FeaR1986 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:51:
Waarom zoek je nar een optisch naar coax converter als je later weer praat over twee maal RCA?
Beetje onsamenhangend...
Plus alleen een plaatje van een speakersetje zegt niet zo veel, wat specs zouden handig zijn.
Overigens kan je de video-uit van de PS3 gewoon op HDMI/S-video, etc instellen zodat alleen het beeld naar je beamer gaat.
De audio-uit van de PS3 kan je apart instellen voor HDMI, optisch of AV-out. Dus dan kan je het geluid naar een receiver sturen of naar zo'n setje wat je zelf post. Alleen zal je voor echt 5.1 geluid wel een set moeten kopen met DTS en DD decoders aan boord (en dan vanzelfsprekend digitale ingangen of minstens drie maal tulp, aangezien twee maal RCA alleen stereo geeft).
Nee, niet drie digitale ingangen
of 3 minijacks. Die digitale ingang moet je sowieso hebben, aangezien de PS3 en de X360 alleen optisch of hdmi out hebben.
Dus dit:

gaat
niet werken, met een console that is. Geen enkele console heeft analoge uitgangen met ingebouwde decoders en een DAC. Ik geloof dat de PS3 wel een decoder heeft maar dat is alleen voor TrueHD/DTS-MA -> LPCM (over hdmi), maar niet voor LPCM -> geluidsgolven.
Je zult iets moeten hebben wat het gecomprimeerde digitale audiosignaal kan omzetten naar analoge geluidsgolven, want zelf kunnen de consoles dat niet (kost licentiegelden/materiaalkosten e.d. om een decoder en DAC in te bouwen en te verkopen gok ik). Hiervoor heb je dus inderdaad een DTS en DD decoder voor nodig. Of als je het meteen goed doet een receiver met hdmi ingang (non-passthrough), maar dat zal wel boven je budget liggen gok ik zo.
De goedkoopste oplossing nieuw is een Logitech Z-5500. Dit is een 5.1 setje mét Dolby Digital en DTS decoder, dus als je dan je X360 optisch aansluit op de Z-5500 heb je echt 5.1 geluid. En voor games en films klinkt het erg goed, mits je een niet al te grote kamer hebt. Dit kost ongeveer €250 nieuw.
edit: aangezien je een beamer gebruikt heb je misschien toch wel geld voor een fatsoenlijke receiver met luidsprekers. Vanaf €1000 ben je klaar. Is genoeg over te vinden hier in AUD.
edit2: aangezien je een setje op het oog hebt van €35 misschien toch ook weer niet. Als je voor een niet al te hoge prijs echt 5.1 geluid wilt (niet geupmixed van 2.0 naar 5.1 daar heb je bijna niks aan) dan moet je of de Z-5500 kopen (evt 2e hands) of ergens op de 2e-hands markt een Logitech Z-5400 of Z-680 zien te krijgen. Creative had vroeger een aantal setjes die dat ook kunnen: de Inspire T5700 en de GD580. Ook hier zittten de juiste decoders en een DAC in. Maar daar moet je maar net tegenaan lopen. Houd de relevante V&A sectie in de gaten zou ik zeggen.
[
Voor 14% gewijzigd door
HarmoniousVibe op 30-07-2009 01:28
]
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW