Lacie D2 kapot, gekocht via Applestore, bij wie aankloppen?

Pagina: 1
Acties:

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11-2025
Vorig jaar een Lacie D2 quadra 500 Gb externe disk gekocht, welke braafjes mijn Time machine backup deed van mijn imac (heeft mij dit jaar zelfs al gered met data verlies). Deze week stopte Time machine met backup, opnieuw opstarten van externe harde schijf leidde tot een hard metalig geklik en het niet meer verschijnen van de schijf in het besturingssysteem. Juist, hij is waarschijnlijk kapot. Aangezien ik nog in de garantie zit (22 sept 2008 gekocht) kan ik het beste contact opnemen met support. Maar met wie? Apple of Lacie? Daarbij komt het volgende, ik kan de factuur niet meer terugvinden. Ik heb wel de vrachtbrief nog, en in de koophistorie bij de applestore staat de aankoop ook nog gemeld? Wat is wijsheid, voordat ik de hele dag nutteloos aan helpdesken hang.

ps Mijn excuses als blijkt dat deze vraag toch beter in het opslag forum thuishoort.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bij wie heb je de Lacie gekocht? Naar die moet je in principe ook terug om garantieafhandeling te doen, tenzij expliciet in de voorwaarden vermeld staat dat je in het geval van een defect Lacie product bij de fabrikant zelf moet zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door spone op 30-07-2009 19:39 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Trunksmd
spone schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:38:
Bij wie heb je de Lacie gekocht? Naar die moet je in principe ook terug om garantieafhandeling te doen, tenzij expliciet in de voorwaarden vermeld staat dat je in het geval van een defect Lacie product bij de fabrikant zelf moet zijn.
sorry, dat wordt inderdaad niet duidelijk uit mijn verhaal: Applestore online.
update, factuur gevonden: Apple bewaart gelukkig al mijn facturen online. Alleen wordt het niet duidelijk, bij je moet aankloppen.

[ Voor 13% gewijzigd door Trunksmd op 30-07-2009 19:49 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties horen in het shopping forum :)

ACS > SF

Aangezien je 'm bij de Apple Store Online hebt gekocht zijn zij de eerste waar je aan moet kloppen voor je garantieclaim. Een factuur is in principe niet nodig om aan te tonen dat je 'm daar hebt gekocht, dat weten zij ook wel. Anders is een rekeningafschrift ook afdoende.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:04

Kettrick

Rantmeister!

Bij wij anders dan de applestore zou je aan moeten kloppen ?, bij de dixons :?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Op een minder sarcastische manier;

Je moet inderdaad altijd aankloppen bij de verkopende partij, ook wel bekend als de leverancier. In dit geval is dat de Apple store op internet blijkbaar. Dus daar moet je aankloppen voor garantiekwesties. In feite mag deze partij jou ook niet doorsturen naar Lacie of de fabrikant, want daar heb jij in feite geen zaken mee van doen. Claim dus bij Apple Nederland je garantie en probeer het hun te laten oplossen.

Verwijderd

applestore

• Trunksmd
Dank je wel voor jullie antwoorden

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Het is niet nodig altijd bij de verkopende partij aan te kloppen.
Het kan ook zijn dat er een ophaalservice is (vaak bij laptops), dan komen ze het product ophalen en heeft de verkopende partij er niets mee van doen (al kan je het product daar ook inleveren)

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Dat is incorrect Rob, de verkopende partij is jouw leverancier en die is er verantwoordelijk voor jouw een degelijk product te leveren.

Nu is het wel zo dat de ophaalservice door de leverancier ingeschakeld wordt, echter is dit een derde partij en hier heb jij, behalve het pakketje afgeven, verder niets mee van doen. Je moet dit ook meer zien als een TNT/postbedrijf.
Pagina: 1