Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:48

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Ik heb vorig jaar dit systeempje gebouwd met 2 x 2Gb geheugen, 2 x HD en 1 x Sat kaartje. Niks bijzonders dus. En een 2Ghz Intel Duo 2200.

Nadat ik enige tijd geleden hem een paar dagen aan heb laten staan (downloads e.d) terwijl het wel wat warmer was, maar hij trok het goed qua temp. en 'm uit heb gezet wil ie niet meer opstarten. Heb de FAQ e.d. gelezen maar kom er niet uit.

Heb o.a. BIOS resets e.d geprobeerd, Sat kaartje eruit e.d.

Als ik nu 1 memory reepje laat zitten dan krijg ik bios scherm. Als ik dan snel TAB druk blijft ie hangen op de mededeling dat mijn MEM reepje o.k. is en ik nog 128Mb shared heb (video?). Daar loopt ie vast.

En als ik vlug TAB en dan F8 doet wil ie bios menu laden maar blijft ie hangen op LOADING MENU o.i.d.

Systeem heeft altijd feilloos gewerkt, is simpel backup pctje. Staat Vista op.

Iemand enig idee wat er nu aan de hand is. Motherboard kaduk? Of zie ik wat over het hoofd?

Zie foto voor diverse schermen waar ie blijft hangen.

Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/7245/p5n640.jpg

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:48
Hoelang heb je gewacht op het doorstarten? het kan namelijk ook zijn dat (een van) je hdd's aan het overlijden zijn en dat daardoor het detecteren erg lang duurt.....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
R.E. schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:28:
Hoelang heb je gewacht op het doorstarten? het kan namelijk ook zijn dat (een van) je hdd's aan het overlijden zijn en dat daardoor het detecteren erg lang duurt.....
Niet lang, ga 'm nu gelijk even aanzetten en wachten. Ga ik ondertussen ff lunchen.
Die HD's zijn wel nieuw trouwens (maand of 10 oud).

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:29

Umbrah

The Incredible MapMan

Probeer het eens zonder HDD's, zonder USB apparaten (kan hij soms ook lang op wachten), en zonder netwerkkabel(s), sommige BIOS-en lopen die ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Heb gewacht, helpt niks. Kom dus ook niet in BIOS he, zie afbeeldingen. Hij blijft hangen bij:
Opstarten
opstarten + tab
Opstarten + TAB + F8
Opstarten + DEL

Dus krijg verder niks te zien.

@Umbrah
Zonder HD's ka ik in instellingen BIOS. En wat kan ik nu doen?

[ Voor 18% gewijzigd door MrMarcie op 30-07-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:48
Als je zonder HDD's wel in de bios komt, wil dat zeggen dat er iets mis is met of de HDD's of je SATA/RAID controller....

Probeer is met 1 HDD er aan op te starten. Als dat niet lukt de andere te gebruiken. Als dat ook niet lukt, zou ik de SATA/RAID controller verdenken.... Dat zal dan waarschijnlijk het moederbord zijn....

Probeer het ook eens op andere sata poorten, dus niet 0 en 1, maar bijvoorbeeld 2 en 3.....

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Als ik 2 HD's aansluit start ie niet op. Haal ik de 2e weg, dus laat ik alleen de systeemdisk zitten geeft ie de melding:

DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEMDISK AND PRESS ENTER

M.a.w. moet ik nu Vista opnieuw gaan installeren?

[EDIT}
Opgestart met Vista CD. Geeft aan WINDOWS LOADING FILES en daarna blijft ie hangen in schermpje met Windows tekst plus balkje.

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/940/dscn1611i.jpg

[EDIT 2]
Nu HD aangesloten op SATA4. Kan nu de Vista CD opstarten. Maar hij ziet volgens mij geen systeem wat ie kan recoveren.

[EDIT 3}
Als ik Vista wil installeren ziet ie geen HD

[LAATSTE EDIT]
Nu andere HD erop gezet (datadisk) die ziet ie wel. Kan ik er nu vanuitgaan dat de Systeemdisk kaduuk is. Hoe kan dat toch. Heb dit jaar al diverse schijven in diverse sijstemen kaduuk.

