[World Community Grid] Systeem achter mijlpalen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:23
Modbreak:iisschots: Dit topic is afgespilts van een ander topic. Vandaar kan het wat vreemd lijken, alleen past het beter in een eigen topic dan een DPCH.

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest om een ander systeem te maken voor de mijlpalen. (JEUJJJ) ;)

Hierbij heb ik als uitgangspunt genomen dat iedereen die het hele jaar door flushed ongeveer 4 mijlpalen zou moeten kunnen krijgen. De grootte van een mijlpaal is dan dus variabel omdat niet iedereen evenveel flushed. De minimum grootte van een mijlpaal is echter wel 10.000 punten gebleven.

Er zijn hierbij uiteindelijk vier soorten mijlpalen mogelijk:
1. Een volledige mijlpaal, bestaande uit een 1 met allemaal nullen (>=10.000).
2. Een halve mijlpaal (bijv. 50.000, 100.000, 150.000 ... 123.050.000).
3. Een kwart mijlpaal (bijv. 25.000, 50.000, 75.000 ... 123.025.000).
4. Een 10e mijlpaal (bijv. 10.000, 20.000, 30.000 ... 123.010.000).

Om te kijken of het beoogde resultaat ook in de praktijk zo zal worden heb ik een script gemaakt die van het afgelopen jaar dagelijks de mijlpalen heeft weggeschreven naar een spreadsheet file. In de file staan drie sheets: alle mijlpalen voor alle members per dag van afgelopen jaar, mijlpalen per member en mijlpalen per dag. Je kunt het downloaden in de volgende formaten (ge-7-zipped):
Open Office (.ods)
MS Excel 97/2000/xp (.xls)
MS Excel 2003 (.xml)
HTML (.html) (Deze is 15MB en vergt eeerg veel geheugen om in je browser te openen)

Wat mij hierbij opviel is dat wanneer er regelmatig was geflushed het hele jaar door dat er 5 a 6 mijlpalen kwamen (bijv. bij Burnhard en mezelf). Dat is iets meer dan de bedoeling, maar het kan nog.

Verder viel op dat als je er als een gespeerde speer vandoor gaat, je de gangbare mijlpalen overslaat. In het bijzonder valt hier op StudaBaker met z'n eerste en tot nu toe dan enige mijlpaal van een whopping 10 miljoen. :D Ik vermoed dat dergelijke flushers zich sowieso wel in de kijkers flushen dus op zich hoeft dat denk ik geen probleem te zijn. Als het goed is zou de volgende paal evengoed wel binnen 3 maanden verschijnen. Aanvankelijk wilde ik in elk geval iedere 'volledige' mijlpaal vanaf 10K toekennen, maar ik denk dat het zo eigenlijk ook wel beter is.

Het laatste wat me opviel was dat wanneer members opeens meer gingen flushen er ook meer mijlpalen uitrolde. Ook dit was niet de bedoeling, maar is eigenlijk wel een aardige bijkomstigheid omdat het dan wordt beloond om meer te gaan flushen. :+

Misschien kunnen jullie er ook nog even naar kijken om te zien of het wat is en om te zien of er nog andere afwijkingen zijn of dat er mijlpalen ontbreken etc.

}:O }:O }:O

https://u24.gov.ua/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 07:08
Ziet er goed uit Jis, bedankt voor de noeste arbeid! ;) 8) Wat mij betreft kan het zo ingevoerd worden.
Het is me alleen nog niet helemaal duidelijk hoe je als member nu weet wanneer je een mijlpaal kan verwachten. Kan je dat nog eens uitleggen? Ik bedoel, nu spaart iemand misschien voor de 1.000.000-paal, maar het is dus niet zeker of je die dalijk nog wel krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
Je weet van te voren inderdaad niet 100% zeker welke mijlpaal je krijgt. Echter de volledige mijlpaal krijg je volgens mij eigenlijk altijd wel. Behalve dus als je veel te hard gaat, zoals bijv. bij StadaBaker, maar die kreeg dan dus na +/- twee maanden wel de 10M mijlpaal. Je kunt er ongeveer vanuit gaan dat je om de twee maanden een mijlpaal haalt (mits je blijft flushen uiteraard). Aan de score die je dan ongeveer zult hebben kan je dan zien of dat een hele, halve, kwart of tiende wordt. Als je gaat voor bijvoorbeeld 250.000, dan kan het een beetje tricky worden, want dan zou het ook 200.000 of 300.000 kunnen worden, maar als je gaat voor de mooie ronde palen van bijv. 1.000.000, dan krijg je die zeker wel op een gegeven moment...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 16:34

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Errr waarom gebruik je niet het mijlpalen systeem wat andere statsbouwers gebruiken?

