Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] Probleem met explorer.exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit probleem zal misschien nog al ter sprake zijn gekomen maar ik vond het niet dus ...

Ik heb al een tijdje een leeg bureaublad en ik moet alles openen via Task manager.
Misschien een virus heb ik al ergens anders gelezen maar mijn virusscanner (AVG) vindt nooit iets dus daar kan het niet aan liggen denk ik. Zijn er nog andere mogelijkheden om dit op te lossen of is een herinstallatie de enige deftige oplossing. Maar daar heb ik niet veel zin in, dus liefst alleen als het niet anders kan.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Tsja, beetje weinig informatie, vind je ook niet?

Sinds wanneer heb je dit probleem, wat is er aangepast? Start je explorer.exe wel als shell? Zo niet, je kun explorer.exe wel handmatig starten via taskmanager? Staat er wat in je event log van Windows?

[ Voor 49% gewijzigd door jelmervos op 30-07-2009 14:23 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:50
Safe mode al eens geprobeerd te starten?

Dat je AVG niks vindt sluit natuurlijk niet uit dat je niks hebt opgelopen (rootkit?).

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-11 19:28

Dutch_Celt

Jollygood

Corrupt profiel kan ook nog...

Heb je het probleem ook op een andere account?

[ Voor 45% gewijzigd door Dutch_Celt op 30-07-2009 14:29 ]

Verwijderd

Propeer anders eens een systeemherstel. Misschien dat het helpt.

Verwijderd

Topicstarter
jelmervos schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:21:
Tsja, beetje weinig informatie, vind je ook niet?

Sinds wanneer heb je dit probleem, wat is er aangepast? Start je explorer.exe wel als shell? Zo niet, je kun explorer.exe wel handmatig starten via taskmanager? Staat er wat in je event log van Windows?
Ik heb het probleem al sinds enkele maanden. En als ik explorer.exe probeer op te starten via task manager zegt hij gewoon "Windows cannot find 'explorer.exe'. Make sure you typed the name correctly, and then try again. To search for a file, click the Start button, and then click Search.
En een vriend (computer expert) had gezegd dat het misschien opgelost ging zijn als ik de explorer.exe kopieerde van mijn laptop met de zelfde instellingen enzo. Maar hij vind hem nog steeds niet.

Verwijderd

Topicstarter
UTwizard schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:24:
Safe mode al eens geprobeerd te starten?

Dat je AVG niks vindt sluit natuurlijk niet uit dat je niks hebt opgelopen (rootkit?).
Ja, maar het is gewoon het zelfde.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:42:
[...]

Ik heb het probleem al sinds enkele maanden. En als ik explorer.exe probeer op te starten via task manager zegt hij gewoon "Windows cannot find 'explorer.exe'. Make sure you typed the name correctly, and then try again. To search for a file, click the Start button, and then click Search.
En een vriend (computer expert) had gezegd dat het misschien opgelost ging zijn als ik de explorer.exe kopieerde van mijn laptop met de zelfde instellingen enzo. Maar hij vind hem nog steeds niet.
Oja, en iets aangepast heb ik niet gedaan.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Denk toch dat je PC last heeft (gehad) van malware. Misschien is een herinstallatie de kortste klap voor jou.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Topicstarter
jelmervos schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:48:
Denk toch dat je PC last heeft (gehad) van malware. Misschien is een herinstallatie de kortste klap voor jou.
Dat zou kunnen, ik heb wel een paar virussen gehad maar altijd kleintjes.
Ik dacht een herinstallatie te kunnen voorkomen maar ik kan niet eeuwig met dit probleem blijven sukkelen he dus zal ik dat maar doen.

Thx

• Weumel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-11 18:48
Lijkt me sowieso beter om eens te herinstalleren...

Onlangs dit probleem bij een vriend gezien... mocht ie een paar dagen later een mooie mail naar blizzard sturen oftie alsjeblief zijn account terug mocht en of ze zo vriendelijk konden zijn van zijn peetjes terug aan te kleden en zijn goud terug te geven :+

Nuja was wel zijn eigen schuld natuurlijk, had m gewaarschuwd dat ie niet de hele tijd met die brakke pc van m vanuit taakbeheer warcraft moest blijven opstarten 8)7

edit:
En ohja, ook daar vond avg niks

[ Voor 4% gewijzigd door Weumel op 30-07-2009 15:33 ]

Pagina: 1