Toon posts:

ps3 + beamer. maar hoe hoet geluid ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik keek zelf laatst rond in de stad en kwam ik zo iets tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.bartsmit.com/data/products/300x300/0268394.jpg

ik heb verder op internet gezocht naar een converter van optische kabel naar coaxiaal.
dat bestond.
de uitgangen zijn; de bekende rode en witte kabel .

is het mogelijk om het op deze manier te doen ?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:04

FeaR

In GoT we trust

Waarom zoek je nar een optisch naar coax converter als je later weer praat over twee maal RCA?
Beetje onsamenhangend...

Plus alleen een plaatje van een speakersetje zegt niet zo veel, wat specs zouden handig zijn.

Overigens kan je de video-uit van de PS3 gewoon op HDMI/S-video, etc instellen zodat alleen het beeld naar je beamer gaat.
De audio-uit van de PS3 kan je apart instellen voor HDMI, optisch of AV-out. Dus dan kan je het geluid naar een receiver sturen of naar zo'n setje wat je zelf post. Alleen zal je voor echt 5.1 geluid wel een set moeten kopen met DTS en DD decoders aan boord (en dan vanzelfsprekend digitale ingangen of minstens drie maal tulp, aangezien twee maal RCA alleen stereo geeft).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
FeaR1986 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:51:
Waarom zoek je nar een optisch naar coax converter als je later weer praat over twee maal RCA?
Beetje onsamenhangend...

Plus alleen een plaatje van een speakersetje zegt niet zo veel, wat specs zouden handig zijn.

Overigens kan je de video-uit van de PS3 gewoon op HDMI/S-video, etc instellen zodat alleen het beeld naar je beamer gaat.
De audio-uit van de PS3 kan je apart instellen voor HDMI, optisch of AV-out. Dus dan kan je het geluid naar een receiver sturen of naar zo'n setje wat je zelf post. Alleen zal je voor echt 5.1 geluid wel een set moeten kopen met DTS en DD decoders aan boord (en dan vanzelfsprekend digitale ingangen of minstens drie maal tulp, aangezien twee maal RCA alleen stereo geeft).
Nee, niet drie digitale ingangen of 3 minijacks. Die digitale ingang moet je sowieso hebben, aangezien de PS3 en de X360 alleen optisch of hdmi out hebben.

Dus dit:
Afbeeldingslocatie: http://ask.creative.com/wwimages/audio_int/audigy/us_Audigy2_ring_assign_71.jpg
gaat niet werken, met een console that is. Geen enkele console heeft analoge uitgangen met ingebouwde decoders en een DAC. Ik geloof dat de PS3 wel een decoder heeft maar dat is alleen voor TrueHD/DTS-MA -> LPCM (over hdmi), maar niet voor LPCM -> geluidsgolven.

Je zult iets moeten hebben wat het gecomprimeerde digitale audiosignaal kan omzetten naar analoge geluidsgolven, want zelf kunnen de consoles dat niet (kost licentiegelden/materiaalkosten e.d. om een decoder en DAC in te bouwen en te verkopen gok ik). Hiervoor heb je dus inderdaad een DTS en DD decoder voor nodig. Of als je het meteen goed doet een receiver met hdmi ingang (non-passthrough), maar dat zal wel boven je budget liggen gok ik zo.

De goedkoopste oplossing nieuw is een Logitech Z-5500. Dit is een 5.1 setje mét Dolby Digital en DTS decoder, dus als je dan je X360 optisch aansluit op de Z-5500 heb je echt 5.1 geluid. En voor games en films klinkt het erg goed, mits je een niet al te grote kamer hebt. Dit kost ongeveer €250 nieuw.

edit: aangezien je een beamer gebruikt heb je misschien toch wel geld voor een fatsoenlijke receiver met luidsprekers. Vanaf €1000 ben je klaar. Is genoeg over te vinden hier in AUD.

edit2: aangezien je een setje op het oog hebt van €35 misschien toch ook weer niet. Als je voor een niet al te hoge prijs echt 5.1 geluid wilt (niet geupmixed van 2.0 naar 5.1 daar heb je bijna niks aan) dan moet je of de Z-5500 kopen (evt 2e hands) of ergens op de 2e-hands markt een Logitech Z-5400 of Z-680 zien te krijgen. Creative had vroeger een aantal setjes die dat ook kunnen: de Inspire T5700 en de GD580. Ook hier zittten de juiste decoders en een DAC in. Maar daar moet je maar net tegenaan lopen. Houd de relevante V&A sectie in de gaten zou ik zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door HarmoniousVibe op 30-07-2009 01:28 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:59

Shunt

Boe

LB06 schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 01:16:
[...]

