Toon posts:

[XP] Draadloos Netwerk probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Motorola kabelmodem van Ziggo, daarachter een Linksys WRT160 router .En een Medion S2210 laptop ( Win XP).Laptop en router zijn splinternieuw.
In de laptop zit een 802.11n netwerkcard.
Ik heb succesvol verbnding kunnen maken een paar dagen geleden en kunnen internetten.
Echter vindt de laptop/netwerkcard de router sinds vandaag helemaal niet. En Relevanter nog denk ik: Hij vindt geen enkel netwerk meer( Voorheen vond ie ook zo'n 5 hier in de buurt). De lijst met draadlozen netwerken is geheel leeg.

- Ik heb niets veranderd aan welke settings dan ook
- Ik heb nu de driver verwijderd van de netwerkkaart en opnieuw geinstalleerd en gereboot. Geen effect.
- Bij Apparaatbeheer staat er geen uitroepteken of vraagteken bij , apparaat 'werkt correct' volgens windows.

Maar..is dat ook zo? wat kan hier aan de hand zijn?
Dank alvast voor de reactie

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 13:26

Foamy

Fulltime prutser

Misschien een stomme vraag... Maar op de meeste laptops zit zo'n mooie schakelaar om je wireless mee uit te schakelen. Wat zegt ie als je die eens overhaalt?

blub

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Foamy schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 18:26:
Misschien een stomme vraag... Maar op de meeste laptops zit zo'n mooie schakelaar om je wireless mee uit te schakelen. Wat zegt ie als je die eens overhaalt?
Inderdaad dat eerst controleren, het is best mogelijk dat je er per ongeluk aan hebt gezeten en hem uit hebt gezet.

Verwijderd

Topicstarter
Yes! klopt. Ik ontdek die knop nu inderdaad en was uitgeschakeld.
Ik heb hier nooit aangezeten, voor zover ik weet.
maar wat is dit vreemd joh.Waarom toont Windows in conf scherm, of ergens bij de netwerk(kaart) settings nergens dát deze is uitgeschakeld? Echt belachelijk.

Anyway: De laptop ziet nu de verbinding en signaal is 'uitstekend'.
Mooi.
maar: Kan nog steeds niet draadloos online. Hij blijft hangen op 'netwerkadres verkrijgen'
(Ik heb nu ook bekabeld, zodat ik wel online kan en in de router kan kijken)
Beveiliging is WPA2, Encryptie 'TKIP of AES'
Het wachtwoord heb ik gekopieerd en geplakt dus is ok. geen spaties.
Ik heb TCP/ip alles op auto staan en ook geprobeerd met statisch, alle gegevens ingevuld. Geen effect.

Wat kan dit zijn?
Indien meer info noodzakelijk dan hoor ik het graag

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:46
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:17:
Hij blijft hangen op 'netwerkadres verkrijgen'
Heb je toevallig MAC-filtering op je router ingeschakeld zonder dat de WiFi MAC er tussen staat? Dan krijg je vaak dat hij blijft hangen op "netwerkadres verkrijgen".

Verwijderd

Het hangt sterk van het model af, maar sommige laptops zetten niet de wireless kaart letterlijk _uit_, maar verbreken de verbinding met de antenne in je beeldscherm, wat er natuurlijk voor zorgt dat je geen bereik meer hebt.

Beveiliging zal WPA2 / TKIP zijn en ik vermoed dat je een aantal patches mist op je xp systeem.
Hoe merk je dit?
Kijk in je lijst met wireless access points, als de beveiliging als 'WPA' wordt aangegeven, dan mis je een patch. Wordt de beveiliging als 'WPA2' aangegeven dan is er wat anders aan de hand.

Patch is hier te vinden: http://www.microsoft.com/...59234F4483&displaylang=en (wel even de juiste taal selecteren)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kan zijn dat je wireless niet functioneert op het moment dat er ook een UTP kabel ingestoken is :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties en het meedenken allereerst.
Even reacties kort op genoemde hierboven:
- UTP kabel eruit/erin heeft geen invloed, ook niet na herstart zonder kabel.
- Ik had inderdaad niet die patch van windows, inderdaad werd 'WPA' ipv 'WPA2'weergegeven . Nu wordt het wel goed weergegeven. Geen verbinding nog steeds.
Nu, uren later heb ik na een herstart zo ineens wel weer verbinding draadloos (?!) werkt perfect.
Ik begrijp er helemaal niks meer van.
En nu, na weer een uur, is er geen verbinding,weer hangen op'netwerkadres verkrijgen'. Geen settings gewijzigd.
Ik kan alleen maar conluderen dat router defect is. Mee eens?

Verwijderd

Topicstarter
UTwizard schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:20:
[...]
Heb je toevallig MAC-filtering op je router ingeschakeld zonder dat de WiFi MAC er tussen staat? Dan krijg je vaak dat hij blijft hangen op "netwerkadres verkrijgen".
( nog vergeten te melden). Deze staat uit: 'Wireless MAC Filter: Disabled'
Pagina: 1