Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag over Acer Advantage, de extra garantie die je voor Acer laptops kunt aanschaffen. In de Acer Store kun je tot 4 jaar (carry in) garantie bijkopen. Voor 150 euro kan ik mijn Acer 5930G dus voor 4 jaar verzekeren via de Acer store. Als mijn laptop het niet meer doet, moet ik hem dus zelf naar Acer brengen (carry in) Als ik kijk naar een winkel zoals laptopshop.nl, dan zie ik daar 3 jaar pick up & return staan garantie voor 69 euro. Op die site staat mijn Acer in de lijst van geschikte laptops voor de garantie.

Ik snap niet hoe pick up & return garantie voor Acer laptops op webshops aangeboden wordt, terwijl je op de acer site alleen kan kiezen uit carry in garantie. Ik breid mijn garantie het liefst uit met 4 jaar, op webshops kan ik deze echter nergens vinden. Ik heb gezocht op Tweakers en internet, maar ik wordt nergens wijzer. De acer helpdesk kreeg ik vandaag na twee keer 5 minuten wachten niet aan de lijn.

Op 20 augustus heb ik mijn laptop een jaar. Voor die tijd wil ik mijn garantie uitgebreid hebben, want daarna kan het niet meer. Het liefst naar 4 jaar, natuurlijk voor zo min mogelijk geld. Ik kreeg vandaag al een mail van Acer dat ik niet lang meer heb om mijn garantie uit te breiden.

Kan iemand me ook vertellen hoe Acer Advantage te werk gaat? Ik dacht, ik heb nog zo'n 20 dagen om die garantie te activeren, maar ik weet niet hoeveel tijd er gemoeid is met verzenden, activeren. In de faq lees ik: Bij de aankoop en de levering van garantieproducten betaalt u geen verzendkosten. Deze producten bestaan uit een vrijschakelcode die u per e-mail ontvangt. Dus ik hoef alleen maar te betalen, te wachten op een mailtje en te activeren? Niet dat ik straks 150 heb betaald en dat de garantie pas geactiveerd is na de 365 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:28:
De acer helpdesk kreeg ik vandaag na twee keer 5 minuten wachten niet aan de lijn.
Bij helpdesks is dat wel erg ongeduldig, iets langer wachten en het vragen? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het morgen weer proberen, maar ik dacht, laat ik het hier vragen. Wellicht dat hier een hoop acer gebruikers tussen zitten die ervaringen hebben met Acer Advantage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:42:
Ik ga het morgen weer proberen, maar ik dacht, laat ik het hier vragen. Wellicht dat hier een hoop acer gebruikers tussen zitten die ervaringen hebben met Acer Advantage.
Ik verwacht het niet. Veel mensen nemen geen extra garantie, zeker niet voor de tijd die jij zoekt, daar dit ver voorbij de economische levensduur van een laptop gaat :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:44:
[...]

Ik verwacht het niet. Veel mensen nemen geen extra garantie, zeker niet voor de tijd die jij zoekt, daar dit ver voorbij de economische levensduur van een laptop gaat :) .
Oke, maar goed, het Acer Advantage principe zal voor 4 jaar garantie hetzelfde zijn als bijvoorbeeld 1 jaar extra garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:43
Ik zal je uit de brand helpen :)

In Nederland is alles van Acer op basis van P&R. De reden dat er carry-in bijstaat bij de Acer site is dat deze regeling niet voor alle landen geldt(deze pakketten worden in meer landen verkocht)

Activatieperiode van laptop zonder schade-verzekering is altijd een jaar, met schade-verzekering 3 maanden. Het activeren gaat via de website en is normaal gesproken heel snel gedaan. Acer doet overigens niet moeilijk als de garantie te laat wordt aangemeld(en al helemaal niet na een paar dagen)

Bij het garantiapakket zitten 2 stickers, een login en paswoord waarmee je je laptop aanmeldt(op basis van serienummer)

Ik werk regelmatig met de uitbreidingen van Acer, dus kan je alles wel beantwoorden :)

[ Voor 6% gewijzigd door mad-dog op 30-07-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb ook een vraag over de 3 jaar garantie uitbreiding: Is het mogelijk de uitbreiding na bijvoorbeeld 11 maanden aan te schaffen?

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 30-07-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Philflow schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:36:
Ik heb ook een vraag over de 3 jaar garantie uitbreiding: Is het mogelijk de uitbreiding na bijvoorbeeld 11 maanden aan te schaffen?
Jup, zolang je em maar binnen het jaar na aanschaf van de laptop activeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

mad-dog schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:38:
[...]
Jup, zolang je em maar binnen het jaar na aanschaf van de laptop activeert
Top. Grote kans dat ik hem binnen een jaar weer verkoop dus ik kan beter wachten vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 19:59:
Ik zal je uit de brand helpen :)

In Nederland is alles van Acer op basis van P&R. De reden dat er carry-in bijstaat bij de Acer site is dat deze regeling niet voor alle landen geldt(deze pakketten worden in meer landen verkocht)

Activatieperiode van laptop zonder schade-verzekering is altijd een jaar, met schade-verzekering 3 maanden. Het activeren gaat via de website en is normaal gesproken heel snel gedaan. Acer doet overigens niet moeilijk als de garantie te laat wordt aangemeld(en al helemaal niet na een paar dagen)

Bij het garantiapakket zitten 2 stickers, een login en paswoord waarmee je je laptop aanmeldt(op basis van serienummer)

Ik werk regelmatig met de uitbreidingen van Acer, dus kan je alles wel beantwoorden :)
Ah, hartstikke bedankt voor de info :). Dan rest mij nog de vraag waar ik het goedkoopste een uitbreiding kan kopen. Ik denk als ik naar 4 jaar wil uitbreiden, ik dat bij de Acer site moet doen, want ik heb die uitbreiding nergens anders gezien. Maar ik moet nog even bedenken of ik niet beter voor een jaartje minder ga, want dat scheelt me toch weer 80 euro als ik bijvoorbeeld drie jaar garantie via laptopshop aanschaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:20:
[...]

