Toon posts:

streepjes op mijn scherm en vastlopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dag iedereeeeeeen!

Hier ben ik weer met mn miseriebak :-( Sinds kort heb ik weer een nieuw mankement bij aan m'n pc. Als ik m'n pc aanzet en hij staat een minuutje of 2 aan, begin ik allemaal streepjes op mn scherm te krijgen (horizontale van om en bij de 2 cm lang met alle kleurtjes van de regenboog erin!) Een minuut later slaat mn pc uiteindelijk helemaal paraplu en loopt hij vast of herstart uit zichzelf!

Is er iemand die dit probleem herkent en weet aan wat dit kan liggen en hoe ik dit eventueel zou kunnen arrangeren?

Merciiii!

Verwijderd

specs?

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Klinkt zo bij eerste lezing als een mogelijk koelingprobleem met je grafische kaart.

Maar je leert echt geen donder van al je gesloten topics uit het verleden, hè? Geen specs, geen info over wat je zelf al heb opgezocht en geprobeerd, niks. Niet echt uitnodigend om je te helpen...

[ Voor 10% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 29-07-2009 22:31 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Verwijderd

Je kan het koelelement eens doorblazen met perslucht, is mss een hitteprobleem

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
Klinkt alsof je videokaart warm loopt, of kapot gaat, of los in het slot zit (hoeft maar iets speling op te zitten soms..)
Probeer 'm eens aan te drukken of er even uit te halen? Of gaat het om een on-board ding?

Last.FM

Verwijderd

Topicstarter
SPECS :
ASU P5LD2 Deluxe Mobo
Intel PentiumD 940 3.2 Ghz
2 GB twinmos ramgeheugen 667Mhz
Tagan 530 watt U22
2 x 160 GB HD Maxtor Sata II
Asus EN7900 GT Top
Nec DVD writer Lightscribe

Pardon????

Kan je me dan even zeggen waar ik mijn probleem kan terugvinden??? dan kom ik persoonlijk mijn excuses aanbieden. Kam me trouwens niet inbeelden dat die strepen iet te maken kunnen hebben met het feit of ik P 3ghz heb of een p3.2 ghz.

Vriendelijke groeten.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de videokaart er uitgehaald en helemaal uitgespoten met perslucht, nieuwe koelpasta opgedaan en terug goed gemonteerd, maar helaas, het probleem blijft ....

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:25
Dan kan het zijn dat je videokaart is overleden, test jouw videokaart eens in een ander systeem, of test een andere nVidia videokaart in jouw systeem, dan kan je zien of het aan de videokaart ligt.

En grote kans dat het je videokaart is, want dit zijn artefacten, en die duiden op veel warmte, maar dit heb je uigesloten, of kapot geheugen/core, wat waarschijnlijk het geval is.

Verwijderd

Topicstarter
AlexV schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:38:
Dan kan het zijn dat je videokaart is overleden, test jouw videokaart eens in een ander systeem, of test een andere nVidia videokaart in jouw systeem, dan kan je zien of het aan de videokaart ligt.

En grote kans dat het je videokaart is, want dit zijn artefacten, en die duiden op veel warmte, maar dit heb je uigesloten, of kapot geheugen/core, wat waarschijnlijk het geval is.
Wat bedoel je met kapot geheugen? het geheugen op de videokaart of de eigenlijke ram-latjes van de pc zelf?

Verwijderd

Excuseer, IK uitgeblazen en her-ge-koelpasta-eerd :-p

• AlexV
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:40:
[...]

Wat bedoel je met kapot geheugen? het geheugen op de videokaart of de eigenlijke ram-latjes van de pc zelf?
Op de videokaart natuurlijk, bij kapot RAM geheugen zou je BSOD's krijgen.

Test, als dat kan, eens het geheugen op de videokaart, met iets van Memtest86 oid.
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:42:
Excuseer, IK uitgeblazen en her-ge-koelpasta-eerd :-p
En dit slaat op?

[ Voor 31% gewijzigd door AlexV op 29-07-2009 22:47 ]

Verwijderd

Het koelelement wordt inderdaad wel erg warm bij korte tijd van in werking, maar ook na het uitblazen was dit zo, de ventilator werkt overigens wel normaal.

Is het laten aanstaan van de PC in BIOS een mogelijkheid om uit te sluiten of het hier om een driver (software) probleem gaat? Of is de beeldverwerking van bios niet zwaar genoeg om tot oververhitting te geraken?
Het probleem duikt echter wel al op bij het gewoon laten aanstaan van de pc op windows desktop na 2min zonder dat er op de pc wordt gewerkt.

Verwijderd

Topicstarter
AlexV schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:44:
[...]

Op de videokaart natuurlijk, bij kapot RAM geheugen zou je BSOD's krijgen.

Test, als dat kan, eens het geheugen op de videokaart, met iets van Memtest86 oid.
Die memtest86, is dat een programaatje? sorry, maar van pc's weet ik niet zo zeer veel ....

