Toon posts:

Samsung P2370 bruine tint

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eergisteren een Samsung P2370 scherm aangeschaft, maar helemaal tevreden ben ik er niet over. Qua uiterlijk niks op aan te merken, zelfs de tiptoetsen van het menu vind ik erg mooi om mee te werken. Maar als ik dan in Photoshop of bij een andere grijs egaal beeld kijk, verlopen de kleuren nogal. Onderaan begint het wel grijs maar verloopt duidelijk en onder dezelfde kijkhoek naar een soort bruine tint wat ik niet had bij mijn oude iiyama 17 inch scherm. Horizontaal vind ik de kijkhoek wel behoorlijk goed, verticaal valt het nogal tegen. Wat mij ook opviel is dat foto's er niet uit springen qua kleur (bij mijn oudere iiyama type e413s kwam dat veel beter uit de verf). De kleuren vooral bij foto's komen nogal mat en flets over.

De zeer korte verticale kijkhoek kan ik waarschijnlijk niets aan veranderen, maar misschien hoort het kleurverloop er niet in te zitten en kan dit softwarematig veranderd worden (waarschijnlijk zal dat niet kunnen).

Misschien is dit scherm niet geschikt voor het werken met foto's, dan moet ik toch naar een ander scherm gaan kijken. Ik dacht zelf aan de lg 2261v-pf.

Of is er nog wat aan die kleuren van dit P2370 van samsung te doen? Zodat foto's er beter uit komen. Ik heb al een aantal dingen geprobeert met instellingen te veranderen (kleuren, contrast, gamma) ook het verwijderen van het kleurprofiel wat nogal hardnekkig te verwijderen is geeft geen oplossing voor het bruinachtige kleurverloop.