[ Voor 62% gewijzigd door MrMarcie op 30-07-2009 15:41 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik denk dat ofwel je HDD's het aan het begeven zijn, ofwel je SATA-controller op het moederbord.
Je zegt dat het een simpele backup-pc is, ik neem aan dat je dan nog een ander systeem hebt ?

Je zou eventueel de HDD's in de andere PC kunnen hangen, en dan kijken of ze bad sectors e.d. hebben met HDTune. Of het omgekeerde: de werkende HDD van de andere PC op het Asus mobo aansluiten, en kijken of je het BIOS inkomt en de schijf wordt gedetecteerd.

Als je SATA-controller blijkt kapot te zijn, moet je niet per se je mobo weggooien. Je kan altijd de ingebouwde SATA-controller uitschakelen, en een SATA PCI kaartje erin steken met bootrom, en daar je HDD's op aansluiten en booten.

Of een P-ATA schijf op de normale P-ATA connector aansluiten, dat werkt ook nog steeds :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Dit doet me denken aan een dooie HDD/dooie 3rd party controller op het moederbord (ben te lui om je handleiding door te lezen, zit er naast de standaard controller ook nog een extra SATA controller op, zoiets als een SIL3114?).

Enfin, blijkbaar zit het boot-gedeelte op je andere harddisk, wat erg vervelend is, je zult de boot manager moeten herstellen, op een of andere manier. Dat kun je doen door hem vanaf een andere Vista HDD te kopiëren (hidden boot directory + hidden boot-bestanden), dat is de manier waarop ik het deed toen mijn (onbewust) boot-schijf defect ging. De Vista Bootloader hoeft niet op dezelfde schijf te staan als het OS zelf.

Als je het echt simpel wilt doen, en je het niet erg vind om je instellingen weer opnieuw te maken, kún je opnieuw installeren. Je geeft zelf al aan dat Vista geen HDD ziet. Dat geeft aan dat er waarschijnlijk geen driver voor de controller is geladen waar je de HDD aan hangt. Dit is vaak het geval als je hem aan een 2e controller hangt (met een aparte controller BIOS), of als de primaire controller op 'AHCI' of 'RAID' staat ingesteld. Nogmaals, controleer bij welke controller de SATA-poort hoort waar je de HDD op hebt aangesloten.

Je kunt dit vervolgens op 2 manieren oplossen, de simpele, niet nette manier, en de 'voor de leek onvriendelijke' maar nette manier.

De simpele, slordige manier is om de onboard S-ATA poorten als 'Legacy IDE' in te stellen (of iets wat hetzelfde betekend, het wordt ook wel eens IDE compatibility genoemd). Let wel dat veranderen van SATA poort modus en/of controller betekend dat Windows opnieuw geinstalleerd moet worden, omdat HDD drivers erg laag geladen worden! Windows setup zou dan in ieder geval de HDD moeten herkennen.

De nette maar lastige manier is om de poort op AHCI (of Raid) te zetten, waarbij de eerste de voorkeur heeft als je géén Raid draait (AHCI = SATA-hotplug ondersteuning, geen traag bootende RAID-BIOS). Vervolgens dien je de drivers van de controller in hun meest basis vorm op een USB drive of andere CD te zetten (pak de driver voor de juiste controller!), als in: geen *.exe, *.msi, maar uitgepakte SYS/VXD/DLL/CAT/INF bestanden. Setup heeft een optie om die driver te laden, en als je het goed hebt gedaan, zal setup nadat je het de driver hebt gewezen de HDD moeten pakken.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Dank allen voor de support.

FF kort samengevat, uiteindelijk ziet ie 1 HD wel (op welke sata poort ik die ook aanlsuit) en de andere helemaal niet (op welke satat poort ik die ook aansluit).

Dus zal is die HDtune proberen, en dat driver verhaal. en anders maar een nieuwe HD kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
O.k. Oude HD (P-ata?) geinstalleerd met Windoos7. Nu werkt alles weer dus bu-systeempje werkt weer. Krijg die oude HD niet te zien. Mijn datadisk (met veel video en muziek) gelukkig zichtbaar.

