AMD Phenom II X4 955 Black Edition lastig aan te brengen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinderpindakaas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Gisteravond heb ik een best buy guide systeempje bij elkaar geshopt bij Azery.
Het gaat om het Mainstream- en high-end gamesysteem -> reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2009.
Ik gebruik deze guide vaak om compatibiliteitsproblemen te voorkomen.

Nu krijg ik een mailtje van Azerty dat de AMD processor die ik besteld heb vrij lastig is aan te brengen.
Ook door mensen die dit vaker hebben gedaan.

"Aangezien de pinnetjes van de processor (AMD) zeer gevoelig zijn, blijkt dat veel klanten de pinnetjes kapot drukken. Dit is het gevolg van het verkeerd monteren van de cpu op het moederbord. Ondanks het feit dat onze klanten veel kennis hebben van pc's, onderdelen en ICT in het algemeen, overkomt het hen ook."

Zelf heb ik al een 5-tal systemen gebouwd en vraag me echt af of dit bangmakerij is, of dat het echt een lastig te monteren processor is.
Ze bieden aan om alles te assembleren voor 59 euro, zodat je ook bij compatibiliteitsproblemen garantie hebt.
Dat laatste zit dankzij de tweaker guide wel goed, maar een CPU plat drukken is natuurlijk nooit leuk.

Ik soldeer wekelijks de kleinste smd componenten nog met de hand, dus moeilijker dan dat kan het toch niet zijn? Of hebben we het hier over een bepaald nieuw socketsysteem?

Een 2e mailtje van ze gaat over de pixelgarantie.
Verbazingwekkend dat je maar moet accepteren dat je scherm 2 dode en/of 4 subdode pixels heeft.
Bij een pak melk moet ik toch ook geen houdbaarheidsgarantie opnemen om het terug te kunnen geven.
Naar mijn idee mag je bij internetshoppen je product altijd binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden terug sturen. Garantie of geen garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ehhh waarschijnlijk onzin. Gewoon rustig blijven, driehoekje aan de goede kant enzo, beetje schuiven en het komt vast helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

nou ze beginnen al met een fout dat ze de processor erop drukken.. deze moet je er gewoon opleggen en niet op gaan drukke oid..
en als jij zo handig bent als wat ik lees kan je prima dit zelf assembleren.. bespaart je toch weer 60 euro ;)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 14:36
Dit is al vaker langsgekomen: Azerty probeert gewoon een extra product bij hun bestellingen te verkopen :)

En met de BBG's moet je wel goed bedenken dat T.net ze niet zelf in elkaar heeft gezet. Compatibiliteitsproblemen zijn dus zeker niet voor 100% uitgesloten, maar het voordeel is dat iemand snel genoeg een reactie plaatst/post om dat te weten te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinderpindakaas
Rave17 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:48:
Dit is al vaker langsgekomen: Azerty probeert gewoon een extra product bij hun bestellingen te verkopen :)

En met de BBG's moet je wel goed bedenken dat T.net ze niet zelf in elkaar heeft gezet. Compatibiliteitsproblemen zijn dus zeker niet voor 100% uitgesloten, maar het voordeel is dat iemand snel genoeg een reactie plaatst/post om dat te weten te komen :)
Ok dan heb ik me daar wel behoorlijk in vergist.
Ik ging er altijd vanuit dat ze de systemen op z'n minst in elkaar zette.
Dan ga ik maar eens heel snel wat reacties eronder lezen of er problemen zijn opgetreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
ik kreeg dat mailtje ook, mijn systeem draait nu als een zonnetje :) Niks aan de hand.
Op deze manier kunnen ze nog wat extra verdienen door voor 20euri het systeem te testen.
Zo weten ze dat ze een goed werkend systeem af hebben geleverd en is de kans op RMA zendingen nihil
Je wil niet weten wat voor werk het is om RMA/garantie zendingen te verwerken, dat is gewoon dubbel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinderpindakaas
Iemand nog een mening over pixelgarantie?
Als er wat mee mis is heb ik volgens mij het recht om hem binnen 7 werkdagen terug te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Er is niets simpeler dan een AMD processor in zijn voetje plaatsen.Handeltje omhoog,pijltje bij pijltje,handeltje weer omlaag. :P

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Inderdaad, het is simpeler dan Intel CPU's, naar mijn mening (metalen kleppen systeem en plastic oeps-gebogen pinnetjes).

Overigens: de 'pinnen' zijn niet eens echt pinnen meer, tegenwoordig, en je moet echt je best doen om ze krom te krijgen. Het pin gedeelte is erg kort, en het zijn meer kegeltjes tegenwoordig die enorm stevig zijn. Daarnaast zijn ze erg kort (haast ongeveer de haarlengte van een skinhead), wat buigen nog lastiger maakt.

CPU's van 'vroegâh' waren inderdaad nogal snel krom, ook al heeft AMD altijd al het ZIF-socket concept aangehouden (ZIF = zero insertion force). Hij kan er maar op één manier in, die makkelijk te herkennen is (4 uitsparingen in non-symmetrisch patroon aan de onderkant socket/CPU), en met het hendeltje goed omhoog doet de zwaartekracht alle werk.

