Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:17

Wish

ingwell

Topicstarter
Sinds zaterdag heb ik een nieuwe Hauppauge HVR-2200 dual tuner. Deze stopte ik blijkbaar eerst in het verkeerde PCI-e slot waardoor ik een error 10 (device kan niet starten) kreeg. Dit is opgelost door het apparaat in een ander slot te doen.

Daarmee wordt het apparaat herkend en kan het de drivers laden. Helemaal prima en ik kan beginnen met de configuratie in Vista Home Premium MCE afdeling. Ik maak gebruik van Ziggo Analoog en deze wordt binnen MCE ook gevonden. Configuratie afronden en ik ben het heertje. Die zaterdag kijk ik wat shows en neem er 2 (deels simultaan) op. Moe maar voldaan sluit ik mijn HTPC af en noem het een dag.

De volgende dag start ik op een gegeven moment weer de HTPC op. En als ik iets in de Guide selecteer, meldt MCE me dat er geen tuner is geconfigureerd. Wat blijkt nou:
  • De HVR-2200 is wel geinstalleerd op Vista (drivers zijn ok)
  • In MCE wordt de tuner wel herkend, maar wil alleen digitale kanalen opnemen. Analoge signalen worden niet meer aangeboden.
Het lijkt dan ook alsof de HVR-2200 is vergeten dat ie zowel analoog als digitaal kan opnemen en gaat alleen voor het beste (digitaal).

Ervaring leert inmiddels dat dit voor mij op dit moment alleen op te lossen is door alle drivers te verwijderen, de HTPC weer opnieuw op te starten en de dan gevonden tuner opnieuw te configureren in MCE. Dat is een beetje.... omslachtig voor een avondje TV kijken.

Via vriend Google vind ik wel ongeveer dezelfde klachten, maar geen oplossingen. Gisteren vond ik er meer, maar begin even beetje blind te worden blijkbaar

Hauppage geeft me (nog) geen antwoord, vandaar dat ik deze hier neergooi om te kijken of het Tweakercollectief mij inspiratie kan geven.

Verdere systeemspecs:
  • MB: Gigabyte GA-MA790GP-DS4H (specs)
  • CPU: AMD Athlon X2 5050E
  • Geheugen: 4x 1 GB
  • 3* 1 TB WD Green Caviar
  • 1* 320GB WD Green Caviar

[ Voor 0% gewijzigd door Wish op 31-07-2009 10:00 . Reden: typo ]

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
* Wish legt topic op de stip, neemt aanloop en schopt het vriendelijk omhoog

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Gebruik je drivers van Hauppage zelf?

Ik heb die kaart ook en de drivers van hun zijn echt superbrak, deze werken wel goed: http://www.newmagic.com.a...ppauge_Vista_Drivers.html

Ik draai nu Windows 7 en daarmee word de kaart automatisch gevonden en opnemen en alles werkt ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
Bierkameel schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:28:

Ik heb die kaart ook en de drivers van hun zijn echt superbrak, deze werken wel goed: http://www.newmagic.com.a...ppauge_Vista_Drivers.html

Ik draai nu Windows 7 en daarmee word de kaart automatisch gevonden en opnemen en alles werkt ook perfect.
Ik heb beiden gebruikt: die van Hauppauge en van Windows Vista (die installeert ze ook automatisch). Die van Hauppauge lijken inderdaad wat brakjes, dus ze draaien nu met de Vista drivers.

Vanavond zal ik de link proberen en kijken wat het me oplevert. Tnx.

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
Bierkameel schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 10:28:

Even weer in huis na een korte break en de drivers van newmagic geprobeerd. En welja.. dit lijkt het probleem op te lossen. Drivers geïnstalleerd, MCE geconfigureerd en een paar keer herstart.... en de TV blijft lopen.

Thanks!

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Hallo.
Misschien vinden jullie dat ik dit niet in dit topic moet posten, maar op deze manier hoef ik geen nieuw topic aan te maken.

Ik heb dezelfde TV-kaart icm.: Windows Vista 64bit en 3x2GB op een MSI X58 Platinum bord.
In het begin liep in tegen dezelfde fouten aan als de topic starter, maar dankzij dit topic ben ik zo ver gekomen dat ik hem kan instellen in MCE. Nou komt het: als hij op het punt komt om de kanalen te zoeken krijg ik een blauw scherm.
Weet één van jullie daar misschien een oplossing voor? En als jullie meer info nodig hebben over mijn systeem ofzo, vraag het dan maar.

Alvast bedankt, Thijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
chocolade-reep schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:56:
Hallo.
Misschien vinden jullie dat ik dit niet in dit topic moet posten, maar op deze manier hoef ik geen nieuw topic aan te maken.

Ik heb dezelfde TV-kaart icm.: Windows Vista 64bit en 3x2GB op een MSI X58 Platinum bord.
In het begin liep in tegen dezelfde fouten aan als de topic starter, maar dankzij dit topic ben ik zo ver gekomen dat ik hem kan instellen in MCE. Nou komt het: als hij op het punt komt om de kanalen te zoeken krijg ik een blauw scherm.
Weet één van jullie daar misschien een oplossing voor? En als jullie meer info nodig hebben over mijn systeem ofzo, vraag het dan maar.

Alvast bedankt, Thijs.
Het is al goed, ik zit dit even neer voor mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen.
Tijd goed zetten en updates installeren, een van de twee is de oplossing, welke weet ik niet.
Pagina: 1