[ Voor 90% gewijzigd door SandStar op 11-06-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 12:47
Ik vind het wel een intelligent systeem. En een systeem dat zich dus aanpast aan het flushgedrag. Dan betekend een mijlpaal weer echt wat :) Zou die alleen niet van slag raken bij een MF?

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
SandStar schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:36:
[...]

Errr waarom gebruik je niet het mijlpalen systeem wat andere statsbouwers gebruiken?
Het uitgangspunt bij de bestaande systemen is dat er palen worden verkregen bij een bepaalde hoeveelheid punten. Met dit systeem tracht ik de nadruk te leggen op de hoeveelheid tijd die iemand er in steekt en dus niet zozeer de hoeveel punten die iemand haalt.

Bovendien is het bij de bestaande systemen veelal zo dat de stap naar de volgende mijlpaal gestaag steeds groter wordt waardoor je op een gegeven moment bijna geen mijlpaal meer kunt halen. De output van de meeste members zal namelijk niet niet continu toenemen. In het geval bijvoorbeeld dat iemand eerst een flink parkje op het werk had en dat op een zeker moment heb moeten opgeven is het helemaal onmogelijk om ooit nog in aanmerking te komen voor een mijlpaal met alleen je thuis pc('s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
ColdFusion schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:04:
Ik vind het wel een intelligent systeem. En een systeem dat zich dus aanpast aan het flushgedrag. Dan betekend een mijlpaal weer echt wat :) Zou die alleen niet van slag raken bij een MF?
Een MegaFlush zou inderdaad van invloed kunnen zijn op het systeem, maar ik verwacht niet dat dit zich bij WCG zal voordoen. De 'huidige' output van een member wordt namelijk bepaald aan de hand van de afgelopen 31 dagen en de maximale spaarperiode bij WCG ligt zo rond de 10 dagen als ik me niet vergis. Dus dan zou dat weer moeten afvlakken als het goed is. In een heel enkel geval zou het misschien wat ongelukkig kunnen vallen als iemand precies op het verkeerde/juiste moment begint te sparen en ook flushen. Mocht dit zich voor gaan doen dan zal er wel iets aan geschaafd kunnen worden vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• priens
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-05 07:08
Jis schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:20:
In het geval bijvoorbeeld dat iemand eerst een flink parkje op het werk had en dat op een zeker moment heb moeten opgeven is het helemaal onmogelijk om ooit nog in aanmerking te komen voor een mijlpaal met alleen je thuis pc('s).
Goh, klinkt bekend! :'( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167389

Proposal Seconded Afbeeldingslocatie: https://secure.worldcommunitygrid.org/forums/mvnplugin/mvnforum/images/emotion/applause.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 16:34

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Jis schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:20:
[...]

Het uitgangspunt bij de bestaande systemen is dat er palen worden verkregen bij een bepaalde hoeveelheid punten. Met dit systeem tracht ik de nadruk te leggen op de hoeveelheid tijd die iemand er in steekt en dus niet zozeer de hoeveel punten die iemand haalt.

Bovendien is het bij de bestaande systemen veelal zo dat de stap naar de volgende mijlpaal gestaag steeds groter wordt waardoor je op een gegeven moment bijna geen mijlpaal meer kunt halen. De output van de meeste members zal namelijk niet niet continu toenemen. In het geval bijvoorbeeld dat iemand eerst een flink parkje op het werk had en dat op een zeker moment heb moeten opgeven is het helemaal onmogelijk om ooit nog in aanmerking te komen voor een mijlpaal met alleen je thuis pc('s).
Het moest even bezinken maar ik denk dat ik wel benieuwd ben hoe het eruit gaat zien. Het idee is in ieder geval lovenswaardig. * SandStar wacht met spanning af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Op de oude manier krijg ik tenminste nog een mijlpaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
MRCL schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:55:
Op de oude manier krijg ik tenminste nog een mijlpaal :+
Nou op deze manier ook wel hoor, alleen niet zo vaak, maar dat geldt voor bijna iedereen. :)

Ik heb even gekeken en in het begin ging je te snel voor een 10K, toen zat je op 25K-nivo en bij 25K zat je op 50K-nivo. Nu kom je bij de 50K waarschijnlijk uit op 25K-nivo of 50K-nivo en in beide gevallen levert dan een paal op bij het passeren van de 50K. En die heb je nu dus bijna binnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik ben weer helemaal gerust gesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 21:16

Mist

Een gevaar op de weg

Goed dat je wat aan de mijlpalen bent gaan sleutelen en interessant experiment om een geheel nieuwe manier te bedenken. Het klinkt idd als een goede manier om voor elk type flusher nieuwe mijlpalen binnen bereik te houden.

Ik denk wel dat je de bovenste categorie (volledige) mijlpalen altijd moet uitreiken. Dat zijn toch getallen die tot de verbeelding spreken. Het lijkt me erg sneu als iemand naar het miljoen toewerkt en dan ineens op bijv. 975.000 een mijlpaal krijgt, omdat het dan toevallig "tijd is", en daarna op 1.050.000 pas weer.

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
In je voorbeeld zal de 1M mijlpaal toegekend worden ongeacht of het een 25K, 50K of 100K nivo betreft. Zowel 4x25 als 2x50 is namelijk samen ook 100K en dat valt dus in de 1M. Alleen als de output opeens enorm sterk is toegenomen kan hij komen te vervallen. Maar dan is het vergeleken met die nieuwe output ook relatief maar een kleintje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 15:34

HenAadNel

ER-6N ABS 2006 / MAGNA SUPER

Dan mag je van mijn het system van mijlpalen terug zetten , dan maar overvloed van O-)

Persoonlijk doe ik elke keer me best om er weer 100.000 erbij te krijgen , en wat krijg ik er voor terug.

NIKS :(

bedankt _/-\o_

wat was ook al weer het doel van het project, waar doen we het allemaal voor.
Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 12:47
Je kan nooit een systeem bedenken dat iedereen tevreden stelt... Mijlpalen zijn imo toch overrated :z

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel

HenAadNel

ColdFusion schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:52:
Je kan nooit een systeem bedenken dat iedereen tevreden stelt... Mijlpalen zijn imo toch overrated :z
Daar zit een kern van waarheid in :9

Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Het geeft toch veel meer voldoening wanneer je hard hebt moeten "werken" voor een mijlpaal, i.p.v. elke dag een mijlpaal behalen. ;)

Dat grote teams/users (lees: hoge output) zo'n beetje elke dag een mijlpaal behalen, heeft er juist mee maken dat er rekening wordt gehouden met de kleine/normale users. Wanneer je de mijlpalen verder uitelkaar zet, dan hebben de kleine/normale users al bijna helemaal geen kans meer op het behalen van een mijlpaal.

Maar zoals eerder gezegd: je kunt gewoonweg niet een systeem neerzetten waar iedereen tevreden mee is.

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:24

Mx. Alba

hen/die/zij

Nog een vraag; hoe zit het als je output daalt? Ik heb nu een weekje kunnen profiteren van een paar machines die klaarstonden voor nieuwe users, die ik volcontinu 100% heb laten stampen. Vanaf morgen gaan ze op een laag regime draaien (60% while idle), zullen ze een groot deel van de dag uit staan, en zal mijn output dus merkbaar dalen. Worden dan de mijlpalen naar beneden bijgesteld?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Heb er een eigen topic van gemaakt. Maakt het wmb wat duidelijker :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

iisschots schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 16:13:
Heb er een eigen topic van gemaakt. Maakt het wmb wat duidelijker :)
thanks d:)b

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:25

scorpionv

This space for rent

Moet even :) om je modbreak iisschots:
iisschots: Dit topic is afgespilts...

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
HenAadNel schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 11:07:
Dan mag je van mijn het system van mijlpalen terug zetten , dan maar overvloed van O-)
[..]
[..]
En die ene keer dat je eindelijk aandacht krijgt :X , want voor de rest ziet of hoor je niemand :X [..]
De beste manier om dagelijks in de stats voor te komen is door te zorgen dat je genoeg punten opstuurt om in de top 30 daily te komen. inkopperrrtjuuuh. ;)

Oke oke ik weet, dat is niet altijd mogelijk. Per slot van rekening kunnen dat er maar 30 zijn duhh. Maar wat je wel kan doen, is de client instellen dat ie maar 1 keer in de x dagen de boel inlevert. Dan krijg je die dag meer punten dan normaal en is de kans groter dat het voldoende is voor de top 30. Bovendien staat er dan ook nog zo'n leuk groen driehoekje voor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenAadNel

HenAadNel

Jis schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 23:29:
[...]

[...]

De beste manier om dagelijks in de stats voor te komen is door te zorgen dat je genoeg punten opstuurt om in de top 30 daily te komen. inkopperrrtjuuuh. ;)

Oke oke ik weet, dat is niet altijd mogelijk. Per slot van rekening kunnen dat er maar 30 zijn duhh. Maar wat je wel kan doen, is de client instellen dat ie maar 1 keer in de x dagen de boel inlevert. Dan krijg je die dag meer punten dan normaal en is de kans groter dat het voldoende is voor de top 30. Bovendien staat er dan ook nog zo'n leuk groen driehoekje voor. ;)
Er is al gezegd je kan het niet iedereen naar zijn zin maken.

en daar laat ik het bij :9

Alias Spekaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
Hierbij een poging tot uitleg van de bepaling van de mijlpalen.

De (uiteindelijke) mijlpaal interval wordt in principe bepaald door twee factoren, de punten-per-maand en vier vaste tijd-waardes.

De volgende waardes worden gebruikt bij de berekeningen.

punten-per-maand: punten nu minus punten 31 dagen geleden.

gemiddelde-punten-per-dag: punten-per-maand / 31.

volledige-mijlpaal: het eerste getal groter dan de punten-per-maand, bestaande uit 1 met allemaal nullen.
Dus als je de afgelopen maand 99.999 punten heb gehaald, dan is de volledige-mijlpaal 100.000.
En ook als je de afgelopen maand 10.000 punten heb gehaald, is de volledige-mijlpaal dus 100.000.

mijlpaal-dagen: volledige-mijlpaal gedeeld door de gemiddelde-punten-per-dag.

De gevonden waardes worden dan afgezet tegen de vier vaste tijd-waardes.

Is de mijlpaal-dagen waarde:
< 90dan geldt:mijlpaal interval = volledige-mijlpaal
>= 90 en < 180dan geldt:mijlpaal interval = de volledige-mijlpaal * 0,5
>= 180 en < 360dan geldt:mijlpaal interval = de volledige-mijlpaal * 0,25
>= 360dan geldt:mijlpaal interval = de volledige-mijlpaal * 0,1

Hierbij geldt dat de mijlpaal interval altijd minimaal 10.000 zijn.

Dus als je binnen 90 dagen de volledige-mijlpaal zal halen, dan wordt die gebruikt. Als het echter bijvoorbeeld nog 150 dagen duurt voordat je de volledige-mijlpaal zal halen, dan wordt de halve mijlpaal toegepast.

Voorbeeld 1:
Je hebt nu 1.450.000 punten en 31 dagen geleden had je 1.100.000 punten.

punten-per-maand: 1.450.000 - 1.100.000 = 350.000 punten
gemiddelde-punten-per-dag: 350.000 / 31 = 11.290 punten
volledige-mijlpaal: POWER(10, LEN(350000)) = 1.000.000 punten
mijlpaal-dagen: 1.000.000 / 11290 = 88,57 dagen
mijlpaal interval: 88,57 < 90 = volledige mijlpaal = 1.000.000 punten

Je volgende mijlpaal haal je dan dus bij het passeren van de 2.000.000 punten.

