Toon posts:

[HiPath 2036] spraakpause op uitgaande lijn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij onze Siemens HiPath 2036 centrale hebben we een probleem wat er als sinds het begin inzit, maar wat ik er niet uit krijg, de rest functioneert naar behoren. We hebben het zelf zonder een Siemens Engineer (en dat moet ik iedereen afraden) geïnstalleerd en geconfigureerd en ook dit laatste puntje wil ik nog opgelost hebben.

Het probleem is als volgt: Als er van één van de telefoons (we hebben meerdere types, OptiPoint 4x0 Eco, Std, Adv en WLAN WL2) via één van de vier analoge lijnen naar buiten belt en de andere kant neemt heel snel op, dan hebben we een pause op het uitgaande spraaksignaal.

Het selecteren van de buitenlijn, het bellen van de andere partij, het opzetten van de spraakverbinding van die andere partij naar ons toe (wij kunnen meteen de andere kant verstaan), alles gaat goed, maar de eerste paar seconden spraak van ons naar de andere kant komt (soms) niet goed over.

Ik heb al veel geprobeerd, instellingen van de lijnen, systeemflags etc. Wie weet waar dit aan ligt.

Enkele details:
- HiPath 2036 centrale
- vier analoge lijnen,
- geen CLIP op deze lijnen
- verder basis installatie

Omdat ik denk dat het in de HiPath 2036 zit, hier wat versienummers:

Softwarerelease-versie: H2K_V2_R5.3.0_027
Softwarebuildversie: HE645Y.00.027
Besturingssysteemversie: HE620Y.50.RFS.050 080801_cramfs
Feature Process (FP)-versie: HE645B.00.027
LAN Device Handler (LDH)-versie: HI-LDH.25.014
Process Manager (PM)-versie: HE640M.50.001
MSP-versie: HI-MSP.25.007
DSP-software-versie: HI-DSP.25.001
PPP Manager (PPPM)-versie: HI-PPP.10.002
CLA-versie: TB-CLA.11.192
CLC-versie: TB-CLC.11.130
Firmwareversie: HE620Y.50.FMW.008-290

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
Ik weet niet of je siemens hipath manager E gebruikt voor de programerering,maar je zou kunnen kijken bij lijnen--->richtingsparameters--->pauze voor kiezen op automatisch kiestoonherkinning kunnen zetten.
Je zou bij flags--->automatische lijnbelegging kunnen aanvinken.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de flag Automatische lijnbelegging op ja zet (via Expert WBM) dan kan ik helemaal niet meer naar buiten bellen over de analoge lijnen.

En bij de gebruikte richtingsparameter heb ik Pauze voor kiezen:na kiestoonherkenning ingesteld.

Ik ga nog eens wat proberen met deze pauze.

Moet ik Manager E gebruiken? Heb ik wel.

• vincedd
Als je een nulmodem kabel hebt en hipath manager E,kan je in de centrale inloggen.Met het zelfde toegangs paswoord als je in het hoofdtoestel hebt ingevuld om in de menu's te komen.En met hipath manager E heb je een veel beter overzicht wat je kan programeren,plus dat je in de helpfunctie een uitleg hebt met wat het allemaal betekend.Wel eerst de configuratie naar je toehalen en opslaan,voordat je wijzigingen doet.En even opletten op welke bitrate je communicatie maakt met de centrale.Vaak 19k2 of 9600 Baut.

[ Voor 47% gewijzigd door vincedd op 30-07-2009 12:09 ]

• vincedd
En....ben je er uit?Of ben je er niet aan toe gekomen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik denk dat ik het opgelost heb, ik heb de flag "Kiestoon vanuit het net" aangezet. Nu duurt het een tijdje voordat je "de telefoon aan de andere kant hoort overgaan", maar dat is geen probleem, als je maar direct kunt gaan praten als ze opnemen.. Lang leve de analoge lijnen ;-).

Maar goed het is de bedoeling dat we ook een keertje naar een ITSP gaan, nog tips hierover?

• vincedd
Prima dat het nu wat beter werkt,misschien dat je eens moet kijken naar een andere firmware voor de centrale.Maar ik begrijp niet waarom jullie 4 analoge lijnen hebben.Het is makkelijker om er 1 isdn bundel er van te maken en een idsn kaart in de centrale te zetten.Scheelt wat vastrecht bij KPN.Wat bedoel je met ITSP?die naam zegt me niets.Ik weet alleen niet of ik nu nog terug kan reageren,aangezien ik zo op vakantie ga.Je mag me wel pmen

[ Voor 33% gewijzigd door vincedd op 31-07-2009 09:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
De centrale is onderdeel van een groeipad, we hadden een oude analoge PBX centrale die het gewoon snel zou begeven, dus hebben we binnen alles overgezet naar VOIP, samen met een complete renovatie van het netwerk.

Maar omdat we nog een beetje huiverig zijn om ook extern over te gaan naar VOIP (ITSP = Internet Telephony Service Provider) wachten we daarmee tot we zeker weten dat alles stabiel is. En die 4 oude analoge lijnen hadden we nu eenmaal en op zich werkt dat nog steeds, maar die zeggen we op als we ook extern op VOIP overgaan via onze nieuwe glasvezel verbinding.

Bedankt en prettige vakantie.
Pagina: 1