[PHP] Link e-mails in Outlook met php

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Hey.

Voor een opdrachtgever ben ik bezig met een beheersysteem, waarbij er vanuit de opdrachtgever de vraag kwam of het mogelijk is e-mailberichten te koppelen met een php pagina. Dus wanneer men op een link klikt in de webpagina dat dan het bijbehorende e-mailbericht in Outlook wordt geopend.

Nu denk ik dat dit niet haalbaar is, maar voor de zekerheid wil ik dit toch hier voorleggen. Indien het niet mogelijk is, zijn er alternatieven?

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:44
Nee, dat is niet mogelijk. Ik vraag me af of het uberhaupt mogelijk is om via de browser te comminuceren naar outlook toe, misschien dmv activex (wat dan alleen onder IE zal werken).

Een andere mogelijkheid is om een mail-webclient te maken, als de link dan wordt aangeklikt wordt er naar de betreffende mail in de webclient gegaan.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:02
Komt bij dat je natuurlijk nooit weet of het bewuste e-mailbericht al in de inbox staat of misschien alweer verwijderd is oid.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
wackmaniac schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:55:
Komt bij dat je natuurlijk nooit weet of het bewuste e-mailbericht al in de inbox staat of misschien alweer verwijderd is oid.
Als ie verwijderd is dan is dat jammer, dan linkt ie dus niet naar een bericht. Dat maakt verder niet uit. Maar ik had al zo'n vermoeden dat het niet mogelijk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Geen idee wat je precies wilt doen met dat linken, maar als jij de originele gestuurd hebt kan je deze als .eml bericht aanbieden waardoor outlook het opent als een emailbericht.

Het is niet het emailbericht uit het postvak in, maar je kan een 99% kopie tonen in outlook mits je de email zelf aangemaakt hebt...

Als je ook de doorstuur meldingen / wijzigingen in de email etc wilt tonen dan werkt dit uiteraard niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Gomez12 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:04:
Geen idee wat je precies wilt doen met dat linken, maar als jij de originele gestuurd hebt kan je deze als .eml bericht aanbieden waardoor outlook het opent als een emailbericht.

Het is niet het emailbericht uit het postvak in, maar je kan een 99% kopie tonen in outlook mits je de email zelf aangemaakt hebt...

Als je ook de doorstuur meldingen / wijzigingen in de email etc wilt tonen dan werkt dit uiteraard niet meer...
De bedoeling is dat contacten die gelegd zijn tussen personen worden bijgehouden in het beheerdersgedeelte. Deze contacten kunnen ook e-mailberichten betreffen, waardoor het handig is om deze e-mail te binden aan het aangemaakte contact in het beheerdersgedeelte.
De e-mails worden gemaakt door degene die de contacten aanmaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door radem205 op 30-07-2009 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:12
Als je een IMAP server gebruikt kan je vrij simpel gewoon het bericht tonen. Als je pop3 gebruikt moet je echt in de Outlook files rommelen maar dat wil je sowieso niet als bedrijf zijnde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
djluc schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:33:
Als je een IMAP server gebruikt kan je vrij simpel gewoon het bericht tonen. Als je pop3 gebruikt moet je echt in de Outlook files rommelen maar dat wil je sowieso niet als bedrijf zijnde.
Kan je mij iets meer informatie geven hoe ik dat kan doen met behulp van IMAP, want ik zie dat Sohosted IMAP ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Imap servers bewaren gewoon alle mails, dus gooien niets weg. Iedere mail heeft een uniek nummer. Dus daarmee kan je heel simpel mailtjes uitlezen, voorbeeldje van PHP.net bijvoorbeeld:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php

$host = '{mail.altjira.co.uk/notls/imap4}INBOX';
    $user = 'me+altjira.co.uk';
    $pass = 'mypass';
    $imap = imap_open( $host, $user, $pass );

$msgs = imap_sort( $imap, SORTARRIVAL, 1 );
    foreach( $msgs as $msg ) {
        $msg_body = imap_body( $imap, $msg );
        echo $msg_body . "\n\n";
    }

imap_close( $imap );

?>
Dit leest simpelweg alle mails uit. Als je dit uit een Outlook moet doen kost dit veeeel meer tijd en moeite. Daarom denk ik dat dit wel een leuke optie is. Je kan bijvoorbeeld alle verwerkte e-mails in een aparte map schuiven. Het mooie aan IMAP is dat je Outlook en je server zichzelf gelijk houden dus je ziet die wijziging dan per direct op beide locaties.

