De afgelopen dagen ben ik bezig geweest om een ander systeem te maken voor de mijlpalen. (JEUJJJ)
Hierbij heb ik als uitgangspunt genomen dat iedereen die het hele jaar door flushed ongeveer 4 mijlpalen zou moeten kunnen krijgen. De grootte van een mijlpaal is dan dus variabel omdat niet iedereen evenveel flushed. De minimum grootte van een mijlpaal is echter wel 10.000 punten gebleven.
Er zijn hierbij uiteindelijk vier soorten mijlpalen mogelijk:
1. Een volledige mijlpaal, bestaande uit een 1 met allemaal nullen (>=10.000).
2. Een halve mijlpaal (bijv. 50.000, 100.000, 150.000 ... 123.050.000).
3. Een kwart mijlpaal (bijv. 25.000, 50.000, 75.000 ... 123.025.000).
4. Een 10e mijlpaal (bijv. 10.000, 20.000, 30.000 ... 123.010.000).
Om te kijken of het beoogde resultaat ook in de praktijk zo zal worden heb ik een script gemaakt die van het afgelopen jaar dagelijks de mijlpalen heeft weggeschreven naar een spreadsheet file. In de file staan drie sheets: alle mijlpalen voor alle members per dag van afgelopen jaar, mijlpalen per member en mijlpalen per dag. Je kunt het downloaden in de volgende formaten (ge-7-zipped):
Open Office (.ods)
MS Excel 97/2000/xp (.xls)
MS Excel 2003 (.xml)
HTML (.html) (Deze is 15MB en vergt eeerg veel geheugen om in je browser te openen)
Wat mij hierbij opviel is dat wanneer er regelmatig was geflushed het hele jaar door dat er 5 a 6 mijlpalen kwamen (bijv. bij Burnhard en mezelf). Dat is iets meer dan de bedoeling, maar het kan nog.
Verder viel op dat als je er als een gespeerde speer vandoor gaat, je de gangbare mijlpalen overslaat. In het bijzonder valt hier op StudaBaker met z'n eerste en tot nu toe dan enige mijlpaal van een whopping 10 miljoen.
Het laatste wat me opviel was dat wanneer members opeens meer gingen flushen er ook meer mijlpalen uitrolde. Ook dit was niet de bedoeling, maar is eigenlijk wel een aardige bijkomstigheid omdat het dan wordt beloond om meer te gaan flushen.
Misschien kunnen jullie er ook nog even naar kijken om te zien of het wat is en om te zien of er nog andere afwijkingen zijn of dat er mijlpalen ontbreken etc.
https://u24.gov.ua/