Voorbeeld 2:
Je hebt nu 1.450.000 punten en 31 dagen geleden had je 350.000 punten.

punten-per-maand: 1.450.000 - 350.000 = 1.100.000 punten
gemiddelde-punten-per-dag: 1.100.000 / 31 = 35.483 punten
volledige-mijlpaal: POWER(10, LEN(1100000)) = 10.000.000 punten
mijlpaal-dagen: 10.000.000 / 35483 = 281,82 dagen
mijlpaal interval: 281,82 > 180 en < 360 = volledige mijlpaal * 0,25 = 10.000.000 *0,25 = 2.500.000 punten

Je volgende mijlpaal haal je dan dus bij het passeren van de 2.500.000 punten.

[ Voor 0% gewijzigd door Jis op 31-07-2009 15:55 . Reden: fixed voorbeeld 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

_o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Nemesis
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 15:25

Lord_Nemesis

Wa oars?

Ben ik de enige die hier niet al te lyrisch over is?
Een mijlpaal is een vast punt (of het nou een getal is of een te behalen punt in bv. een planning). Hoe kan een mijlpaal dan 'variabel' zijn?

Met het systeem voor de mijlpalen vind ik in principe niets mis (bij de andere projecten werkt het dan ook prima). Het werkt enkel en alleen minder motiverend voor de grote flushers. Deze halen om de paar dagen een mijlpaal, maar zijn bij WCG op één hand te tellen.

Ik weet niet precies wat het nu gebruikte systeem voor de mijlpalen is, maar volgens mij krijg je na een vaste waarde (laten we zeggen 10.000) een mijlpaal. Dit werkt voor grote flushers dus niet. Bij andere projecten loopt, om dit op te vangen, de frequentie van mijlpalen terug na het behalen van steeds hogere scores. Dan krijg je bv. een mijlpaal bij;

10
50
100
250
500
1000
2000
5000
10000
20000
50000
enz.

Wat is met dit systeem (wat naar mijn weten bij de meeste andere projecten wordt gehanteerd) mis??

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Jis schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 02:29:
Hierbij een poging tot uitleg van de bepaling van de mijlpalen.
...

Voorbeeld 2:
Je hebt nu 1.450.000 punten en 31 dagen geleden had je 1.375.000 punten.

punten-per-maand: 1.450.000 - 350.000 = 1.100.000 punten
gemiddelde-punten-per-dag: 1.100.000 / 31 = 35.483 punten
volledige-mijlpaal: POWER(10, LEN(1100000)) = 10.000.000 punten
mijlpaal-dagen: 10.000.000 / 35483 = 281,82 dagen
mijlpaal interval: 281,82 > 180 en < 360 = volledige mijlpaal * 0,25 = 10.000.000 *0,25 = 2.500.000 punten

Je volgende mijlpaal haal je dan dus bij het passeren van de 2.500.000 punten.

Goed verhaal! Ik snap nu ook hoe het gaat, en ik denk dat het een mooi systeem is. Het hele idee is dat iedereen ongeveer evenveel mijlpalen krijgt, dus dat het een leuke en redelijk unieke gebeurtenis blijft.

Vergelijk het maar met je loonstrookje, iedereen krijgt er 12 per jaar, en het maakt niet uit wat er op staat :D

Er zit nog een minuscuul foutje in je verhaal Jis, zie bold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Lord_Nemesis schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 07:53:
Ben ik de enige die hier niet al te lyrisch over is?
Een mijlpaal is een vast punt (of het nou een getal is of een te behalen punt in bv. een planning). Hoe kan een mijlpaal dan 'variabel' zijn?

Met het systeem voor de mijlpalen vind ik in principe niets mis (bij de andere projecten werkt het dan ook prima). Het werkt enkel en alleen minder motiverend voor de grote flushers. Deze halen om de paar dagen een mijlpaal, maar zijn bij WCG op één hand te tellen.

