]

• The Medic
De kaart (Geforce 6200SE Turbocache) is een PCI-Express kaart.
Dit is de kaart in kwestie http://www.pacificgeek.co.../PCIE-GF6200SE-CO-R-2.jpg

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gaat sowieso niet werken.
Je interne videokaart zit ook op die PCI-E bus, maar dan intern. In het BIOS moet je al aangeven welke je wilt gebruiken; intern OF extern. Als je dus een 2e monitor aan wilt sluiten heb je niks aan je onboard. Idd een kaart met 2 uitgangen nemen is het handigst in dit geval. Je 6200SE is toch de jongste niet meer (ben d'r een beetje uit maar die ziet er iig niet high-end uit ;) ) en voor een paar tientjes heb je een dualhead videokaart :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• The Medic
mmmm, das dan jammer. Maar verhaal klinkt wel plausibel omdat ik idd in de bios makkelijk kan switchen welke videokaart hij moet nemen. Dan zal ik maar op zoek gaan naar het goedkoopste alternatief voor mijn kaart die wel beide monitoren aankan en aero aankan. Iemand toevallig nog een idee voor een geschikte kaart?

Ik zie in de pricewatch namelijk genoeg goedkope kaarten staan waarbij staat dat er een DVI en een VGA aansluiting is. Betekent dit dan automatisch dat ik er 2 monitoren op aan kan sluiten?
Of moet ik dan kijken naar een kaart waarbij 2x DVI staat?
En is het zo simpel om middels een eenvoudig connectortje een overgang van DVI --> VGA te maken?

[ Voor 35% gewijzigd door The Medic op 31-07-2009 09:44 ]

• The Medic
Naar aanleiding van de adviezen in deze thread heb ik de volgende kaart aangeschaft:
http://tweakers.net/price...ub3d-hd3450.html#tab:info

Ik wilde alleen maar desktop taken doen dus had minimale eisen aan de kaart. Alleen dat hij dus wel 2 uitgangen moest hebben.
Ik had nog een oud moederbord met PCI-E x16 en was dus even bang dat misschien een kaart met pci-e 2.0 niet zou werken maar dat werkt gelukkig feilloos.

De kaart vervolgens in mijn pc gestoken en 1 monitor op de vga aansluiting aangesloten en de andere monitor via een DVI-VGA verloop stekker aangesloten. Bij het opstarten had ik direct op beide monitoren beeld, dat had ik nog niet eerder gehad dus dat zag er hoopvol uit. In windows had ik toen nog niet uitgebreid bureaublad, maar ene gekloond bureaublad.

Toen catalyst center en drivers geinstalleerd en via een wizard bureablad uitgebreid naar de 2e monitor. Hij herkende nu beide monitore feilloos

Werkt nu als een zonnetje, ook maximaliseren op 2e monitor ed.
Pagina: 1