Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198805

Topicstarter
In een flink tempo komen er nu betaalbare Full-HD mediaspelers op de markt; voor prijzen rond de € 100, die de oudere generatie Full-HD Mediaspelers het nakijken geeft. Mijn oog viel naast de Asus O!Play HDP-R1 en de AC Ryan Playon!HD -FullHD Network Player (zijn reeds topics over) op de Movie Cube N200 van EMTEC die op 28 juli geannonceerd is, waar ik wel interesse in heb. Zeker omdat deze vrij veel faciliteiten biedt: naast USB (HDD, USB-Flash, geheugenkaarten SD/SDHC,..), Ethernet (10/100MBps), Wifi (aparte adapter 300Mbps), zeer uitgebreide Foto, Audio en Videoformaten (incl MKV), zelfs internet Radio

Ik ben benieuwd of iemand al een exemplaar heeft weten te bemachtigen die daar wat over zou kunnen vertellen.

Het zou overigens wel aantrekkelijk zijn een aantal van deze mediaspelers met elkaar te kunnen vergelijken.

Handleiding en specificaties: http://www.emtec-internat...s/N200/N200_manual_EN.pdf

Firmware: http://www.emtec-internat....php?categorie=STMOB#n200

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 198805 op 01-08-2009 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrimemike
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-06-2024
Yep hij lijkt mij ook helemaal prima zo met de laatste SIgma chip @ 500Mhz en de code die ge-open sourced wordt (als ik het goed heb begrepen).
ff afwachten. Hier het support forum: http://emtec.mhdworld.com...bb/viewforum.php?forum=37
Op het forum wordt naar Franse sites verwezen waar hij wordt verkocht (EUR 99 ex. BTW)

edit: vind geen betrouwbare bron alleen gegis. Zou zo maar eens een Realtec RTD1283DD in kunnen zitten (zonder oordeel)

[ Voor 16% gewijzigd door mindcrimemike op 04-08-2009 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

Qua secs en prijs niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-06 13:26

Lulukai

God's gift to women

Hij staat nu in de reclamefolder bij Makro (België) voor 99 euro.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278526

liveandletdie schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 19:32:
edit: vind geen betrouwbare bron alleen gegis. Zou zo maar eens een Realtec RTD1283DD in kunnen zitten (zonder oordeel)
Is dat positief of negatief?

Heeft er al iemand kunnen experimenteren met playlists? Moet je die met de speler zelf maken, of kan je ze prepareren op je PC. En wat met shuffle? Daar blijken andere spelers soms problemen mee te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ruyckske schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 08:53:
Hij staat nu in de reclamefolder bij Makro (België) voor 99 euro.
Ik heb mij geriskeerd, ik breng asap een eerste review.

• __bart__
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-11-2023
In de specificatie van de EMTEC N200 staat dat deze media adapter UPnP compliant is.
Heeft iemand getest of deze met TwonkyMedia werkt?

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Anoniem: 278526 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:33:
[...]

Is dat positief of negatief?

Heeft er al iemand kunnen experimenteren met playlists? Moet je die met de speler zelf maken, of kan je ze prepareren op je PC. En wat met shuffle? Daar blijken andere spelers soms problemen mee te hebben.
Maakt in feite weinig uit voor video, interfaces zijn op de realtek wel een stuk sneller.
Een van de verschillen qua video is dat de realtak native flash support heeft (flv) en de Sigma chip niet.
Aangezien de Emtec geen flv ondersteund en overige producten van Emtec allemaal met de sigma chip zijn geleverd vrees ik dat ook dit weer een speler is met de sigma chip.

Anoniem: 314020

L4m0r schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:48:
[...]