Nee, niet drie digitale ingangen of 3 minijacks. Die digitale ingang moet je sowieso hebben, aangezien de PS3 en de X360 alleen optisch of hdmi out hebben.

Dus dit:
[afbeelding]
gaat niet werken, met een console that is. Geen enkele console heeft analoge uitgangen met ingebouwde decoders en een DAC. Ik geloof dat de PS3 wel een decoder heeft maar dat is alleen voor TrueHD/DTS-MA -> LPCM (over hdmi), maar niet voor LPCM -> geluidsgolven.

Je zult iets moeten hebben wat het gecomprimeerde digitale audiosignaal kan omzetten naar analoge geluidsgolven, want zelf kunnen de consoles dat niet (kost licentiegelden/materiaalkosten e.d. om een decoder en DAC in te bouwen en te verkopen gok ik). Hiervoor heb je dus inderdaad een DTS en DD decoder voor nodig. Of als je het meteen goed doet een receiver met hdmi ingang (non-passthrough), maar dat zal wel boven je budget liggen gok ik zo.
dit is dus echt onzin alle consoles kunnen heel mooi stereo analoog weergeven. gewoon over die 2 rca plugjes die aan de kabel zitten ;). Anders zou je nooit geluid kunnen krijgen bij oudere tv's zonder HDMI 1.3 of mensen die geen digitale 5.1 set hebben ;).

heb je niet veel geld of wil je er niet veel aan uit geven gewoon een leuk setje kopen (beter een goede 2.1 (analoog) dan een goedkope 5.1 aangezien je toch geen gebruik van het echte 5.1 kan maken als je het analoog aan sluit)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 15:49
Shunt schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 06:36:
[...]

dit is dus echt onzin alle consoles kunnen heel mooi stereo analoog weergeven. gewoon over die 2 rca plugjes die aan de kabel zitten ;). Anders zou je nooit geluid kunnen krijgen bij oudere tv's zonder HDMI 1.3 of mensen die geen digitale 5.1 set hebben ;).

heb je niet veel geld of wil je er niet veel aan uit geven gewoon een leuk setje kopen (beter een goede 2.1 (analoog) dan een goedkope 5.1 aangezien je toch geen gebruik van het echte 5.1 kan maken als je het analoog aan sluit)
Klopt. 2.0 of 2.1 is nooit een probleem. Dat kan idd gewoon met de stereokabels.

Maar aangezien hij een 5.1 setje postte in de TS ging ik er min of meer vanuit dat hij 5.1 geluid wilde. Dan is het dus geen onzin dat dat niet analoog gaat.

Het is in mijn ogen simpelweg zonde van je geld om een analoog 5.1 speakersetje aan te schaffen voor je console. Dan mis je heel de 5.1 experience en is het nut van 5.1 weg. Dan kun je nog beter een goede 2.0 of 2.1 set aanschaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door HarmoniousVibe op 30-07-2009 08:49 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:04

FeaR

In GoT we trust

Overigens zou het wel kunnen werken met drie mini-jacks (en dus analoog).
Je kan het optische signaal een pc in leiden via de digitale line-in en dan de drie mini-jacks gebruiken om toch 5.1 geluid te krijgen. Maar is wel omslachtig en je pc moet altijd aan staan.
Maar 5.1 geluid krijgen met als input twee maal RCA dat gaat inderdaad niet werken als je echt 5.1 geluid wilt, dan krijg je wellicht Pro Logic II.

Maar wat de TS wilt en hoe zou ik toch niet weten. Want nogmaals vindt ik het een erg magere topicstart met te weinig info.

Die Z-5500 is inderdaad een oplossing voor digitaal en echt 5.1 uit DD en DTS signalen. Geloof dat Teufel ook van die setjes heeft, maar dan kwalitatief nog net wat beter en met (veel) meer digitale en analoge ingangen.
Receiver zoals wordt voorgesteld zal wel buiten bereik liggen aangezien het geposte 5.1 setje van de Bart Smit is. Plus dat een receiver die het audio-deel uit het HDMI-signaal haalt weer net wat hoger zijn qua aanschaf dan receivers die alleen aan pass-through doen...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1