Ah, hartstikke bedankt voor de info :). Dan rest mij nog de vraag waar ik het goedkoopste een uitbreiding kan kopen. Ik denk als ik naar 4 jaar wil uitbreiden, ik dat bij de Acer site moet doen, want ik heb die uitbreiding nergens anders gezien. Maar ik moet nog even bedenken of ik niet beter voor een jaartje minder ga, want dat scheelt me toch weer 80 euro als ik bijvoorbeeld drie jaar garantie via laptopshop aanschaf...
Weet je zeker trouwens dat het 4 jaar was, want ik heb dat voor Aspire laptops nog nooit gezien. Alleen 2 en 3 jaar en 3 jaar met ongevallenverzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Als ik mij nog goed kan herinneren was het zo dat de carry in regel niet in Nederland an toepassing is. Ik heb namelijk onze aspire 5920g ook met extra garantie gekocht, waarbij ik voor het activeren de servicedesk van Acer hebt gebeld. De vrouw aan de telefoonlijn zei duidelijk, dat alle reparaties in Nederland via pick up & return gaat. Wat betreft hierover zal ik dan ook niet druk over maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 00:54:
[...]

Weet je zeker trouwens dat het 4 jaar was, want ik heb dat voor Aspire laptops nog nooit gezien. Alleen 2 en 3 jaar en 3 jaar met ongevallenverzekering
Nou, in de Acer store kies ik bij garantie uitbreidingen notebooks, en daar staat onderaan: 4 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:15
Hou er wel rekening mee dat je bepaalde garantie uitbreidingen alleen kunt kopen binnen een bepaalde tijd na aanschaf van je laptop zelf.

Bijvoorbeeld deze:
AcerAdvantage New Edition
AcerAdvantage warranty upgrade to 3 years pick up & delivery (within Benelux) including Accidental Damage Insurance + 3 years International Travellers Warranty - Registration within 90 days from the date of purchase of Acer product. Part NumberSV.WNBAF.AL3
BRON

[ Voor 13% gewijzigd door nextware op 04-08-2009 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
nextware schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:32:
Hou er wel rekening mee dat je bepaalde garantie uitbreidingen alleen kunt kopen binnen een bepaalde tijd na aanschaf van je laptop zelf.

Bijvoorbeeld deze:

[...]

BRON
Dat heb ik toch al gezegd :S
PCMedic schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 01:21:
Als ik mij nog goed kan herinneren was het zo dat de carry in regel niet in Nederland an toepassing is. Ik heb namelijk onze aspire 5920g ook met extra garantie gekocht, waarbij ik voor het activeren de servicedesk van Acer hebt gebeld. De vrouw aan de telefoonlijn zei duidelijk, dat alle reparaties in Nederland via pick up & return gaat. Wat betreft hierover zal ik dan ook niet druk over maken. :)
Dat heb ik toch ook al gezegd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt met heel het Acer Advantage gebeuren. Ik koos voor de garantieuitbreiding van 3 jaar. Via de Acer advantage site was het zo gepiept, ik hoefde niet eens een envelop met een kopie van de acer aankoopbon te versturen. Ik heb een bevestiging gekregen per mail. Bedankt voor de reacties :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDnAJ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-12-2009
Ik heb ook zojuist een Acer gekocht met daarbij Acer Advantage voor 3 jaar. Het lijkt mij dat dit een uitbreiding is van 1 naar 3 jaar, maar ik wil even zeker hebben dat het niet zo is dat die extra 3 jaar ingaan op het moment van registeren. Dus dat ik over 365 dagen (deadline) registreer en dan in feite 4 jaar heb. Dat lijkt me niet, maar weet iemand het zeker? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimper1969
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik heb bij Acer een garantie-uitbreiding naar 3 jaar op locatie binnen 2 werkdagen na ontvangst van de melding.

1 week na melding (5 werkdagen + weekend dagen) nog steeds helemaal niets van Acer gehoord. Wel zelf 6 x gebeld met Acer, maar deze geven steeds weer aan dat ze de melding escaleren en dat er zo snel mogelijk contact word opgenomen.

Wat kan ik hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

wimper1969 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 19:20:
Ik heb bij Acer een garantie-uitbreiding naar 3 jaar op locatie binnen 2 werkdagen na ontvangst van de melding.

1 week na melding (5 werkdagen + weekend dagen) nog steeds helemaal niets van Acer gehoord. Wel zelf 6 x gebeld met Acer, maar deze geven steeds weer aan dat ze de melding escaleren en dat er zo snel mogelijk contact word opgenomen.

Wat kan ik hier mee?
Tsja, het is contactbreuk maar wat je er verder mee doet... evt. gewoon ergens anders laten fixen en de rekening naar Acer.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1