Toon posts:

Slecht ontvangst met Intel WiFi 5300 agn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb het hele internet afgespeurd maar ik kan er verder niks over vinden dus stel ik hier mijn vraag.

Ik heb sinds kort glasvezel en dus hierbij ook maar meteen een nieuwe router aangeschaft.
Het gaat om een Netgear WNDR3300, deze zendt op zowel de g-band als op de n-band uit.

Nu heb ik ook een net een nieuwe laptop, de HP Elitebook 8530w met een Intel Wifi 5300 agn adapter.

Ik heb de router op de begane grond in het midden van het huis op 1,5m van de vloer afstaan. Op de begane grond heb ik overal prima ontvangst maar zodra ik naar buiten loop of 1 verdieping omhoog in het huis is het al snel gedaan met het goede bereik en valt mijn signaal om de haverklap weg. Dit valt ook te zien in het programma inSSIDer wat ik ter controle had geinstalleerd.

Ik dacht eerst dat dit aan mijn router lag totdat ik mijn oude laptop pakte en daar eens op ging kijken.
Tot mijn verbazing had ik in het hele huis een sterk signaal en ook in de tuin bleef het signaal sterk. Ik kan zelfs op het eind van de straat nog internetten! 8)7

Dus mijn conclusie is dat de router prima voldoet en het probleem aan mijn nieuwe laptop ligt.
Ik heb ook al de nieuwste drivers geinstalleerd voor de wifi adapter. Ook dit hielp niks.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen!? _/-\o_

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Heb je de drivers via de HP site gedownload of direct bij Intel? Heb je Intel's programma geprobeerd ipv de Windows Zero Configuration?

Verwijderd

Topicstarter
De drivers zijn van de intel site...

Hoe moet ik dat doen met intel's programma ipv wzc?