[ Voor 23% gewijzigd door djluc op 30-07-2009 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
djluc schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 20:39:
Imap servers bewaren gewoon alle mails, dus gooien niets weg. Iedere mail heeft een uniek nummer. Dus daarmee kan je heel simpel mailtjes uitlezen, voorbeeldje van PHP.net bijvoorbeeld:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php

$host = '{mail.altjira.co.uk/notls/imap4}INBOX';
    $user = 'me+altjira.co.uk';
    $pass = 'mypass';
    $imap = imap_open( $host, $user, $pass );

$msgs = imap_sort( $imap, SORTARRIVAL, 1 );
    foreach( $msgs as $msg ) {
        $msg_body = imap_body( $imap, $msg );
        echo $msg_body . "\n\n";
    }

imap_close( $imap );

?>
Dit leest simpelweg alle mails uit. Als je dit uit een Outlook moet doen kost dit veeeel meer tijd en moeite. Daarom denk ik dat dit wel een leuke optie is. Je kan bijvoorbeeld alle verwerkte e-mails in een aparte map schuiven. Het mooie aan IMAP is dat je Outlook en je server zichzelf gelijk houden dus je ziet die wijziging dan per direct op beide locaties.
Hey, dit lijkt mij een erg goede optie. Bedankt. Ik weet alleen niet welke host ik moet gebruiken :(. Kan ik deze ergens uitlezen ( ik zie het niet staan in phpinfo() namelijk).

Edit: Het blijkt dat de server momenteel niet helemaal lekker werkt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Nu heb ik een klein probleempje. Wanneer ik nu een email wil koppelen aan een aangemaakt contact dan moet ik het nummer van de e-mail in mysql zetten (is geen probleem). Echter wanneer een e-mail verwijderd wordt dan wijzigt dit nummer ook.
Heeft elke e-mail een uniek nummer die vast blijft staan, ook al wordt een e-mail verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Er is wel iets unieks te vinden als het goed is ja. Ik geloof dat IMAP met volgnummers werken. Lijkt me stug als die zomaar veranderen? Het zou kunnen hoor maar klinkt gek aangezien IMAP mails niet echt verwijderd normaal gesproken maar alleen afvinkt als verwijderd. Je kan altijd tijd+datum+e-mailadres aan elkaar plakken maar die volgnummers lijken met handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radem205
Bedankt allen voor jullie reacties! Top!
Het is nu helemaal gelukt middels de IMAP functie in PHP.

Alleen nu het volgende: De e-mails blijven dus bewaard op de server (wat overigens niet echt een groot probleem is), maar is het mogelijk om automatisch de e-mailberichten die geladen worden in Outlook (via de IMAP server) op te slaan op de harde schijf (als backup)?
Mocht het zo zijn dat de server onverhoopt niet meer bereikbaar is dan zijn de e-mail tenminste bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens mij is IMAP daar niet voor bedoeld maar dingen opslaan op de client kun je lijkt me alleen maar instellen op de client zelf en niet op PHP-niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de volledige mail niet in een database zetten (of de relevante info daar uit)? Werkt volgens mij sneller, als je wat meer berichten in je mailox hebt. En dan heb je zelf controle over wat verwijderd wordt.

Een backupje maken is niet zo moeilijk maar afhankelijk van de rest van je systemen. Ik maak hier thuis een kopie van m'n mailbox op de server, maar je kan natuurlijk ook een backup van outlook maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
http://www.troywolf.com/a...hange_webdav_examples.php
Met dit kan het, als het om een exchange omgeving gaat.
Ben zelf mee aan hobby-en geweest en is redelijk veel mogelijk.
Dit werkt op een exchange 2003 server!!. (zorg wel dat je iis gewoon goed instelt, desnoods een extra virtuele dir maken met aparte instellingen (bijvoorbeeld alleen webserver ip toestaan))
Staat ook erg veel op msdn en queries lijken redelijk veel kwa syntaxen op de meeste gangbare sql talen.

Op eerste pagina staat zelfs outlook links uitgelegd.
Dat is precies wat jou vraag was.

Bij 2007 kan je gebruik maken van die nieuwe exchange 2007 web services
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb204119.aspx
Hier ben ik niet verder in gedoken, maar is wel veel uitgebreider als met 2003.

[ Voor 6% gewijzigd door Erwinvz1 op 07-08-2009 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b12e
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 15:05
Je kan eventueel wel je mail exporteren in outlook, en ik denk dat php die exportfunctie wel kan aanroepen... via CLI.. dus misschien zoiets?
Pagina: 1