Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Knijpt KPN Usenet?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.109 views

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-11 19:18
Wij hebben altijd Internet van Planet gehad en dat beviel prima. Met mijn verbinding kon ik prima ~900KBps downloaden met Usenet. Sinds we bij KPN zitten blijf hij vaak hangen op ~700KBps. En niet met hikjes ofzo, gewoon een rechte lijn in m'n Newsleecher grafiekje.

Nou vroeg ik me af of KPN Usenet afknijpt. Er is verder niks veranderd aan onze verbinding, we hebben dezelfde snelheden gehouden. Af en toe lukt het nog om ~900KBps te halen, maar niet meer in de avonduurtjes (spitsuren?)

Hebben meer mensen hier ervaring mee?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is je modem veranderd? Op wat voor snelheid trained je lijn in?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51
bij mijn weten knijpt kpn usenett niet. mijn download snel heid is met alles 160Kb/s ook met de usenet server van kpn en een andere heb ik niet.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-11 19:18
We hebben dezelfde modem/router gehouden. Die kregen we bij Planet al voor onze 12MB down en 1MB up internet + bellen verbinding

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Maar is ie ook daadwerkelijk 12Mbit down? Dat kan je terugvinden bij de settings van je modem.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51
oké vreemd. misschie moet je eens de kpn usenete proberen: news.kpn.nl. heeft een retentie van 2weken volgens mij

• ScorpionNL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:47
Ik ben zelf ook van Planet naar KPN gegaan, maar ik haal gewoon netjes 12MBit met downloaden via usenet (wel via een Eweka server)

Niet de moeite waard om te vermelden ^__^

Verwijderd

Ik zou de raad van pven even opvolgen en in je modem kijken of je nog steeds op de goede snelheid intraint. Het klinkt alsof je bij KPN minder snelheid haalt.

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-11 22:22
De retentie van KPN/HetNet is inmiddels al 3 weken. Via HetNet (8Mb) merk ik in de avonduren geen verschil met overdag, de snelheid is sinds de vakantie van +/- 810KB/s naar +/- 790KB/s gegaan.

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Beetje krom om meteen conclusies te gaan trekken dat KPN maar usenet zou knijpen zonder wat onderzoek naar de eigen situatie.

Blijkbaar heb je geen idee wat de echte maximumsnelheid van je lijn is (abo-informatie zegt vrijwel niets natuurlijk). Om die reden gaat het topic ook dicht, je trekt conclusies die totaal niet onderbouwd zijn, en zonder inzicht in je eigen lijn/situatie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.