Xicor EEPROM en Willem Programmer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 21:31
Ik heb uit een apparaat een XICOR X2864BD-18 geheugenchip gehaald, welke ik vermoed dat het een EEPROM is, al weet ik het niet zeker.

Nu wil ik deze EEPROM met een Willem Programmer gaan herprogrammeren (uitlezen, gegevens aanpassen en weer wegschrijven), alleen weet ik niet welke DIP-instellingen ik moet gebruiken op de WP. Op Google is namelijk vrijwel niks nuttigs te vinden over deze chip...

Ik heb de Willem Programmer al eens ingestelt voor een Atmel AT28C64B EEPROM (waars. vergelijkbaar met de Xicor), en met die instellingen kan ik de Xicor EEPROM wel uitlezen, maar zodra hij moet schrijven, geeft hij een foutmelding.

De EEPROM wil ik niet beschadigen, omdat ik er geen vervangend exemplaar voor heb, en het komt uit een "antiek" apparaat ;) Heeft iemand een idee welke instellingen ik anders moet aannemen?

P.s. De Willem Programmer is een 5.0C, en is getest/werkend aangezien ik er al meerdere BIOS-chips mee heb geprogrammeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 09:36

Corn

Raar jongetje

Ik zou proberen een Atmel 28C64B te scoren, en die mbv de Willems programmeren. Als ze in ieder geval in Read compatible zijn, dan kun je een Atmel programmeren en in je apparaat gebruiken. Je hebt in ieder geval de precious data uit kunnen lezen, das al heel fijn :)

Als je trouwens van dat soort mooie flip-dot borden over hebt (met of zonder controller), dan hou ik me beleefd aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-10 21:31
Ik heb de Xicor chips inmiddels toch kunnen beschrijven. Het bleek dat ik de WP moest instellen als 28C64 i.p.v. AT28C64B :( Van een vriend moest ik ook nog een AT28C64 kopieeren, maar ook die moest met de instelling 28C64, en niet met AT28C64B. Een beetje vreemd... maar goed... het werkt :D

Ik kwam op de AT28C64B-instelling, omdat die vriend met een zelfde apparaat dus een AT28C64 had, dus ik dacht dat de Xircor met AT28C64B beschreven kon worden (zonder "B" kwam niet voor in de software), maar dat bleek dus niet waar... het verschil in de "B" is toch wel groot dan :)

Naar flip-dot borden ben ik zelf helaas ook nog op zoek. Ik verzamel ze uit bussen, maar tot nu toe maar een setje in het bezit :( Busbedrijven willen de borden vaak niet te koop aanbieden of de oude bussen gaan "te snel" naar de sloop/buitenland...