Maakt in feite weinig uit voor video, interfaces zijn op de realtek wel een stuk sneller.
Een van de verschillen qua video is dat de realtak native flash support heeft (flv) en de Sigma chip niet.
Aangezien de Emtec geen flv ondersteund en overige producten van Emtec allemaal met de sigma chip zijn geleverd vrees ik dat ook dit weer een speler is met de sigma chip.
de chipset is wel degelijk een realtek de RTD1073 zelfde als in de asus o'play en ryan on hd. Zie link van iemand die het aparaat heeft opengemaakt.
Twijfel zelf om die te kopen:
Nadeel: Support; emtec is gekend om zijn geringe (of zelf geen ) firmware upgrade, dus misshien blijven we zitten met netwerk problemen, geen correcte 24p weergave in mkv, basic subtitle enz...
voordeel: 99€ direkt te koop bij makro of MM, andere toestelen (asus & ryan)zijn alleen te koop via online webshops:levertermijn is niet duidelijk en de prijs zal met verzendkosten toch minstens 30€ duurder zijn.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:02

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

En een move naar Themaforum: Mediaspelers

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-06 13:26

Lulukai

God's gift to women

Anoniem: 278526 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:02:
[...]

Ik heb mij geriskeerd, ik breng asap een eerste review.
Ik ben héél erg benieuwd naar het afspelen van 1080p MKV's met DTS.

.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
de chipset is wel degelijk een realtek de RTD1073 zelfde als in de asus o'play en ryan on hd. Zie link van iemand die het aparaat heeft opengemaakt
Typisch dan dat ze niet alle features van de chipset gebruiken / promoten.
Ik ben héél erg benieuwd naar het afspelen van 1080p MKV's met DTS.
Dat zal vergelijkbaar zijn aan alle andere apparaten met dezelfde chipset.
Bij de NMT (sigma chips) is er onderling ook weinig tot geen performance verschil.
Bij de xTreamer heb ik er geen problemen mee gezien en ook mijn eigen HDX heeft 0,0 problemen met 1080P en DTS.

Anoniem: 293877

Heb het toestel vandaag gehaald en heb het op mijn ethernet aansluiting van de telenetdecoder aangesloten maar ken dus niets van netwerken.
Er is een verbinding met mijn pc, foto's en mp3's kan ik lezen, mvk's verschijnen niet in het menu.
Via usb kan ik dan weer wel mvk's bekijken, kwaliteit is goed maar de srt die in dezelfde map zit staat niet in het ondertitel menu (mijn wdtv speelde deze wel feilloos mee op de dezelfde usb hd)
Heb een firmware upgrade proberen te doen maar ding crashte. Tweemaal geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Als iemand deze problemen weet aan te pakken, laat maar wat horen dan.

Mvg

Nico

Hallo,

Ik heb een probleem met dewifi-dongle. Ik heb die aangesloten , en kon direct mijn netwerk kiezen, WEP-sleutel ingeven, en ik kreeg een IP-adres (kan ik ook zien op mijn router). Maar vanuit de N200 kan ik mijn PC noch laptop vinden. Ook vanaf mijn PC kan ik de N200 (pingen, putty) niet vinden.

Iemand al succes gehad met de dongle?

grts,
H.

Oke, het ding is dus al naar de vaantjes, bij het opstarten kom in niet voorbij een intro scherm.
Heb namiddag een film gekeken, uitgezet en krijg em nu niet meer aan.

Goed gekocht dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293877 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:05:
Oke, het ding is dus al naar de vaantjes, bij het opstarten kom in niet voorbij een intro scherm.
Heb namiddag een film gekeken, uitgezet en krijg em nu niet meer aan.

Goed gekocht dus
GVD.... Ik ben al bang om hem te gaan aanzetten straks! Zou het kunnen dat de enorme hitte er voor iets tussen zit? Ik had het toestel gisteren een uur of twee laten aan staan, zonder er iets mee te doen, en dat ding was gloeiend heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 19:07

KillGhost

\o/

Anoniem: 314020 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 13:21:
voordeel: 99€ direkt te koop bij makro of MM, andere toestelen (asus & ryan)zijn alleen te koop via online webshops:levertermijn is niet duidelijk en de prijs zal met verzendkosten toch minstens 30€ duurder zijn.
Valt wel mee.

Azerty € 89,45 € 99,45
Kostenoverzicht voor Azerty
Beschrijving Kosten
Asus O!Play HDP-R1 € 89,45
Pakketpost € 10,-
Vooruitbetalen € 0,-
Totaal € 99,45
Raalte 14-08

Inclusief verzendkosten dezelfde prijs.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb em gewisseld vandaag, eens zien hoe lang deze mee zal gaan.

Als iemand weet hoe : de ondertitels(srt) werken, de nas functie werkt.

Ik zie alle bestanden die op de pc staan op mijn n 200 op de mkv's na, de belangrijkste dus.
En ik zou wat op de externe usb schijf staat, die op de n 200 is aangesloten willen zien en beheren op mijn pc.

Wie kan mij hierin helpen. os is windows 7 beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:41
Ik ga er vandaag ook om gaan in de makro.(als hij nog niet is uitverkocht)
Gecombineerd met een externe harde schijf van Lacie is dit ideaal om onze gedigitaliseerde huis-en-tuin filmpjes(zo'n 100tal uur) samen met foto's op te slaan en af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJoe
  • Laatst online: 24-12-2022
Wou mijn ervaringen delen, maar het werd toch een lange tekst dan. Heb er maar ineens een productreview van gemaakt. Enjoy!
Anoniem: 293877 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 18:27:En ik zou wat op de externe usb schijf staat, die op de n 200 is aangesloten willen zien en beheren op mijn pc.
Wie kan mij hierin helpen. os is windows 7 beta
Dan zal je toch echt met telnet aan de bak moeten: install NAS & FTP package

[ Voor 7% gewijzigd door DonJoe op 17-08-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118753

Er zijn al enkele probleempjes opgelost met een nieuwe firmware V 1048, waaronder het afspelen en herkennen van files groter dan 2,1 GB.Hier de links:
http://moviecube.free.fr/N200/N200_firmware_v1048.rar

www.emtec-international.c....php?categorie=STMOB#n200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
Ik heb sinds vandaag dus ook een n200 in mijn bezit.
Wanneer ik een 1080p film met DTS audio probeer te streamen, krijg ik volgende melding "DTS audio use external amplifier".
Wat wil dit zeggen? De N200 is via hdmi aangesloten op mijn HDTV, op welke uitgang moet ik dan mijn versterker aansluiten? Optische uitgang ofzo? Maar dat heeft mijn versterker helemaal niet.(ouder Pioneer model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als u geen versterker heeft met een dts decoder moet je een ac3 geluidsspoor toevoegen aan filmen waar allen een dts spoor op zit.
Ik gebruik EZmkvDTStoAC3v.8.
Doet een volledige film in een 10 tal minuten.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309463

Ik snap niet wat hij bedoeld met telnet.
Kan jij me verder helpen, ik denk dat je er veel mensen hier een pleziertje doet moest je het in mensentaal uitleggen.

Ik ga nu die update installeren, dan is dat probleem van niet zichtbare mvk hopelijk opgelost.

Ojaa en de ondertitles die bak ik nu rechtstreeks in de mvk. Een aparte srt leest ie bij mij niet mee.

Mvg
Nico
Oke blijkt dus dat ik de 1048 er al op heb staan. Probleem dat ie geen mkv bestanden die op men pc staan via mijn netwerk kan zien is dus toch niet opgelost.

Het toestel blijft me teleurstellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 309463 op 17-08-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logion
Bij mij werkt mkv via netwerk met subtitles in een apart .srt bestand wel perfect. Heb ook de 1048 firmware.
Wat voor error krijg je toch? Invalid file?
DVDs afspelen met subs werkt ook goed, menu's idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJoe
Anoniem: 309463 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:46:
Ik snap niet wat hij bedoeld met telnet.
Kan jij me verder helpen, ik denk dat je er veel mensen hier een pleziertje doet moest je het in mensentaal uitleggen.
Wel kort door de bocht: als je "shares" wil instellen op je N200, zodat je die disks die je eraan hangt kan zien vanop je pc, met er een "service" draaien. Die is standaard niet aanwezig, maar omdat het ding een linux-variant draait, kan die vrij eenvoudig geinstalleerd worden.
Eerst maak je een verbinding vanop je pc met je N200. Hiervoor gebruik je dus telnet, wat op ongeveer elk OS aanwezig is (dus ook in Windows). Dan installeer je de services; in de package van de link zitten FTP en Samba.

Als dit allemaal vrij onbekend klinkt, zou ik er eerlijk gezegd niet aan beginnen. De kans dat het ergens de mist ingaat is dan namelijk vrij hoog, en zo'n command-line installatie neemt je niet echt bij het handje.
Anoniem: 309463 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 23:46:
Ojaa en de ondertitles die bak ik nu rechtstreeks in de mvk. Een aparte srt leest ie bij mij niet mee.