Ik weet niet precies wat het nu gebruikte systeem voor de mijlpalen is, maar volgens mij krijg je na een vaste waarde (laten we zeggen 10.000) een mijlpaal. Dit werkt voor grote flushers dus niet. Bij andere projecten loopt, om dit op te vangen, de frequentie van mijlpalen terug na het behalen van steeds hogere scores. Dan krijg je bv. een mijlpaal bij;

10
50
100
250
500
1000
2000
5000
10000
20000
50000
enz.

Wat is met dit systeem (wat naar mijn weten bij de meeste andere projecten wordt gehanteerd) mis??
Wat er mijns inziens mis mee is, is dat je als kleine cruncher na een aantal jaar crunchen bijna geen mijlpalen meer krijgt. Je hebt dan de reeks snel opvolgende mijlpalen gehad, en vervolgens moet je een jaar crunchen voor de volgende paal. Dit is leuker vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

scorpionv schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 07:56:
Wat er mijns inziens mis mee is, is dat je als kleine cruncher na een aantal jaar crunchen bijna geen mijlpalen meer krijgt. Je hebt dan de reeks snel opvolgende mijlpalen gehad, en vervolgens moet je een jaar crunchen voor de volgende paal. Dit is leuker vind ik.
Inderdaad, het gaat erom dat het voor de individuele cruncher een mijlpaal is. Als ik 100 punten per dag scoor dan is 10k een flinke prestatie. Maar als ik 10k per dag crunch houdt die 10k-mijlpaal weinig in.

Sowieso zijn de badges al vriendelijk voor de grote crunchers, laat dan de mijlpalen binnen DPC maar vriendelijk zijn voor de "kleintjes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glurp.
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09-2022
ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik vind het leuker met vaste mijlpalen. Ik vind het persoonlijk niet erg dat ik pas om de 5m ipv 1m een paal krijg met een totaalscore van boven de 10m (of wat voor voorbeeld dan ook met vast ingestelde mijlpalen). Nu bijvoorbeeld geef ik extra gas omdat ik tijdelijk kan, maar dan krijg je ook andere waardes voor je mijlpaal. Ipv beloond te worden voor je extra moeite wordt je anders ingeschaald.

Ik vind het dan lijken op meten met meer maten waardoor mijn paaltje minder eer heeft. Beetje special olympics idee :P

Opzich vind ik het geen halszaak oid, maar imho leuker met vaste waarden. Trouwens zelfs de badges bij WCG zijn zo, die zijn op cpu tijd ipv score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Wat dat betreft heb je wel een punt Glurp, het is meten met meer maten.

Het badge systeem vind ik inderdaad ook wel aardig, op CPU tijd. Dat geeft uiteindelijk weer hoeveel tijd je (computer) in WCG gestoken hebt. Maar dan wordt iemand met oude hardware weer bevoordeeld ten opzichte van iemand met nieuwe hardware. Het is gewoon bij elk systeem wat.

Ik zou me iets van best of both worlds voor kunnen stellen, een variabel systeem om zo nu en dan in de schijnwerpers te staan (dus wat nu de variabele Jis mijlpalen zijn), en als extra een vast systeem om een uitdaging te houden om computer power bij te schakelen (wat nu de WCG badges zijn).

Voor dat vaste systeem zou ik er aan denken aan de bestaande badge structuur van WCG over te nemen, en in de DPCH het halen van een nieuwe badge belonen met een badgepaal! Of zeg ik nu gekke dingen Jis? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Even een voorbeeld van het bovenstaande verhaal met een dummy DPCH:

