Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb sinds gisteren een HTC Hero (wit) simlock-vrij aangeschaft. Nu wil ik alle zooi van HTC eraf gooien, en alleen de clean google android software draaien. Heb al een beetje gegoogled maar kom er niet echt uit.

Ik heb het programma "Home Switcher" van de android market gedownload. Deze maakt in ieder geval de home-screen weer origineel naar android. Applicaties als messages e.d. hebben gewoon nog de zwarte HTC skin. (via het programma Taskkiller zie ik de TouchFlo nog wel telkens op de achtergrond draaien, dat wil ik dus ook niet!)

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Of kan ik dan het beste een software reset doen van cupcake 1.5 of donut 2.0 (beta)?

Wie o wie helpt mij verder :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Kan je in Instellingen/Toepassingen/Toepassingen beheren TouchFlo op Standaardwaardes verwijderen zetten?

Erna zóu dan bij een druk op Home de vraag moeten worden gesteld of je TouchFlo wel of niet wilt gebruiken als default UI.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Stond dit niet ook in de review van T.net?

Is er trouwens nog geen algemeen topic voor de Hero?
Edit:
Ja die is er. Wellicht weten ze hier het antwoord:
HTC Hero

[ Voor 31% gewijzigd door My-life op 30-07-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
My-life schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:02:
Stond dit niet ook in de review van T.net?

Is er trouwens nog geen algemeen topic voor de Hero?
Jawel, maar niet alles hoeft in het algemene topic gedumpt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:10
Ook prima. Dit staat in de review van T.net:
Wie om de een of andere reden niet tevreden is over Sense, kan lastig terug naar de gewone Android-interface. Het oude bureaublad terugkrijgen kan door middel van een applicatie die Task Manager heet: die geeft bij het drukken op de Thuis-knop de keuze tussen de gewone Android-startpagina en de Sense-pagina's: de kale Android-pagina's werken echter te traag om een serieuze optie te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Dat de "kale" pagina's traag werken lijkt me stug, dat zou betekenen dat élke normale Android telefoon traag is? Of specifiek alleen de Galaxy, als je Sense disabled. Beetje raar dus. Zeker weten dat de telefoon minimaal even snel (of traag) is als je van Sense naar de normale Android UI omschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 21:31
zou het niet logischer zijn als de telefoon sneller (zonder hickups) werkt als je sense uitzet? Is dit ergens getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid. Via het programma Home Switcher uit de market heb ik de originele home screen van android. Deze werkt van zichzelf al een stuk sneller zonder alle htc widgets met htc skins. Nu is het zo dat ik alles origineel android wil hebben. De browser, contactlijst, berichten etc hebben allemaal nog de htc skin eromheen, hier wil ik ook vanaf. De bar bovenaan de home screen (waar je netwerkbereik etc ziet) is ook nog zwart.

Al met al, zou het makkelijker om er een schone android install op te zetten van google zelf? Wie weet dan wat ik moet downloaden etc?

Sorry ben nieuw op het gebied van android, en over de hero (software) is nog erg weinig te vinden. Iedereen alvast bedankt voor de medewerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:13:
Even voor de duidelijkheid. Via het programma Home Switcher uit de market heb ik de originele home screen van android. Deze werkt van zichzelf al een stuk sneller zonder alle htc widgets met htc skins. Nu is het zo dat ik alles origineel android wil hebben. De browser, contactlijst, berichten etc hebben allemaal nog de htc skin eromheen, hier wil ik ook vanaf. De bar bovenaan de home screen (waar je netwerkbereik etc ziet) is ook nog zwart.

Al met al, zou het makkelijker om er een schone android install op te zetten van google zelf? Wie weet dan wat ik moet downloaden etc?

Sorry ben nieuw op het gebied van android, en over de hero (software) is nog erg weinig te vinden. Iedereen alvast bedankt voor de medewerking
Je schijnt het toestel te kunnen rooten en dan een andere ROM te installeren, maar ik heb zelf geen HTC Hero dus weet het niet 100% zeker.

Wat je ook zou kunnen proberen is aHome te installeren: dat is een skin/themepack die mogelijk de rest verbergt (al vermoed ik dat een skin over de HTC Hero UI nog meer vertraging oplevert, maar wellicht het proberen waard). Zie bv:

http://www.androidplanet....ieuwe-skin-zonder-hacken/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2009 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:12:
[...]

Je schijnt het toestel te kunnen rooten en dan een andere ROM te installeren, maar ik heb zelf geen HTC Hero dus weet het niet 100% zeker.