Over de pixelgarantie: ik raad je aan om wat wiki-werk te doen over subpixels, je zult dan al snel zien dat elke pixel in principe als 3 pixels kan tellen. 3-4 dooie subpixels in het midden is onacceptabel, aan de randen is dat, mits niet op een hoop, niet zo erg. Hoewel ik je er bij moet vertellen dat het voor mij een tijd is dat ik een scherm met dooie (sub)pixels heb gezien, en ik zie redelijk wat schermen. De fabrikanten lijken hun productieproces (tenminste, qua displays) op orde te hebben. Het enige wat nog wel eens langs komt is defecte electronica in het scherm waardoor de hele boven/onder helft niet meer werkt, maar dat is gewoon te duidelijk.

Trek je niets aan van de bangmakerij van Azerty, bouw het systeem lekker zelf, als je weet wat je doet, en als je dat niet weet, láát het ze bouwen, hoewel je dat wel een duit kost. Aangezien je zelf stelt dat je 5 systemen hebt gebouwd, denk ik niet dat dit AMD systeem lastig is. Het enige wat ik je aan kan raden is dat áls je een andere koeler hebt gekocht dan de boxed koeler, dat je hem er op zet voor je het moederbord inbouwt, omdat de werkplek met die klemmen krap kan worden als je socket haast tegen een voeding aan drukt en je achter finnen langs die haak vast moet klemmen. Maar aangezien de BBG vertelt om de boxed koeler te gebruiken, is dat geen punt. Die gaan er érg makkelijk op.

En over de BBG zijn compatibiliteits dingen: ik néém aan dat de BBG redactoren niet achterlijk zijn, en geen DDR2 geheugen op een DDR3 plank drukken (wat fysiek niet kan). En verder dat ze ook slim genoeg zijn om geheugen te kiezen aan de hand van de QVL van het moederbord.

[ Voor 6% gewijzigd door Umbrah op 30-07-2009 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bij het installeren van een CPU moet je niet bang zijn dat je de pinnetjes zal verbuigen als je voorzichtig bent en wat kennis van zaken hebt.

In het vervolg pak ik echter mijn CPU wel uit in de winkel zelf aangezien ik recent een AMD Phenom II X3 720 heb gekocht met drie volledig gebogen pinnetjes :( Voor mij is dat een groter risico dan dat ik ze zelf zou buigen. Dan moet je de CPU al echt laten vallen of hem er proberen in te doen terwijl het socket gesloten is bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kinderpindakaas
Goed, we gaan dus maar gewoon bouwen net als anders.
En een gok nemen dat het scherm ok is.
Want met die bangmakerij verdienen ze aardig bij heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Admiral Freebee schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:34:
Bij het installeren van een CPU moet je niet bang zijn dat je de pinnetjes zal verbuigen als je voorzichtig bent en wat kennis van zaken hebt.

In het vervolg pak ik echter mijn CPU wel uit in de winkel zelf aangezien ik recent een AMD Phenom II X3 720 heb gekocht met drie volledig gebogen pinnetjes :( Voor mij is dat een groter risico dan dat ik ze zelf zou buigen. Dan moet je de CPU al echt laten vallen of hem er proberen in te doen terwijl het socket gesloten is bijvoorbeeld.
Je zinnen lezen een beetje lastig, doordat leestekens ontbreken. Ik begrijp je dus niet helemaal, maar bedoel je nou dat je een processor in de winkel had gekocht en achteraf drie pinnetjes omgebogen bleken te zijn? Dan ben ik ook wel benieuwd naar of het tray of boxed betrof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is een snel getypt bericht, maar nu ook weer niet volledig zonder leestekens. :P

Ik bedoel inderdaad dat ik een CPU had gekocht, waarbij het openen bleek dat er drie pinnetjes omgebogen waren. Het ging om een boxed versie. Hij is nu terug naar AMD. Die zouden onderzoeken of het een defect vanuit de fabriek is, of "user damage". Maar de manier waarop de pinnetjes zijn gebogen laten er geen twijfel over bestaan denk ik. Kijk maar eens op deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mmspn5y3Z2LfbgDQjeTVRYeS/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Admiral Freebee schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:15:
Het is een snel getypt bericht, maar nu ook weer niet volledig zonder leestekens. :P

Ik bedoel inderdaad dat ik een CPU had gekocht, waarbij het openen bleek dat er drie pinnetjes omgebogen waren. Het ging om een boxed versie. Hij is nu terug naar AMD. Die zouden onderzoeken of het een defect vanuit de fabriek is, of "user damage". Maar de manier waarop de pinnetjes zijn gebogen laten er geen twijfel over bestaan denk ik. Kijk maar eens op deze foto:
[afbeelding]
offtopic:
Dat is wel behoorlijk slordig ja! Ik kan mij voorstellen dat het kan gebeuren, maar bij een boxed-versie mag je dat toch eigenlijk niet verwachten 8)7
Pagina: 1