Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Xbox 360 kan PC niet vinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na een volle dag gegoogled te hebben vraag ik jullie raad :) In het verleden gebruikte ik met alle plezier mijn Xbox 360 om via de PC HD-films te streamen naar mijn HD tv. Dit heeft altijd vlekkeloos gewerkt. Voor het streamen gebruik ik WMP 11 en heb de stappen voor het 'media delen' ondernomen.

Afgelopen week heb ik een nieuwe full-hd tv gekocht (en PS3) waarbij ik mijn 'game station' opnieuw heb opgebouwd en waarbij alle snoeren los zijn geweest en opnieuw aangesloten. De Xbox 360 is daarbij op dezelfde manier aangesloten als voorheen: een enkele UTP kabel doet het werk (geen tussenkomst van router). Feitelijk is er niks veranderd (behalve nieuwe geheugen in de pc geplaatst).

Echter, na alles aangesloten te hebben kan mijn Xbox de PC niet meer vinden. De foutmelding "PC not listed" verschijnt. Even googlen blijkt dat het een veel voorkomend probleem is, alleen komt het probleem vaak voor als er een router tussen zit in tegenstelling tot mijn rechtstreekse verbinding. Ik heb al het één en ander geprobeerd alleen tevergeefs. Verder staat WMP 11 nog steeds op media delen en herkent het mijn Xbox 360 zonder probleem.

Het rare is dat het 'vroeger' gewoon heeft gewerkt en er in tussentijd niks is veranderd. Ik word er onderhand flauw van ... iemand suggesties of hetzelfde meegemaakt? Als ik specifieker moet zijn in mijn verhaal, laat maar horen! :)

- Ik gebruik de standaard windows firewall waar ik de betreffende poorten die door de Xbox 360 worden aangegeven al heb geopend.
- Xbox live werkt natuurlijk ook zonder problemen dus dat geeft al aan dat er (lijkt mij) netwerktechnisch geen problemen zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2009 15:01 ]

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Probleem/vraag dus tikje van Hardware & Spielerij Algemeen naar Spielerij - Problemen & Vragen.

Misschien kun je wat lege regels (alinea's) toevoegen aan je verhaal. Dat zal de leesbaarheid zeker ten goede komen :).

And I'm the only one and I walk alone.

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 14:30
Heb je toevallig ESET Smart Security met Firewall aan? Die blokkeert het om een of andere reden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak geen gebruik van het programma ESET Smart Security .... iemand nog andere alternatieven? Op andere fora lijkt het een veel besproken onderwerp te zijn, niemand met dezelfde ervaringen?

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2009 16:16 ]

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

hm misschien moet je gebruik maken van een crossover kabeltje ik heb wel is vaker dit soort problemen gezien en crossover was wel waak de oplossing.. dan niet met een 360 maar wel met andere apparatuur.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Topicstarter
Xenomorphh schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 23:48:
hm misschien moet je gebruik maken van een crossover kabeltje ik heb wel is vaker dit soort problemen gezien en crossover was wel waak de oplossing.. dan niet met een 360 maar wel met andere apparatuur.
Zou inderdaad een optie zijn, alleen het rare is even dat het altijd heeft gewerkt met een normale UTP kabel die ik nu ook nog steeds gebruik. Een crossover kabel halen lijkt me in dit verhaal dus niet echt zinvol.

Op verschillende engelse fora gaan oplossingen over DRM de ronde (verwijderen en updaten). Deze oplossingen heb ik ook allemaal geprobeerd maar tevergeefs.

Het enige wat me opvalt is dat ik het gevoel krijg dat de xbox niet eens zoekt naar nieuwe PC's, is er een een of andere manier waarop je de setup voor het zoeken naar PC's in je xbox kan resetten?

Verwijderd

Topicstarter
schopje :)

Verwijderd

het is meestal iets met de instellingen of firewall. bij mij laat die niks zien maar openend die wel windows media central. maar hij kan niks via windows media player 11 geeft die altijd problemen
Pagina: 1