Is mijn HD nu overleden of hebben jullie nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Die oude HDD is 99% zeker defect als je hem al op andere controllers hebt geprobeert. Dat zou ook de reden zijn geweest dat je PC niet wou POST-en. Misschien dat je hem met noodgrepen werkend kan krijgen (als de platters + armen in orde zijn, zou je bijvoorbeeld zijn besturings PCB kunnen vervangen met het PCB van een identieke HDD), maar of dat de moeite waard is, dat weet ik niet. Een echte tweaker laat zich niet tegenhouden. Als ik de reactie van je BIOS op die HDD zo zie, gok ik dat het daadwerkelijk in de motor of elektronica van die HDD zit (geen spinup of registratie van spinup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
MrMarcie schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 17:28:
O.k. Oude HD (P-ata?) geinstalleerd met Windoos7. Nu werkt alles weer dus bu-systeempje werkt weer. Krijg die oude HD niet te zien. Mijn datadisk (met veel video en muziek) gelukkig zichtbaar.

Is mijn HD nu overleden of hebben jullie nog een suggestie?
Leuk dat het nu terug werkt. Je HDD is inderdaad dood. Zoals ^^ reeds gezegd heeft, kan je als je een identieke HDD hebt, en als er echt superbelangrijke data op de dode HDD staat, proberen de PCB over te zetten om de data te kopieren.
PS: Is het een lange, brede connector --> P-ATA, klein dun kabeltje --> S-ATA ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Ja die oude nog hele schijf is een SATA. En de overleden ook. Heb er nu even een PATA 80Gb ingezet (had die nog in de schuur liggen) en Windows 7 beta geïnstalleerd om in ieder geval te bevstigen dat moederbord en andere HD niet stuk zijn. Loopt nu verder als een zonnetje alhowel ie net spontaan even afsloot. :?

Omdat het een backup systeempje is (zou mijn werk pc crashen, vorig jaar namelijk gebeurd) staat er niks bijzonders op die schijf. Dus haal morgen wel een nieuwe en zet daar dan weer Vista op.

Wat ik alleen niet begrijp is dat die schijf zo snel 'overlijd'. PC heeft misschien wel veel uren aangestaan, maar veel hoefde ie niet te doen. Beetje downloaden enzo en wat films draaien, die dan vanaf de 2e schijf gelezen werden. Merkwaardig.

Dankzij de tips hier d:)b heb ik in ieder geval e.e.a. weer aan de praat gekregen, had al bijna een nieuw moederbord gekocht maar dat blijkt niet nodig.

Maar na jaren probleemloos gewerkt te hebben nu in 1 jaar 4 HD's !!! naar zijn galemiezen. Vorig jaar brandde in mijn werkpc voeding door en die naam alle 3 de HD's mee. En misschien ook moederbord die heb ik ook gelijk vervangen, maar weet dat niet zeker.

[ Voor 0% gewijzigd door MrMarcie op 30-07-2009 22:06 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Maar na jaren probleemloos gewerkt te hebben nu in 1 jaar 4 HD's !!! naar zijn galemiezen. Vorig jaar brandde in mijn werkpc voeding door en die naam alle 3 de HD's mee. En misschien ook moederbord die heb ik ook gelijk vervangen, maar weet dat niet zeker.
Welk merk en type HDD's gebruik je dan dat die je zo snel beu zijn ? Alle schijven die ik hier heb draaien, werken al enkele jaren prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Petervanakelyen schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 22:11:
[...]

Welk merk en type HDD's gebruik je dan dat die je zo snel beu zijn ? Alle schijven die ik hier heb draaien, werken al enkele jaren prima...
Zoals hij zei: 3 kwamen er door een voeding. Laat voeding (en natuurlijk G-krachten) nou net zo'n dingetje zijn waar schijven erg gevoelig voor zijn, ik durf haast te zeggen, gevoeliger dan andere elektronica, daarnaast, zijn het zowiezo mechanische producten gekoppeld aan een stukje logica. Twee dingen die mis kunnen gaan, hoewel bewegende delen natuurlijk makkelijker slijten. En dan klinkt het misschien als niet zo veel, maar dat éne duwtje tegen je PC kast terwijl je met je voeten onder je buro aan het klooien bent terwijl die schijf 7200RPM maakt voor welk sprookjes figuur dan ook weet hoe lang, kan dan toch erg hard aankomen in de levensduur.