Mvg
Nico
Oke blijkt dus dat ik de 1048 er al op heb staan. Probleem dat ie geen mkv bestanden die op men pc staan via mijn netwerk kan zien is dus toch niet opgelost.

Het toestel blijft me teleurstellen.
De weinige mkv's die ik heb, bezitten allemaal interne subs, dus dat kan ik niet testen. Ik snap het wel niet: je zegt dat hij de aparte subs niet pakt van een mkv, en dan dat je de mkv niet ziet :? ?
In ieder geval, als je een file niet ziet, rommel dan eens met je shares in Windows. Activeer je guest account. Unshare en share opnieuw. Reboot je N200. Nog altijd niks?

Het apparaatje is zeker niet perfect, hopelijk komt daar nog verbetering in met nieuwere firmwares. Maar ik ben alvast niet echt teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen error, hij verschijnt gewoon niet in de lijst.

Die nas funktie is nog niet geiinstalleerd, kan het daarmee te maken hebben.
Ik heb het nog eens geprobeerd maar snap er de ballen van.

Die extra srt file, word die automatisch meegestart of moet je die ergens instellen?

Bedankt voor de snelle reply

Mvg
Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De weinige mkv's die ik heb, bezitten allemaal interne subs, dus dat kan ik niet testen. Ik snap het wel niet: je zegt dat hij de aparte subs niet pakt van een mkv, en dan dat je de mkv niet ziet :? ?
Als ik een usb schijf aansluit zie ik de mkv's wel, hier heb ik mijn problemen bij de subs, over het netwerk zie ik de mkv's niet in de gedeelde mappen. Avi's en mpg's die in de zelfde map zitten wel.

Oke zover ben ik. Wat moet ik nu intikken om een verbinding te maken met de n200
(usb met mhd packet zit in de n200)

http://users.telenet.be/nico77

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 309463 op 18-08-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJoe
Anoniem: 309463 schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 16:54:
Oke zover ben ik. Wat moet ik nu intikken om een verbinding te maken met de n200
(usb met mhd packet zit in de n200)
http://users.telenet.be/nico77
(de letter "o") spatie ip_adres_van_je_N200
Dus bijvoorbeeld: o 192.168.1.2
En dan verder vanaf stap 4 hier

Ja was ik net mee bezig, zover was ik net. Heb alle stappen gedaan tot en met de reboot.
Wat moet ik nu doen, met die \\ip_N200 krijg ik de foutmelding: netwerkfout geen toegang tot n200.
Als ik in explorer ftp:// (ip n200) intik, dan zie ik de mappen van men usb schijf wel maar kan dus niets openen of erin kopieren of dergelijke.
Kan je me verder helpen?
Maar we geraken er, langzaam maar zeker. hehe

Mvg
Nico

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 309463 op 20-08-2009 00:55 ]

• DonJoe
Anoniem: 309463 schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 00:12:
Als ik in explorer ftp:// (ip n200) intik, dan zie ik de mappen van men usb schijf wel maar kan dus niets openen of erin kopieren of dergelijke.
Kan je me verder helpen?
Ik heb zelf geen nood aan deze functionaliteit, en heb de package dan ook niet zelf geinstalleerd.
Maar als ik ga zoeken op het support forum:
Teracopy si tu est sous windows !

En fait, windows ne détecte pas l'espace disponible sur le drive en usb connecté au N200. Donc erreur et l'Explorateur de fichiers de windows ne demande pas d'ignorer cette erreur et permettre ainsi la copie.
Teracopy permet d'ignorer cette erreur et copie le ou les fichiers sur le N200.
Moest je français een beetje belegen zijn: blijkbaar wordt de free diskspace niet correct weergegeven. Met programma's als Teracopy zou je dit moeten kunnen negeren.

Je kan ook een echte FTP client gebruiken vermoed ik. Filezilla ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door DonJoe op 20-08-2009 15:09 ]

Met filezilla werkt het, ik kan mijn usb schijf beheren via mijn pc, nu moet ik niet de hele tijd met dat spul open af lopen.