[World Community Grid] hitparade van 29 juli

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
Top 30 members daily
rankpointsresultsnamepointsresultsrank
1.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)192.937435BurnHard95.080.6001793881(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
2.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)122.363229Grutte Pier [Wa Oars]33.998.720653465(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
3.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)115.921210Team_Pastis_5138.744.317541583(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
4.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif 2)77.723168Division Brabant25.412.526498087(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
5.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif 2)76.134155[DPC]DeApen13.450.6192372721(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
6.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif 2)69.450123Los Alcoholicos42.314.717858182(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
7.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif 1)68.120123[DPC] Team ColdFusion23.921.093424978(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
8.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif 2)57.679110chelloocom37.136.061901204(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
9.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif 4)54.942153StudaBaker13.998.9673013320(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
10.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif 7)49.16099Kurt Haegeman6.059.1551057436(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
11.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif 2)48.70694Misterh7518.815.1563316013(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
12.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif 1)48.01490Gizmo7417.952.3583025514(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
13.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif 1)47.70378Cureseekers14.586.0692851418(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
14.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif 4)34.92792tuxnl12.069.5172527922(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
15.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif 2)32.82573DE KOMETEN17.368.8623076415(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
16.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)31.67473ziggo-gebruikersnl5.278.102995140(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
17.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif 2)30.79746Dukekiller8.917.0451758930(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
18.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif 1)26.47948dennishoog9.701.6211966627(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
19.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif 5)25.99449KletsCows19.537.0323577811(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
20.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif 6)24.19524Mechaniker18.864.7952027812(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
21.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif 5)22.90927depriens20.430.6814794410(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
22.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif 2)21.46644SpekAal1.125.8281814112(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
23.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)20.59151www_un4given_nl3.398.096682953(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
24.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif 2)19.98723DPC_Oi!10.261.0581947725(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
25.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif 7)17.76429Killerbert3.284.615539754(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
26.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif 1)17.45723[DPC]_Fatal_Error_Group2.514.758452061(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
27.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif 2)16.64543wodahl2.203.408342268(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
28.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif 7)15.32433[DPC]FOKschaap4.064.932734645(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
29.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif 10)14.72026Muppet999.180.1461719428(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)
30.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif 11)13.60225Glurp527.717998175(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif 2)
Total flushers: 188
More...

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif
Top 30 members overall
rankpointsresultsnamepointsresultsrank
1.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)95.080.600179388BurnHard192.9374351
2.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)42.314.71785818Los Alcoholicos69.4501236
3.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)38.744.31754158Team_Pastis_51115.9212103
4.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)37.136.06190120chelloocom57.6791108
5.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)33.998.72065346Grutte Pier [Wa Oars]122.3632292
6.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)27.342.82350977Team_Elteor_Borislavj000
7.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)25.412.52649808Division Brabant77.7231684
8.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)23.921.09342497[DPC] Team ColdFusion68.1201237
9.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)21.994.09040221Bold_Seeker000
10.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)20.430.68147944depriens22.9092721
11.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)19.537.03235778KletsCows25.9944919
12.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)18.864.79520278Mechaniker24.1952420
13.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)18.815.15633160Misterh7548.7069411
14.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)17.952.35830255Gizmo7448.0149012
15.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)17.368.86230764DE KOMETEN32.8257315
16.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)16.586.53025990M_P_G5881163
17.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)14.904.76525511kiddyl000
18.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)14.586.06928514Cureseekers47.7037813
19.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)14.448.34142643anboni000
20.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)13.998.96730133StudaBaker54.9421539
21.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)13.450.61923727[DPC]DeApen76.1341555
22.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)12.069.51725279tuxnl34.9279214
23.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)11.042.33123989[DPC]Team Switch000
24.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)10.653.51826533mediamarkt_Utrecht5.004962
25.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)10.261.05819477DPC_Oi!19.9872324
26.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)10.112.32119365DukeBox000
27.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)9.701.62119666dennishoog26.4794818
28.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)9.180.14617194Muppet9914.7202629
29.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)9.103.86725641Scoutboy000
30.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)8.917.04517589Dukekiller30.7974617
More...

Teams daily
rankpointsnamepointsrank
1.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)16.062.234Team 2ch9.072.972.7641
2.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)6.381.160Easynews6.587.502.5852
3.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)6.232.116XtremeSystems4.272.763.5423
4.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)5.434.977MakeCuresHappen1.194.856.88810
5.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)4.958.494Decrypthon709.964.08519
6.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)4.828.839IBM1.830.377.9344
7.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)3.117.539Binghamton University Cares1.439.919.2089
8.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)2.556.800UserFriendly.Org1.462.581.0398
9.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)2.311.955Marist College1.504.159.9006
10.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)2.170.291Clemson School of Computing807.347.25717
11.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif 15)1.894.423neu-innova1.140.761.38211
12.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.871.832Dutch Power Cows983.631.50812
13.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/up.gif 3)1.747.960UH IT HPC150.304.32178
14.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif 3)1.711.422PCDVD@TAIWAN887.482.40013
15.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/down.gif 2)1.634.204BroadbandReports.com Team Discovery807.551.42916
More...

