[Macbook] Probleem met overschakelen op accu

Pagina: 1
Acties:

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

Topicstarter
Geachte medetweakers,

Sinds enige tijd heb ik een probleem met de accu van mijn macbook. Op dit moment is de status van de batterij volgens iStat pro en Coconut Battery als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://www.timdopmeijer.nl/accu.png
Afbeeldingslocatie: http://www.timdopmeijer.nl/accu2.png

Maar zodra ik het stekkertje van de lader uit mijn macbook trekt duur het nog 5 seconden en dan valt de gehele laptop uit, normaal gesproken dient de macbook over te gaan op de batterij (die vol is volgens de screenshots) maar dat doe hij niet.. Heeft iemand een idee waar ik het zou moeten zoeken? Het lijkt mij dat mijn accu op zich misschien toch niet dood is.

Graag jullie input. Heb zelf al een ronde op internet gedaan maar kwam niet verder dan dat je via genoemde programma's kon kijken of je batterij nog ok was.

aka Crypto T

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 23:13

Underworld

+1 Inzichtvol

Kun je is neerzetten welke OS X versie je draait?
En of je je batterij (misschien pas geleden) volledig leeg heb laten lopen

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Verwijderd

Werk jij vrij veel aan netstroom? Misschien is je batterij niet genoeg gebruikt geweest. Je hebt wel heel weinig cycles :| .
Is dit abnormaal?

Afbeeldingslocatie: http://files.getdropbox.com/u/277946/coconut.png

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hoeft opzich geen probleem te zijn, ik heb maar 117 cycli en mijn MacBook is 24 maanden oud. Wel moet je af en toe kalibreren.

Hoe heb je de batterij altijd gebruikt? Altijd leeg laten lopen? Wel eens in de 2 maanden gekalibreerd?

Ik zou eerst het PRAM resetten (zoek op Apple support).

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-01 23:13

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 13:52:
Werk jij vrij veel aan netstroom? Misschien is je batterij niet genoeg gebruikt geweest. Je hebt wel heel weinig cycles :| .
Is dit abnormaal?

[afbeelding]
Ik vindt dat best veel ja, ik had volgens mij met mijn (RIP) oude MacBook uit late 2006 iets minder dan 150 cycles. En dan ben ik nog student ook die hem veel op school gebruik. Maar goed iedereen moet natuurlijk zelf hoe die met zijn batterij om gaat...

Ik houdt alleen altijd aan, 'hoe meer cycles des te slechter wordt de batterij', en een nieuwe batterij kost al gauw 139 euro en ik vind het zelf zonde om in een notebook haar hele levensduur (naar mijn idee ±7 jaar) een nieuwe batterij aan te schaffen...

Voor de TS zie verder dit bericht van Apple hoe om te gaan met je batterijen

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

• troxx
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-01-2020

troxx

Vechain maximalist

Topicstarter
ik heb het PRAM gereset maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik begrijp niet dat iStat pro aangeeft dat de battery health 98% is terwijl hij gelijk uitvalt als ik de stekker eruit trek.

Ik draai leopard 10.5. Over het gebruik: het eerste jaar heb ik de macbook intensief gebruikt, zowel aan het netstroom als vanaf de accu. Toen heb ik de laptop een stuk minder gebruikt (tot aan kort geleden) en ik merk dat ineens de batterij kuren begint te vertonen. Het zou goed kunnen dat ik niet iedere 2 maanden de batterij volledig leeg heb laten lopen maar zeker weten doe ik dat niet.

Kan ik de accu nu als waardeloos beschouwen of is er nog hoop?
(heb de tips bestudeerd, wist niet dat batterijen zo gevoelig waren, voor de toekomst zal ik daar mijn voordeel mee doen maar het gaat nu even om de huidige situtie), toch dank voor deze tips!

aka Crypto T

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Start je laptop wel op terwijl je de netstroom niet hebt aangesloten (dus op accu)? Zo niet dan zou ik een belletje naar Apple sturen.
Pagina: 1