Ivm met de srt bestanden: als ik een mkv afspeel waar geen ondertitels zijn 'ingebakken' werkt een apart srt bestand wel.Deze start automatisch. Als de film bv engels en duitse ondertitels heeft, dan kan ik in de option menu op de n200 enkel kiezen tussen 1/2 (engels), 2/2 (duits) en UIT. De extra bijgeplaatste srt kan ik niet activeren.
Nu 'bak' ik ze zelf in met mmg.

2de en groot probleem is: zoals ik al eerder zei kan ik alles openen wat op de pc staat via de n200 op uitzondering van mkv bestanden. Wel nu heb ik hetzelfde in de andere richting. Als ik via mijn pc de usb schijf van mijn n200 open, zie ik alles staat behalve de mkv bestanden. De srt die in dezelfde map zit zie ik wel.

Kopieeren en dergelijke lukt prima nu.

Wie kan mij helpen met vooral dat 2de probleem?

Mvg
Nico

Nu zie ik net dat een avi bestand van 2.1 giga ook niet zichtbaar is in de lijst, een veel kleiner (de sample) wel.
Het zal dus met de grootte v/h bestand te maken hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 309463 op 20-08-2009 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJoe
Nog wat info over de shortcuts: vind je het ook zo onhandig dit via het menu (met virtueel keyboard) te doen?

Dan kan je dit eens proberen: in het Asus O!Play topic staat uitgelegd welk bestand je moet aanpassen, en hoe dat te doen via telnet. Ik heb het getest, werkt dus ook prima met de N200.

Topicpost en Wiki-site

Zo kan je gemakkelijk meerdere shortcuts maken. Spijtig genoeg is zo'n shortcut altijd naar een machine, niet naar 1 specifieke share op die machine; moest iemand daar een oplossing voor hebben hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdebacker
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-04-2018
Hallo,

Ik ben van plan om ook zo'n n200 te kopen maar heb nog een ding wat me tegehoud en ik vind het nergens op het net. Is het mogelijk om audio te krijgen vanuit meer dan 1 output? bv hdmi met geluid en geluid via de optical spdif of andere uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik heb me even gestort op de internet radio zenders. Erg leuk om zondagochtend te horen dat de Australiers al aan de avond bezig zijn en de Canadezen net wakker worden. Maar het aanbod wil ik graag uitbreiden met alle Nederlandse en Vlaamse zenders en enkele lokale zenders die beschikbaar zijn.
Gisteren heb ik een verwoede poging gedaan om een aantal mms radio url's toe te voegen. Dit is een erg lastig karwei mede omdat er geen edit mogelijkheid bestaat. Dus je priegelt alle lettertjes met dat onhandige menu in en dan blijkt dat of de url niet goed is, 1 lettertje verkeerd is, enz.
Al met al heb niet 1 aan de praat gekregen omdat ik het na een half uur al zat was. Is er iemand die al eens wat geprutst heeft met zenders toevoegen en een handige manier weet om dat te doen?
Ook zou ik wel een lijst met werkende (mms://) url's willen hebben.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJoe
rdebacker schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:42:
Hallo,

Ik ben van plan om ook zo'n n200 te kopen maar heb nog een ding wat me tegehoud en ik vind het nergens op het net. Is het mogelijk om audio te krijgen vanuit meer dan 1 output? bv hdmi met geluid en geluid via de optical spdif of andere uitgang?
Zoals ik in mijn review reeds vermeldde: niet dus. Toch niet tegelijk; je kan wel switchen in het systeemmenu (hdmi of sp/dif). Spijtig genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franswake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-05-2024
Net deze box aangeschaft !

Ik merk echter op dat :
- deze zeer warm wordt !?!? Is dit wel goed voor z'n levensduur ?
Deze box staat op mijn digibox (die ook al vrij warm kan worden) en deze beide
in een kastjes met glazen deur en alleen een opening achteraan ...

- je kan deze box niet opzetten met de afstandbediening ? Wel afzetten, niemand hier
een truc voor om dit wel te fixen ?

• giant2000
franswake schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:31:
Net deze box aangeschaft !

Ik merk echter op dat :
- deze zeer warm wordt !?!? Is dit wel goed voor z'n levensduur ?
Deze box staat op mijn digibox (die ook al vrij warm kan worden) en deze beide
in een kastjes met glazen deur en alleen een opening achteraan ...

