• jimmy-dj
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-04-2021
Hallo allemaal ik heb 2 vragen,

als ik in de bios van mijn pc kijk staat er dat mijn processor 90 graden wordt is dit normaal voor een pentium 4 of is mijn cpu koeler kapot? Als deze kapot is kan ik er dan een zalman cnps 10x extreme in zetten of past dit niet?

pc specs
medion md8386 xl
pentium 4 640ht niet overklokt
point of view 9600 gt
2X western digital 160 hardeschijf
2gb werkgeheugen

Alvast bedankt

ps: Als ik met warm weer game dan valt de pc soms spontaan uit.

[ Voor 7% gewijzigd door jimmy-dj op 30-07-2009 11:33 ]

Verwijderd

Dat is dus te warm. Dat hij af en toe uitvalt is daar ook al een teken van. Als de computer aan staat en je raakt de heatsink aan, is deze dan ook heet of kun je er rustig je hand op houden?
Als deze niet heet wordt kun je de koelpasta even vervangen en controleren, zo wel even kijken of het koelblok niet vol stof zit.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Koeler zit er of slecht op, er zit stof in, te weinig of te veel koelpasta of de fan is kapot al lijkt mij dat niet want dan valt die niet soms uit maar heel snel. ;)
Edit zie dat je een medion hebt.
Die hebben vaak van die crap brackets om de koeler vast te houden. Is er misschien iets afgebroken zodat de koeler niet meer goed vast zit? En een nieuwe koeler gaat vaak niet zo maar passen bij een medion, omdat de bracket niet standaard is. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door -The_Mask- op 30-07-2009 11:39 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• jimmy-dj
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-04-2021
De koelpasta is pas vervangen + al het stof is eruit, als ik de heatsink aanraak is deze behoorlijk warm. Volgens mij zit op mijn mobo gewoon een socket 775 koeler want de standaart intel koeler past er gewoon op.
Maar in iedergeval bedankt voor de reacties, ik zit er tog aan te denken een nieuw systeem te bouwen:
antec skeleton
msi p45 platinum
ocz 4gb ram
pov geforce 9600 gt
ocz voeding 500watt
zalman cnps 10x extreme
intel core 2 duo e8400
2x wd 160hd's
pioneer dvd brander/speler
pioneer dvd speler

[ Voor 6% gewijzigd door jimmy-dj op 31-07-2009 14:33 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zou hier dan eens kijken of vragen voor een nieuw systeem: [BBG Aanschaf] Mainstream en High-end gamesysteem juli 2009 Want de prijs/prestatie is niet echt hoog bij jouw idee. ;)
En Antec Skeleton als behuizing? Neem dan geen behuizing zoals ik. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 31-07-2009 15:03 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Kishi
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-01 14:26
Heb je wel (voldoende) airflow in je case? Ik bedoel: stofvrij gemaakt, nieuwe pasta erop gesmeerd, koeler opnieuw gemonteerd. Ik kan me niet inbeelden dat deze dan nóg zo warm blijft.
Pagina: 1