Alvast bedankt voor de antwoorden !

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 22:51 ]

Verwijderd

[...]

En dit slaat op?
[/quote]

Dat slaat op dat ik de videokaart heb uitgeblazen en de nieuwe koelpasta er heb tussengesmeerd :P

Verwijderd

Aangezien de videokaart vol stof hing, ook in de ribben van het koelelement dacht ik zo dat dit in de voeding ook het geval moet zijn. Is het niet mogelijk dat er zich ergens in de voeding oververhitting plaatsvindt door het stof en zo de voedingslijnen na een tijdje niet meer stabiel of correct zijn en dat de videokaart de eerste tekens geeft en dat daarna het hele systeem eronderuit gaat nadat het nog verergert?

• AlexV
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:51:
Aangezien de videokaart vol stof hing, ook in de ribben van het koelelement dacht ik zo dat dit in de voeding ook het geval moet zijn. Is het niet mogelijk dat er zich ergens in de voeding oververhitting plaatsvindt door het stof en zo de voedingslijnen na een tijdje niet meer stabiel of correct zijn en dat de videokaart de eerste tekens geeft en dat daarna het hele systeem eronderuit gaat nadat het nog verergert?
Je kan de voeding eens uitblazen, probeer dan ook eens een ander exemplaar. En even zodat ik weet waar het over gaat, gaat dit, wat jij en raven_963 zeggen over dezelfde PC, of wordt het topic hier gekaapt? :Y)
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:48:
[...]

Die memtest86, is dat een programaatje? sorry, maar van pc's weet ik niet zo zeer veel ....

Alvast bedankt voor de antwoorden !
Ja, Memtest86 is een programma, google er maar eens op, dan staat er ook hoe je het moet gebruiken ;).

Verwijderd

ik ben vandaag bij raven_963 langsgeweest waar mij verteld werd over het probleem, we hebben dus de eerst denkbare oorzaken aangepakt zoals het doorblazen en de koelpasta. het gaat idd over dezelfde pc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:07:
ik ben vandaag bij raven_963 langsgeweest waar mij verteld werd over het probleem, we hebben dus de eerst denkbare oorzaken aangepakt zoals het doorblazen en de koelpasta. het gaat idd over dezelfde pc.
Er werden verschillende problemen aangeklaagd, niet enkel computerproblemen! :P
AlexV schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:01:
[...]

Ja, Memtest86 is een programma, google er maar eens op, dan staat er ook hoe je het moet gebruiken ;).
Ben het momenteel aan het laten doorlopen op m'n pc, van zodra het klaar is laat ik iets weten!

alvast bedankt!

• AlexV
Verwijderd schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 23:18:
[...]

Ben het momenteel aan het laten doorlopen op m'n pc, van zodra het klaar is laat ik iets weten!

alvast bedankt!
Let er wel op dat je Memtest86 minstens 10 uur laat lopen.

Verwijderd

Begin al eens met de temperatuur te bekijken van je videokaart, hoe kan je anders uitsluiten of bepalen dat dit de oorzaak is?

Dit kan je bijvoorbeeld doen met GPU-Z
http://downloads.guru3d.com/GPU-Z-0.3.4-download-2073.html

Verwijderd

Misschien een late reactie, maar aangezien raven_963 een nieuwe videokaart heeft aangeschaft omdat er met de hierboven vermelde "Asus GeForce 7900GT" niet meer te werken viel, heb ik verder gezocht naar een oplossing voor dit probleem, en gevonden ;)

Er zijn blijkbaar heel veel 7900GT's die ineens last krijgen van artefacts en allerhande problemen, tot ik op een forum terechtkwam waarop iemand meldde dat veel van deze problemen verdwijnen indien je de kaart op een lagere frequentie laat werken.

Ik ben dan meteen op zoek gegaan naar de benodigde programma's en heb het volgende gedaan:

1) nvflash downloaden van nvidea (om bios van kaart te flashen)

2) Een bootable SD-kaartje gemaakt en er nvflash opgezet

3) PC laten booten op SD-kaart en vervolgens met nvflash het romgeheugen gekopieerd van de videokaart en op de SD gezet.

4) PC heropstarten in windows en met NiBiTor.v5.4 het .rom bestandje geopend

5) in NiBiTor.v5.4 de ingestelde frequentie van 700Mhz naar 500Mhz laten dalen, idem voor geheugen

6) PC heropgestart op SD, en het aangepaste bios met nvflash in de videokaart gestopt

7) PC heropgestart en weg zijn de strepen :+

Is eventjes paar keer opstarten en de juiste commando's uitzoeken voor nvflash (typ in dos prompt nvflash /? en kijk welk commando je moet toevoegen om het programma voor jou het gewenste te laten doen),
maar indien er mensen zijn met dezelfde problemen, dit werkt :)
Pagina: 1