Ook geinig is het verschijnsel thermische expansie. Als dat ding (desnoods gekoppeld aan een gebrek aan randaarde) op een slecht geventileerde zolder staat waar, mede door het concept 'warmte stijgt op' en 'snachts koelt het dan wel weer heel snel af', de temperatuur nogal wil wisselen, weten die koppen ook niet meer wat ze moeten als ze ineens een millimeter korter of langer zijn. Wie weet wat de lagering van de motor doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
HD WAS: Seagate Barracuda 7200.11 ST3500320AS 500Gb
Lijkt me een goede schijf.

Die PC van me is vandaag wel al 2x uitgevallen? Maar kan 'm daarna gewoon opstarten. Onderstaand rapport Everest, is de voeding wel in orde. Of is dit normaal (Windows 7 Beta).

--------[ EVEREST Home Edition (c) 2003-2005 Lavalys, Inc. ]------------------------------------------------------------

Versie EVEREST v2.20.405/nl
Startpagina http://www.lavalys.com/
Rapporttype Snelrapport
Computer xxxxxxxx
Maker xxxx
Besturingssysteem Windows 7 Ultimate Media Center Edition 6.1.7000
Datum 2009-07-30
Tijd 23:34

--------[ Sensors ]-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Sensoreigenschappen:
Sensortype HDD (ISA 290h)

Temperaturen:
Moederbord 33 °C (91 °F)
Seagate ST380023A 40 °C (104 °F)

Spanningswaarde:
CPU Core 2.66 V
Aux 3.71 V
+3.3 V 3.20 V
+5 V 5.38 V
+12 V 10.64 V
-12 V -10.74 V

-5 V -4.14 V
Debug Info F 48 2E FF
Debug Info T 33 00 00
Debug Info V A6 E8 C8 C8 AF C1 AC (01)

--------[ Debug - Unknown ]---------------------------------------------------------------------------------------------

HDD SAMSUNG HD103UJ ATA Device
Monitor SAM021D: Generic PnP Monitor [NoDB]
Motherboard 07/08/2008-MCP73PV-P5N-EM-00
Motherboard ASUS P5N-EM HDMI ACPI BIOS Revision 0305
Motherboard DMIMOBO: ASUSTeK Computer INC. P5N-EM HDMI
Motherboard DMISYS: System manufacturer System Product Name
Optical DVDRW SATA 20X20X12X ATA Device
PCI/AGP 10DE-056A: Standard Enhanced PCI to USB Host Controller [NoDB]
PCI/AGP 10DE-056C: Standard Dual Channel PCI IDE Controller [NoDB]
PCI/AGP 10DE-056D: PCI standard PCI-to-PCI bridge [NoDB]
PCI/AGP 10DE-056E: PCI standard PCI-to-PCI bridge [NoDB]
PCI/AGP 10DE-056F: PCI standard PCI-to-PCI bridge [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07C1: PCI standard host CPU bridge [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07C8: PCI standard RAM Controller [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07CB: PCI standard RAM Controller [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07CD: PCI standard RAM Controller [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07CE: PCI standard RAM Controller [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07CF: PCI standard RAM Controller [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07D0: PCI standard RAM Controller [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07D1: PCI standard RAM Controller [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07D2: PCI standard RAM Controller [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07D3: PCI standard RAM Controller [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07D6: PCI standard RAM Controller [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07D7: PCI standard ISA bridge [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07D8: SM Bus Controller [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07D9: PCI standard RAM Controller [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07DC: NVIDIA nForce Networking Controller [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07E1: NVIDIA GeForce 7100 / NVIDIA nForce 630i (Prerelease - WDDM 1.0) [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07F0: Standard Dual Channel PCI IDE Controller [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07FC: High Definition Audio Controller [NoDB]
PCI/AGP 10DE-07FE: Standard OpenHCD USB Host Controller [NoDB]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The names of actual companies and products mentioned herein may be the trademarks of their respective owners.

[ Voor 1% gewijzigd door MrMarcie op 30-07-2009 23:45 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
je +12v lijn van je voeding ziet er wel beroerd uit.
Dat verklaart misschien wel waarom je schijven steeds sneuvelen.
Heb je nog een andere voeding liggen die je even uit kan wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Banshee schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 00:06:
je +12v lijn van je voeding ziet er wel beroerd uit.
Dat verklaart misschien wel waarom je schijven steeds sneuvelen.
Heb je nog een andere voeding liggen die je even uit kan wisselen?
Andere voeding heb ik niet. Die andere schijven zijn gesneuveld in een andere PC met een andere voeding.
Ik word hier wel een beetje schagerijnig van.