Wat je ook zou kunnen proberen is aHome te installeren: dat is een skin/themepack die mogelijk de rest verbergt (al vermoed ik dat een skin over de HTC Hero UI nog meer vertraging oplevert, maar wellicht het proberen waard). Zie bv:

http://www.androidplanet....ieuwe-skin-zonder-hacken/
dankje! Ik ga dit eerst installeren en post mijn mening/ervaring vanmiddag. (moet zo even een paar uur werken helaas)

Een nieuwe rom of wat dan ook installeren kan altijd nog. Deze optie heb ik al bekeken maar zou niet weten welke ik moet installeren... dit is mij nog een beetje onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
aHome maakt het geheel er niet bepaald vlotter op, dus da's niet dé oplossing voor dit probleem denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Brad Pitt schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:56:
aHome maakt het geheel er niet bepaald vlotter op, dus da's niet dé oplossing voor dit probleem denk ik ;)
Nee ahome is idd niet de oplossing. Ik ga vanavond uitzoeken welke rom/image ik kan gebruiken icm mijn hero. Misschien dat ik een beta van "donut" kan installeren als deze is er is.

Tips e.d. zijn uiteraard nog steeds welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Aangezien niemand deze vraag lijkt te stellen:
Waarom koop je een android-toestel, geroemd om z'n user interface (sense), om diezelfde UI daarna direct te ontmantelen? Is een G1 geen goedkopere oplossing dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Galoptic schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:22:
Aangezien niemand deze vraag lijkt te stellen:

[...]
Ik vind de HTC een veel mooier toestel dan de G1.. vandaar deze keuze. Echter hoef ik niet de HTC software.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-09 14:11

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Ik wil graag een hero. Maar niet de sense. Waarom niet? omdat ik graag een snel systeem wil zonder de sense interface. Maar kan dit nou wel of niet? En met wel bedoel ik net zo snel als bijv de htc magic.. en werkt de telefoon zonder de sense net zo snel in alles als bijv een 3gs.

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mavel 128 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:46:
Ik wil graag een hero. Maar niet de sense. Waarom niet? omdat ik graag een snel systeem wil zonder de sense interface. Maar kan dit nou wel of niet? En met wel bedoel ik net zo snel als bijv de htc magic.. en werkt de telefoon zonder de sense net zo snel in alles als bijv een 3gs.
Je kan de HTC rooten en een andere rom installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

Oke maar waar kan ik die roms vandaan halen. Ik kan er op xda niets over vinden. Wat is een goede build dan. iig zou ik een schot in de richting willen. Volgens mij zet bijna niemand een andere rom op de hero. Maar ik wil graag de orginele. Zonder sense

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-snip- je hebt gelijk weinig te vinden over alternatieve roms voor de Hero (itt de Magic).

Op eigen risico, het verwijderen van Sense na het rooten van je telefoon:

http://android.modaco.com...-rid-of-rosie-completely/

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mavel 128 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:25:
Oke maar waar kan ik die roms vandaan halen. Ik kan er op xda niets over vinden. Wat is een goede build dan. iig zou ik een schot in de richting willen. Volgens mij zet bijna niemand een andere rom op de hero. Maar ik wil graag de orginele. Zonder sense
Ja voor mij is er ook een hoop onduidelijk op dit gebied. Ik ben zelf wel behoorlijk technisch en google veel, maar wat betreft roms op de htc hero is er erg weinig te vinden.. eigenlijk zo goed als niks. De Sense interface is bij de meeste mensen blijkbaar erg geliefd, maar als ik met "home switcher" overschakel naar de originele interface, dan werkt alles een behoorlijk stuk sneller. Nu wil ik dus ook een goede basic android rom zonder HTC Sense interface.

Zelfs met deze rom zal de Hero nog niet zo snel zijn als de iPhone 3GS, maar dit is ook wel logisch opzich. De iPhone heeft verder niet echt achtergondprocessen, en gooit zijn 600MHz (overigens meer dan de 528MHz van de Hero) tegen één applicatie aan die hij op dat moment opent/draait.

Al met al ben ik verder echt super tevreden over de Hero en de snelheid van het toestel. De foto's zijn van goede kwaliteit maar de video's zijn echt slecht te noemen. Lage kwaliteit en veel haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:26:
-snip- je hebt gelijk weinig te vinden over alternatieve roms voor de Hero (itt de Magic).

