ik ben er niet helemaal zeker van of dit nu eigenlijk in de programmeer/scripthoek thuishoort, maar ik denk dat het wel mac-specifiek genoeg is om het hier te vragen..
ik ben een beetje aan het klussen met geektool en probeer e.e.a. op m'n desktop weer te geven.
als het gaat om terminal commando's gaat alles redelijk naar verwachting. zo laat ik bv. de uptime en diskspace zien:

het diskspace commando is bv.:
als ik nu probeer het huidige draadloze netwerk weer te geven gaat het mis en wordt er helemaal niks getoond.
het aan te roepen bestand ziet er als volgt uit:
in geektool roep ik 'm zo aan:

ik heb het een uitvoerbaar shellbestand gemaakt d.m.v. chmod 755 airport.sh.
het .sh bestand (airport.sh) staat dus ook op bovenstaande locatie, precies zoals de maker zegt dat 't moet volgens mij, maar toch geen resultaat. ik had als beginner ook al geprobeerd om in het .sh bestand alleen
te zetten om te kunnen zien of het aan m'n copy/paste skills lag dat het niet werkte, maar zelfs dan komt er niet eens TEST te staan als output.
kan iemand me hier op de goeie weg helpen en me vertellen wat ik hier fout doe?
dit gebeurt allemaal op een macbook 4,1 (2.4 Ghz / 4GB RAM / OSX 10.5.7)
ik ben een beetje aan het klussen met geektool en probeer e.e.a. op m'n desktop weer te geven.
als het gaat om terminal commando's gaat alles redelijk naar verwachting. zo laat ik bv. de uptime en diskspace zien:

het diskspace commando is bv.:
code:
1
| df -h | grep disk0s2 | awk '{print "Leopard HD (" $2,") used: "$3, "remaining: " $4}' |
als ik nu probeer het huidige draadloze netwerk weer te geven gaat het mis en wordt er helemaal niks getoond.
het aan te roepen bestand ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
| #!/bin/sh
myvar1=`system_profiler SPAirPortDataType | grep -e "Current Wireless Network:" | awk '{print $4}'`
myvar2=`system_profiler SPAirPortDataType | grep -e "Wireless Channel:" | awk '{print $3}'`
echo "Airport : $myvar1 - $myvar2" |
in geektool roep ik 'm zo aan:

ik heb het een uitvoerbaar shellbestand gemaakt d.m.v. chmod 755 airport.sh.
het .sh bestand (airport.sh) staat dus ook op bovenstaande locatie, precies zoals de maker zegt dat 't moet volgens mij, maar toch geen resultaat. ik had als beginner ook al geprobeerd om in het .sh bestand alleen
code:
1
| echo "TEST" |
te zetten om te kunnen zien of het aan m'n copy/paste skills lag dat het niet werkte, maar zelfs dan komt er niet eens TEST te staan als output.
kan iemand me hier op de goeie weg helpen en me vertellen wat ik hier fout doe?
dit gebeurt allemaal op een macbook 4,1 (2.4 Ghz / 4GB RAM / OSX 10.5.7)
[ Voor 2% gewijzigd door Nerpissad op 29-07-2009 21:11 . Reden: chmod toegevoegd ]