[ICH9R] Raid 5 array + losse disk?

Pagina: 1
Acties:

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:54
Ik heb een probleem met het opzetten van een Raid 5 array op mijn ICH9R. Alle schijven zitten aangesloten op deze ich9r

Gewenste situatie:
1 velociraptor met het os. 3x Samsung F1 1Tb schijven met belangrijke data in raid 5.

Ik heb al mijn data al op een backup staan met de 3 samsung schijven kan ik dus doen wat ik wil.

Het probleem is nu dat als ik in mijn bios de ich9r mode op raid (ipv van ahci) zet dan boot vista x64 niet meer. Ook niet in safe mode (hij stopt na het laden van crcdisk.sys). Ik heb hier even op lopen googlen en dit schijnt een driver probleem te zijn. Maar goed hoe kan ik de benodigde drivers installeren als ik op geen enkele manier kan booten.

Wat ik al geprobeerd heb:
- intel storage manager installeren
- paniekeren en dit topic aanmaken 8)7

Is het uberhaupt wel mogelijk wat ik nu probeer? Kan je zomaar je boot disk omzetten van ahci naar raid?

Overige hardware:
- DFI X48 LT T2R
- Q6700
- 4gb kingston hyperx ddr2 800mhz
- Sapphire Toxic HD 4870 1GB

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 13:08
Terugzetten op AHCI, driver forceren op de raid driver...
Dan start het device niet, daarna rebooten en dan zou het (theoretisch) moeten werken

Even niets...

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:54
mmh dat had ik eigenlijk zelf ook wel kunnen bedenken. Anyway, het werkt nu bedankt voor je hulp. Nu nog die 700gig terugpompen (gelukkig heb ik een gigabit netwerk liggen).