Toon posts:

[Media Player] Media Player met goede grafische EQ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is tegenwoordig veel aandacht op Tweakers voor nieuwe scherp geprijsde HD Media Players zoals de O!zone, Emtec Movie Cube, XTreamer. Ik wil er een aanschaffen maar zou ik graag een goede (10 bands) grafische equalizer zien op een dergelijk apparaat.

Je sluit zo'n apparaat digitaal aan op je versterker en als deze geen goede eq aan boord heeft heb je dus geen mogelijkheid het geluid aan te passen aan de accoustiek van de kamer. Een losse digitale eq tussen speler en amp zetten kan niet (logisch, er gaat zowel stereo als multichannel materiaal doorheen), en als het al kon zou het een dure grap zijn. En rommelen met een analoge eq is natuurlijk ook niet meer van deze tijd.

Simpele oplossing is een (softwarematige) eq in de speler zelf voor het afspelen van muziek, zoals we ze tegenkomen in audio players op de pc zoals Winamp en Foobar. Dan blijft alles keurig digitaal en heb je verder geen extra apparatuur nodig. Waarom vinden we dergelijke basic audio functies niet terug op standalone media players? Of kan de nieuwe generatie HD media players dit wel? Ik vind er niets over, kan iemand mij hier meer over vertellen?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2009 16:36 ]