- je kan deze box niet opzetten met de afstandbediening ? Wel afzetten, niemand hier
een truc voor om dit wel te fixen ?
1. Ja dat heb ik ook gemerkt en ik laat hem zeker niet langer aanstaan dan noodzakelijk.
2. Inderdaad, een behoorlijk gemis. Moet je alsnog in de benen om dat ding aan te zetten

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
  • Laatst online: 16:59
Nieuwe firmware is uit, meer instel-opties in het menu, tevens speelt deze nu vlekkeloos MKV 1080p met DTS af _/-\o_

http://www.emtec-internat....php?categorie=STMOB#n200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wivanti
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-01-2021
Heb ook een N200 aangeschaft ( 79,-euri ) en dacht de firmware te moeten vernieuwen op hoop van enige verbetering.
er zat versie v7.11-r 1193 in en heb deze vernieuwd met een latere versie, dat was helemaal niks!!!!.
een rose scherm en een hele trage box. 8)7
Via de HDMI kabel werd een mooi rose scherm weergegeven wat maar niet wilde veranderen.
terug naar de versie die erin zat en de zaak werk weer naar behoren. _/-\o_
wanneer ik een HD schijf gebruik Carbon ( packard bell) van 1 Terabite dan lopen sommige films vast of eigenlijk de N200 loopt vast en moet dan met het onderbreken van de powerkabel worden uit gezet.
Is een harde schijf wel de optie voor het streamen van een film??
Of een usb flash van ?? 32gig beter?? :?
verder geeft het doosje een mooi beeld af en geeft de niet zware films mooi weer.

Graag een reactie van jullie met enige ervaringen betreffende harde schijven etc.

Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Gisteren de firmware geupdate... nou lekker dan, ik heb alleen nog maar een opstartscherm :( er is geen beweging meer in te krijgen. Was ik er maar nooit aan begonnen denk ik nu...
Ik heb die vage Nederlandse, doch Engels-/Duitstalige hulpdienst van Emtec maar eens een bericht gestuurd (en ik krijg nb. een bevestiging in het Frans!!!!???) hoe nu verder.
Ik vrees dat ik 85 euro kwijt ben.

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wivanti
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-01-2021
De vorige fimware downloaden en op een stickie plaatsen ( img) de upgrade proceduren volgen en daar isieweer.

cube loskoppelen, usb_stick plaatsen en knop ingedrukt houden voeding erin en de knop 5 sec vast houden ( totdat het rode ledje ff uitgaat), knop los en de rest volgt vanzelf.
Je kunt de video of HDMI kabel laten zitten, voor het visueel volgen van het proces.

De laatste firmware is volgens mij niet in orde.

suk6
giant2000 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 11:27:
Gisteren de firmware geupdate... nou lekker dan, ik heb alleen nog maar een opstartscherm :( er is geen beweging meer in te krijgen. Was ik er maar nooit aan begonnen denk ik nu...
Ik heb die vage Nederlandse, doch Engels-/Duitstalige hulpdienst van Emtec maar eens een bericht gestuurd (en ik krijg nb. een bevestiging in het Frans!!!!???) hoe nu verder.
Ik vrees dat ik 85 euro kwijt ben.

[ Voor 7% gewijzigd door wivanti op 06-01-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Dat had ik al eens gedaan maar blijft toch in het opstartscherm hangen.

Edit: oude firmware is met succes geïnstalleerd vanavond. Bedankt wivatie!

[ Voor 35% gewijzigd door giant2000 op 08-01-2010 00:12 ]

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franswake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-05-2024
Iemand al eens een usb hub aan de n200 gehangen ?
Ik zou wil weten dat als ik meerdere harddisks aan 1 usb port hang via een usb hub
of dit werkt ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268329

Frans, Ik ga kijken of er een USB hub aan kan.

Ik heb er afgelopen week een gekocht bij Iwonatec.
Net gekeken ze staan daar nog op de website!

