Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel 2007] Custom toolbar maken

Pagina: 1
Acties:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 22:10
Ik heb een bepaalde applicatie in Excel gemaakt waarin een custom toolbar wordt aangemaakt die de gebruiker helpt om door het programma te navigeren, de rest is gelocked.

Dit werkt prima in Office versies t/m 2003, maar door de nieuwe opzet van 2007+ ontstaan problemen. Hierbij lijkt het namelijk niet meer mogelijk te zijn om de toolbar te customizen en te locken. Je kunt wel zelf opties in het ribbon-menu zetten, maar dit is een stuk minder mooi en je kunt dan nog gewoon bij alle andere opties uit de normale toolbar, wat eigenlijk niet de bedoeling is.

Weet iemand of hier een oplossing voor is? Hieronder een stukje code van hoe de toolbar nu wordt samengesteld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Dim ModelCommandBar As CommandBar
Dim OfficeVersion

OfficeVersion = Val(Application.Version)

If OfficeVersion >= 12 Then

Exit Sub

Else

Set ModelCommandBar = Application.CommandBars.Add("Toolbar", msoBarTop, True, True)
    ModelCommandBar.Visible = True

With ModelCommandBar.Controls
        With .Add(msoControlPopup)
            .Caption = Sheets("Test").Cells(1,1).Formula
            With .Controls
                With .Add(msoControlButton)
                    .Caption = Sheets("Test").Cells(2,1).Formula
                    .OnAction = "Test1"
                End With        
                With .Add(msoControlButton)
                    .Caption = Sheets("Test").Cells(3,1).Formula
                    .OnAction = "Test2"
                End With           
            End With
        End With

End If

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 22:10
Kleine toevoeging; de oplossing moet zowel Excel 2007 als oude versies van Excel compatible zijn, dus zonder XML. Ik begin me na uren Googlen af te vragen of het überhaupt wel kan, voorlopig in ieder geval nog weinig resultaat.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
devv05 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 14:06:
Kleine toevoeging; de oplossing moet zowel Excel 2007 als oude versies van Excel compatible zijn, dus zonder XML. Ik begin me na uren Googlen af te vragen of het überhaupt wel kan, voorlopig in ieder geval nog weinig resultaat.
Dan denk ik dat je http://www.rondebruin.nl/compatiblemenu.htm ook wel gevonden hebt. Nadeel: een extra bestand waarin de XML staat, met in jouw geval startFromScratch aan...

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten