Hardeschijf transporteren in Vliegtuig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
ik wist niet of dit het goede forum was... maar goed :)

is het veilig op een harde schijf (mechanisch) mee te nemen in een vliegtuig?

de harde schijf is nieuw (in doos), ik zou zeggen dat hij kapot zou gaan als ik hem door een metal detector zou halen omdat die gebruik maken van elektromagnetische inductie. en als ik hem in mijn rugzak doe moet hij door dat apparaat (naam kwijt) waar ze door je tas en spullen kunnen kijken...

en hoe zit dit met andere hardware? (geluidskaart)

~AbbadoN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 21:17
Lijkt me niet dat hij daardoor kapot gaat, dan zouden horloges, mobieltjes etc ook allemaal kapot gaan.

Dat ding waarvan je de naam niet meer weet is een rontgen apparaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:00

DinX

Motormuis

Voor zover ik weet wordt de handbagage gewoon gescand met röntgenstralen (X-ray).

http://science.howstuffworks.com/airport-security4.htm

En het maakt zelfs niet uit of hij door de handbagage gaat of de normale bagage. Alle bagege gaat door zo'n scanner. Dat heeft verder geen invloed op je electronica. Er zouden anders heel wat boze passagiers zijn (met al die laptops, camera's, ...).

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een laptop kan ook mooi door zo'n bagagescanner dus ik zou je niet te veel zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okkii
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-01 16:08
Ik heb mijn laptop meegenomen. Ze vragen alleen wat je der in hebt zitten. En vragen je of je het even apart zet.

Dan ga jij door zo;n scan gedoe. En je laptop wordt uitgepakt. Om te kijken of je niks mee smokkelt.

Voor de rest werd er bij mij niks gedaan/gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

okkii schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:48:
Dan ga jij door zo;n scan gedoe. En je laptop wordt uitgepakt. Om te kijken of je niks mee smokkelt.
Zelfs niet altijd. De laatste keer dat ik gevlogen heb ging hij gewoon door de scanner in z'n hoesje (netbook wel). Op descanner kan je gewoon de onderdelen zien die erin zitten (heb even staan meekijken :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:41
DinX schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:50:
[...]

Zelfs niet altijd. De laatste keer dat ik gevlogen heb ging hij gewoon door de scanner in z'n hoesje (netbook wel). Op descanner kan je gewoon de onderdelen zien die erin zitten (heb even staan meekijken :p)
Ik neem aan dat je netbookje daarna nog gewoon functioneerde? Netbooks hebben ook vaak een SSD, dus dit zegt niet alles. :P

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

asing schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:52:
[...]

Ik neem aan dat je netbookje daarna nog gewoon functioneerde? Netbooks hebben ook vaak een SSD, dus dit zegt niet alles. :P
Het werkte nog gewoon :p

Zo ziet het er dan uit :p http://www.computerworld..../bags_aerovation_xray.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:12
Elke dag nemen duizenden mensen hun laptop mee het vliegtuig in en uit. Vaak als handbagage, maar soms ook gewoon in hun koffer. Dat gaat altijd goed. En jij zou je harde schijf niet mee kunnen nemen? Ik vraag me serieus af hoe je op die gedachte bent gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

Ik heb vorig jaar m'n laptop (4200RPM hdd) zo'n ~ 10 keer door de x-ray gehaald; geen centje pijn hoor.
Het is geen MRI scanner he. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

slow whoop schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:54:
Elke dag nemen duizenden mensen hun laptop mee het vliegtuig in en uit. Vaak als handbagage, maar soms ook gewoon in hun koffer. Dat gaat altijd goed. En jij zou je harde schijf niet mee kunnen nemen? Ik vraag me serieus af hoe je op die gedachte bent gekomen.
Zelfs cargo wordt gewoon gescanned met enorme scanners (of het kan toch alleszins).
Zou anders wat makkelijker zijn. Gewoon een op het eerste zicht normale afstandsbediening mee het vliegtuig in en een bom in het cargoruim :P

http://www.smithsdetectio...bu_Dhabi_rdax_300x200.jpg

Dus pallets, ups pakjes,... die via het vliegtuig komen worden ook gewoon gescanned.

[ Voor 12% gewijzigd door DinX op 30-07-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
slow whoop schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 10:54:
ging meer over bagage in koffer, bedankt voor de snelle replies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 98% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:56

Felyrion

goodgoan!

Engineer schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:25:
Alle bagage gaat idd door de scanner, en ik zou hem fijn in je handbagage doen, evenals laptops en fotocamera's. Met ruimbagage word flink gekogelstoot tijdens het inladen :)
Ik zou me inderdaad meer zorgen maken over het "luggage handling" er wordt nog wel eens ruw omgegaan met koffers en reistassen. Gevoelig spul zou ik gewoon als handbagage meenemen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-08 19:45
Yup, de harde schijf kan mee in het vliegtuig. De werkende functies van de harde schijf zitten zowiezo in een metalen doosje dus zelfs al houd je een sterke magneet dichtbij een harde schijf zou het nog niets uitmaken. Ik heb ook regelmatig laptops op het vliegtuig gehad alswel als losse (externe) schijven zonder problemen.

Het enige waar je moet op letten doorheen de X-Ray zijn onontwikkelde "analoge" foto's zoals je terugvindt in een wegwerpcamera, klassieke SLR en oudere camera's met rolletjes.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45
Ik snap niet waarom iedereen denkt dat een magneet bij een hardeschijf houden slecht is :')

Heeft iemand wel eens een hardeschijf open gemaakt? Als je sterke magneten zoekt moet je dat vooral eens doen.

Een hardeschijf heeft namelijk 2 zeer sterke magneten, waar de spoel van de actuactor (de bewegende arm die de data leest) tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 23:56

Engineer

Software

.

[ Voor 99% gewijzigd door Engineer op 14-10-2018 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Engineer schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 13:00:
Ja, maar die zitten wel toevallig tussen 2 stukken beschermend metaal (koper geloof ik dat het was dat magnetisme tegenhield). Als je een flinke magneet een paar keer recht over een schijf heen haalt is er zeker wel een kans dat je toedeloe kunt zwaaien naar je data.
Dan moet het al een enorme magneet zijn. Je moet een harde schijf al in een degausser steken om de data te wissen.

Pagina: 1