Kan dat aan en de stroomtoevoer in huis liggen en aan het feit dat ik GEEN geaarde stopcontacten heb?
Heb juist dit simpele systeempje gebouwd op basis van betrouwbaarheid. Voeding is een OCZ Silencer 370W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:34

Bolletje

Moderator Harde Waren
Vreemd, want normaal belasten hardeschijven de 12 V rail niet zo. Vooral SATA schijven, die gebruiken zelfs de 3,3V volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sowieso zijn die voltages niet in orde. Als hij plots uitvalt, krijg je als je terug opstart dan het 'Het systeem is hersteld van een ernstige fout' bericht ?
Of is dit normaal (Windows 7 Beta).
Nee, dit is zeker niet normaal, en aan Windows 7 ligt het niet, en ook niet aan je stopcontact...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Als ie uitvalt zag ik in een flits een blauw scherm met wat code regels bovenaan. Hij valt ook echt uit. Als ik daarna de PC weer opstart (powerknop) start ie gewoon op, of krijg ik scherm met iets dat ie niet normaal uitgeschakeld is en kies ik voor de optie windows gewoon te starten.

Laat hem straks even aanstaan ZONDER speedfan, kijken wat er dan gebeurd. Alhoewel de temp. niet hoog waren dus daar kan het eigenlijk niet aan gelegen hebben.

@Bolletje92
Er zit 1 PATA schijf in en 1 SATA. Die PATA staat nu ff systeem op en ga ik later een SATA inzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door MrMarcie op 31-07-2009 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah

Umbrah

The Incredible MapMan

Regel eens een goedkoop gamma multimetertje en meet het na (geel + zwart), maar iets zegt me dat die voeding zijn beste tijd heeft gehad, en mogelijk de reden is dat je dooie HDD's hebt. Overigens: aarding is wel erg belangrijk, en een gebrek hieraan kan hebben bijgedragen aan de problemen die je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Umbrah schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:35:
Regel eens een goedkoop gamma multimetertje en meet het na (geel + zwart), maar iets zegt me dat die voeding zijn beste tijd heeft gehad, en mogelijk de reden is dat je dooie HDD's hebt. Overigens: aarding is wel erg belangrijk, en een gebrek hieraan kan hebben bijgedragen aan de problemen die je nu hebt.
Heb ik nog ergens liggen, zal dat zondag ff proberen. Eerder geen tijd.

Over dat uitvallen, heb dat nu een paar keer getest (aan laten staan). Hij valt schijnbaar gewoon uit, en als ik dan herstart start ie normaal op. Dus geen meldingsschermen van verkeerd afgesloten e.d. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Heb de multimeter uit het vet gehaald en meet constant (diverse gele/zwarte in kast gezocht) 12,22 V
Dat lijkt dus o.k. Dat ie steeds uitvalt heb ik ook al gevenden is verlopen Beta versie.

Wat nu dus overblijft is, hoe kan het dat mijn schijf gesloopt is. Ik snap er niks meer van. Zal maar een nieuwe HD gaan kopen en hopen dat het evrder goed blijft gaan.

[ Voor 0% gewijzigd door MrMarcie op 02-08-2009 13:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
MrMarcie schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 09:58:
Als ie uitvalt zag ik in een flits een blauw scherm met wat code regels bovenaan. Hij valt ook echt uit. Als ik daarna de PC weer opstart (powerknop) start ie gewoon op, of krijg ik scherm met iets dat ie niet normaal uitgeschakeld is en kies ik voor de optie windows gewoon te starten.
Heb ik ook met Windows 7 Beta. Meestal in spellen. De temperaturen zijn dan nog dik in orde (40-45 voor een AMD Phenom II 955 op 3,7 GHz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 650MT

Topicstarter
Ik heb er een nieuwe HD ingezet en alles loopt weer als een zonnetje (knock, knock).
Dus misschien een slechte HD geweest. Zal is kijken of ik nog iets terugkrijg ivm garantie. is nog geen jaar oud.

Pagina: 1