Edit: Helaas werkt niet

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 268329 op 12-01-2010 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik heb sinds kort een vaste LAN aansluiting aangesloten. De N200 ziet mijn computer (Vista) wel, maar ik krijg steeds een login fout. Wat doe ik verkeerd? Het is toch gewoon de gebruikersnaam die ik in het opstartscherm gebruik?
Verder had ik gisteren een x264 file die na een uur spontaan opnieuw begon. met de "goto" functie kon ik wel verder maar na een kwartier begon hij weer opnieuw. Ik heb het gevoel dat dit een intern geheugen probleem is, maar ik heb wel veel zwaardere (HD) bestanden afgespeeld die het wel goed doen. Weet iemnd of er verschil in USB sticks is wat dit veroorzaken kan?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 213191

Die login fout heb ik ook met Windows 7
Maar neem aan dat je geen wachtwoord hebt ingesteld op je pc?
Met de functie extern bureaublad tussen 2 computers heb je hetzelfde probleem...
Oplossing daar is een wachtwoord voor je gebruikers account in te stellen!
Kan misschien ook een oplossing zijn voor via de N200?

Heb mijn N200 ondertussen een week in bezit.
Had eerst een Iomega Screenplay Director gekocht met 1TB geheugen...
Ding had 3min nodig om op te starten, ondertitels konden niet volgen, netwerktransfer piekte op slechts 2MB per seconde, traag menu, afstandsbediening moest je serieus op doorduwen, 1000gig geheugen wat je niet kan partitioneren, kon geen muziek zoeken op genre of dergelijk... Enig goed punt was dat hij wel gewoon als netwerklocatie verscheen, bij de N200 moet je daarvoor wat gaan sjoemelen

Omgeruild voor de N200 met een portable HD van 500gig eraan gekoppeld...
Nu kan ik mijn films en muziek in mijn broekzak meesleuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Anoniem: 213191 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:01:
Die login fout heb ik ook met Windows 7
Maar neem aan dat je geen wachtwoord hebt ingesteld op je pc?
Met de functie extern bureaublad tussen 2 computers heb je hetzelfde probleem...
Oplossing daar is een wachtwoord voor je gebruikers account in te stellen!
Kan misschien ook een oplossing zijn voor via de N200?
Ik heb wel een wachtwoord ingesteld, maar ben de enige gebruiker. Dus op het moment dat ik de computer opstart krijg ik naam en wachtwoord. Deze gegevens moet ik ook invoeren in de N200?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300828

Hoi

Ik heb met de 2465 firmware toch een probleempje, ik kan in het menu van de N200, dus op de tv mappen staan welke ik wil verwijderen, omdat ze op de pc ook weg zijn. Je denkt dan, options op movie cube, map verwijderen, bevestig met ja en weg: maar nee, hij verwijdert niet. Firmware er opnieuw opgezet, maar ziet nog steeds deze mappen????

Iemand een idee hoe te handelen?

Groetjes

Mark

• giant2000
Ik heb het voorelkaar gekregen om de bestanden van de pc te alten zien!! Een nieuwe account aanmaken en de schijven te delen bleek de oplossing te zijn. Alles bestanden zijn feilloos af te spelen. :9
Ik heb een Full HD tv, kan ik als beste 1080p 50Hz instellen of kleven daar nog weer nadelen aan?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giant2000
Ik heb problemen met het afspelen van HD films, deze stotteren nameijk als ik deze via het netwerk laat lopen, afspelen via USB gaat wel goed. De file afspelen op de pc gaat ook goed. Waar zit de kink, in de pc, het netwerk, de (verplichte) KPN router of toch de N200?

Verder nog een raadsel, bij een mkv bestand werden alleen de embedded Engelse ondertitels gelezen, niet de srt file met Nederlandse ondertitels. Deze file stond wél in dezelfde map en had ook dezelfde naam als de mkv file. Op de computer laat VLC player beide ondertitels zien.
Hoe kan dit en hoe kan ik de aparte srt file kiezen?

2,00 m. + begane grond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:43
weet iemand hoe ik video bestanden zonder DTS AC3 functies
maar gewoon stero geluid automatisch weer door de tv laat afspelen met de hdmi aansluiting?

want de hele tijd in de menu weer die optie aanzetten is niet echt leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177151

Zijn er meer mensen die problemen hebben met full HD films kijken via wireless? Bij mij stottert het als een gek.
Pagina: 1