Teams overall
rankpointsnamepointsrank
1.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)9.072.972.764Team 2ch16.062.2341
2.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)6.587.502.585Easynews6.381.1602
3.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)4.272.763.542XtremeSystems6.232.1163
4.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.830.377.934IBM4.828.8396
5.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.592.904.722Clubic1.479.34216
6.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.504.159.900Marist College2.311.9559
7.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.463.677.126Rochester Community & Technical College874.96027
8.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.462.581.039UserFriendly.Org2.556.8008
9.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.439.919.208Binghamton University Cares3.117.5397
10.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.194.856.888MakeCuresHappen5.434.9774
11.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)1.140.761.382neu-innova1.894.42311
12.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)983.631.508Dutch Power Cows1.871.83212
13.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)887.482.400PCDVD@TAIWAN1.711.42214
14.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)830.867.082Canada1.353.94718
15.(Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/dpc/stil.gif)821.813.382L'Alliance Francophone1.431.24317
More...

Milestones
namepointsresultsmilestone
sjakie@ouweouwe701.2521.295700.000

New Badges

sjakie@ouweouwe Afbeeldingslocatie: http://www.finnfremforum.net/WCG_Badge_images/28/cep1_1.png

DPC_Oi! Afbeeldingslocatie: http://www.finnfremforum.net/WCG_Badge_images/28/acah_4.png

Los Alcoholicos.scorpionv Afbeeldingslocatie: http://www.finnfremforum.net/WCG_Badge_images/28/dddt_5.png

New members
Morrison00

When do we get them top 5
namedays
Rochester Community & Technical College461
Clubic1.268
When do they get us top 5
namedays
Decrypthon90
Clemson School of Computing760

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.bliek/dpc/wcg/wcghistory.png

Links
World Community Grid homepage
World Community Grid Wiki @ DPC
World Community Grid stats van alle Teams
World Community Grid stats van DPC
World Community Grid stats van DPC voor BOINC clients
Bron DPCH

Dit zou toch best mooi zijn, of niet dan :) Je benadrukt dan echt individuele prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glurp.
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09-2022
Dat met die badges in de hitparade ziet er wel super uit _/-\o_

Mijlpalen vind ik geeneens heel erg interessant (maar toch best leuk), maar die badge plaatjes vind ik op een of andere manier extreem leuk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jis
Dat is een goed idee scorpionv! Ik had er al aan zitten denken om ze misschien in de overall en daily pagina's toe te voegen, maar dit is inderdaad een nog betere toevoeging. :)

Er moet echter wel het eea aan code toegevoegd worden, want die gegevens staan niet in de gegevens die ik nu ophaal, maar moet komen uit de pagina's van de individuele users. Ik zal het op mijn todo zetten, maar het kan wel even duren voor ik er aan toe kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Jis schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 16:10:
Dat is een goed idee scorpionv! Ik had er al aan zitten denken om ze misschien in de overall en daily pagina's toe te voegen, maar dit is inderdaad een nog betere toevoeging. :)

Er moet echter wel het eea aan code toegevoegd worden, want die gegevens staan niet in de gegevens die ik nu ophaal, maar moet komen uit de pagina's van de individuele users. Ik zal het op mijn todo zetten, maar het kan wel even duren voor ik er aan toe kom.
Ik onderschrijf in ieder geval dat de behaalde badges toevoegen aan de dailies een leuke verbetering zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-06 21:16

Mist

Een gevaar op de weg

Ik vind het nieuwe mijlpalensysteem prima, maar verworven badges vermelden zou zeker een leuke toevoeging zijn!

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noordvogel
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-07-2024

Noordvogel

DPC @ DC-vault

Jis, hou je niet de CPU-tijd bij van elke user? Dan kun je het nl. gewoon daaruit halen. Als je dat niet doet, moet het i.d.d. via de individuele pagina's.
Pagina: 1