Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik hier een Sony TRV420E die 'digitaal' is, hij beschikt over een Firewire poort.
De cassettes zijn Digital8. Ik zou die graag over willen zetten naar de PC.

Ik heb eerst via een TV kaart van 50 euro geprobeerd maar er was teveel kwaliteitsverlies.
Daarna heb ik een Firewire kaart gekocht en nu zou ik eigenlijk de video's goed over moeten kunnen zetten.
Dat heb ik ook geprobeerd maar de kwaliteit is niet optimaal en dat is wel zonde als je over zo'n goeie camera bezit.

Ik heb Windows Movie Maker gebruikt op DV-AVI, Cyberlink PowerDirector en nu Adobe premiere maar bij de preview zie ik al dat het niet goed is. Zo ziet het ongeveer eruit, die streepjes, en extra ruis. Afbeeldingslocatie: http://www.videohelp.com/forum/images/guides/p1094170/40.jpg
Als Firewire digitaal is dan moet toch er een oplossing zijn?

Verwijderd

Ga spelen met de instellingen van je deinterlacer!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Als jij het materiaal via Firewire hebt overgezet, staat het in dezelfde kwaliteit op je pc als op de tape. Geen verschil. De streepjes die jij noemt (en te zien zijn) zijn inderdaad het gevolg van de de-interlacing. Ik zie zo gauw geen ruis in dit beeld. Maar ik kan me voorstellen dat in de donkere delen van het beeld wel zit. Maar dat zal dan toch eerder door de camera zelf zijn gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook VirtualDub, ik heb deinterlace gebruikt maar de bestand wordt te groot.
Weten jullie welke codec ik moet gebruiken?
Of is er een betere oplossing met After Effects?

Verwijderd

Als je in ffdshow de juiste deinterlacer kiest speelt ie in bijna ieder programma je opname goed af!

Codecs zijn een heel ander verhaal. Een veel gebruikte codec van dit moment is H.264

Verwijderd

Topicstarter
Op youtube heb ik gezocht naar interlace nu ben ik meer te weten gekomen.
Nu ik ze op DVD heb gebrandt is het goed gekomen vanwege de progressieve scan op de DVD speler. De bestand heb ik geconverteerd met Sony Vegas Pro naar MPEG (van 13GB naar 2 of 3GB) en ik zie geen kwaliteitsverlies.
Bedankt allemaal voor de hulp!
Pagina: 1