Op eigen risico, het verwijderen van Sense na het rooten van je telefoon:

http://android.modaco.com...-rid-of-rosie-completely/
Thanks!
Een stap in de goede richting.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavel 128

Mavel 128

Het gaat mij er om dat basic android zonder echt merkbare lag draait. Kijk dat is 1sec langer moet wachten voordat de mail app opent maakt me niet uit. Maar de basic roms zullen wel komen. En ik heb nu een iphone 3g en die is met os 3.0 best wel vaak traag.

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04

Fjeze

AllesPerfect!

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:38:
[...]

Thanks!
Een stap in de goede richting.. _/-\o_
Heb je hier toevallig al naar gekeken? en kan je eventueel in de toekomst ook terug naar de originele Hero rom als je dat toch nog wilt.. (dus met Sense)

Ik heb ook een Hero maar zou er (in ieder geval nu) graag een normale Android ROM op draaien zonder Sense.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:39
N-E-R-D schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:46:
[...]

Heb je hier toevallig al naar gekeken? en kan je eventueel in de toekomst ook terug naar de originele Hero rom als je dat toch nog wilt.. (dus met Sense)

Ik heb ook een Hero maar zou er (in ieder geval nu) graag een normale Android ROM op draaien zonder Sense.
In de eerste post van de link staat dit: "Best do a Nandroid backup beforehand in case you change your mind? "
Ik neem aan dat je hem dan gewoon weer terug kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

en sonny al enige vooruitgang met het verwijderen van Sense van de HTC Hero?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik heb al een paar dagen Rosie van mn Hero verwijderd en hoewel ik de HTC tijd+weer widget mis, is de snelheid echt gigantisch verbeterd. Apps werken sneller, starten sneller op, geen hangende apps..

Als er dus een mix zou zijn van Rosie verwijderen maar de HTC widgets houden zou dat helemaal uitmuntend zijn :>

Oh en een beetje offtopic: Update within 10 days!

[ Voor 16% gewijzigd door Bonthouse op 18-08-2009 05:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze

Fjeze

AllesPerfect!

Bonthouse schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 05:27:
Ik heb al een paar dagen Rosie van mn Hero verwijderd en hoewel ik de HTC tijd+weer widget mis, is de snelheid echt gigantisch verbeterd. Apps werken sneller, starten sneller op, geen hangende apps..

Als er dus een mix zou zijn van Rosie verwijderen maar de HTC widgets houden zou dat helemaal uitmuntend zijn :>

Oh en een beetje offtopic: Update within 10 days!
Zou je een kleine How To kunnen maken hoe jij Rosie (Sense) van je HTC Hero verwijderd hebt, en heb jij ook nog de mogelijkheid om terug te gaan?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
N-E-R-D schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 11:25:
[...]

Zou je een kleine How To kunnen maken hoe jij Rosie (Sense) van je HTC Hero verwijderd hebt, en heb jij ook nog de mogelijkheid om terug te gaan?
Hier is een guide voor het verwijderen van Rosie. Het jammere is, is dat alle HTC widgets ook direct worden verwijderd, waardoor een hoop leuks verloren gaat..
Rosie terug zetten kan dan alleen door de hele firmware er opnieuw op te zetten :'(
OF maak een nandroid backup van hoe je phone nu is, en als het je niet bevalt, zet je backup weer terug.

Edit: Het kan nog makkelijker!

Druk op Menu button als je @ homescreen bent, ga naar instellingen > Toepassingen > Toepassingen beheren > Touchflo > Standaardwaarden wissen.
Druk nu op Home button en dan krijg je een menu of je touchflo wilt opstarten of "default" (denk ik, ben de naam vergeten..). Vink wel eventjes het boxje aan bij dit pop-up menuutje, anders krijg je telkens deze pop-up.

[ Voor 21% gewijzigd door Bonthouse op 18-08-2009 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 11:59
Ze zijn ook bezig met een nieuwe firmware voor de Hero. Geen idee of deze ook op andere toestellen werkt, maar het maakt een einde aan de lag en introduceert daarnaast ook meerdere opties:

Donderdag 20 aug: http://www.mobilyz.com/ni...-update-een-stuk-sneller/
Maandag 31 aug: http://www.mobilyz.com/vi...heeft-touch-camera-focus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 11:59
Voor wat extra info over de nieuwe ROM, met alvast een lijst features:

http://www.mobilyz.com/ni...ras/?highlight=htc%20hero
Pagina: 1