Toon posts:

Exchange 2007 SP1 opent geen mail meer.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vanochtend heb ik een Exchange 2007 server die geen mail meer wilt openen.
Wanneer ik inlog via outlook web acces geeft hij bij de mails van vandaag het volgende:

Er is een probleem opgetreden tijdens het gebruik van uw postvak. Neem contact op met de technische ondersteuning voor uw organisatie.

Als foutmelding:

Exception
Exception type: Microsoft.Exchange.Data.Storage.StoragePermanentException
Exception message: Could not get properties.

In Outlook zelf geeft hij de volgende melding:
'Kan het item niet openen. Er is een onbekende fout opgetreden".

Mails voor 30-07-2009 opent hij wel netjes.
Mails verzenden & ontvangen doet hij ook niet meer.

Wat al gedaan:

- Nieuwe account aangemaakt gekeken of hij het dan wel deed. (helaas)
- Update Rollup 9 uitgevoerd, mocht helaas niet baten (Windows Standaard 2008, 64 bits server + Exchange 2007 Standard SP1)
- AD server SP2 update uitgevoerd. (Windows Standard 2008, 32 bits server)
- Las ook nog iets over forefront, echter is deze niet geinstalleerd dus kan hem ook niet deinstalleren
- De stappen op de volgende website doornomen: http://www.tek-tips.com/faqs.cfm?fid=6805
- Alle servers herstart
- Error message when users try to log on to Outlook Web Access in Exchange 2007: "A problem occurred while trying to use your mailbox" uitgevoerd echter mocht dit ook niet baten.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09
Misschien ook nog een update van .NET gedaan? Ik heb al diverse klanten die problemen hadden na een SP1 roll-up update die samen met andere updates werden gedaan en tot allerlei rare problemen hebben geleid. Zie: Outlook 2007 crashes or you cannot access OOF settings after you install a package that contains the .NET Framework 3.5 with SP1 and the .NET Framework 2.0 with SP2 on an Exchange 2007 Client Access server

Dit is wel niet de foutmelding die jij hebt, maar wie weet helpt het je op weg

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Heb de hotfix uitgevoerd. Helaas blijft het probleem...

Op de volgende forums heeft men trouwens het zelfde probleem:

http://forums.msexchange.org/m_1800513136/tm.htm
http://social.technet.mic...35-4e34-bfb3-02fe3052f112

Helaas werkte deze oplossingen niet voor mij.
Aangezien ik geen forefront draai. Misschien dat het probleem daar wat duidelijker staat omschreven.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2009 19:52 ]

Verwijderd

Beste,

Ik heb een klant met net hetzelfde probleem op een SBS 2003 server.
Ook hij kan geen enkele mail versturen of ontvangen en mails die vandaag intern verstuurd zijn kunnen niet meer geopend worden.

Heb jij al een oplossing gevonden ondertussen?

groeten

Frank

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hebben jullie beiden wellicht dezelfde virusscanner?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-01 09:21
Ik heb zoiets ook gehad dat ie na een update van Exchange niet meer goed wilde werken. Heb toen de update er af gegooid en dan werkte het weer. Toen na een reboot nog eens geprobeerd. Als het dan nog niet werkte gewacht tot er een nieuwe update rollup of iets dergelijks was. Dus ik zou zeker eens proberen wat er gebeurt als je de update deinstalleerd. Want dat heeft mij al een aantal keer geholpen.

Verwijderd

dag Sanfranjake,

je hebt idd gelijk dat het met de anti-virus te maken heeft.
Ik de GFI mailsecurity van de server gesmeten en het probleem was meteen opgelost.
Na herinstallatie van GFI geen probleem meer gehad.

Dankjewel aan iedereen om mee te denken.

groeten

Frank
Pagina: 1