Ik stuit op een probleem bij het installeren van mjn nieuwe HIS ATI Radeon 4770 op mijn systeem met ASUS 780G moederbord. Hiervoor deed ik het met de interne graphics.
Het probleem: er komt geen enkel beeld/signaal naar de monitor!
Ik heb al het een en ander geprobeerd, zal het helder proberen uiteen te zetten.
- zonder de 4770 en met de monitor direct op het moederbord aangesloten werkt alles perfect
- met de 4770 erin gestoken (incl. 6-pins connector) geeft zowel het moederbord als de 4770 zelf geen beeld meer door, allebei apart geprobeerd dus
- ik heb in de bios de volgorde op PCI-GFXO-etc. gezet
- mijn voeding is de Antec 380W, dat moet genoeg zijn
Wat kan het zijn? Ik vind het vooral zo gek dat het moederbord zelf ook geen beeld meer geeft als de videokaart er alleen al ingestoken is...
Elk advies wordt zeer gewaardeerd, alvast bedankt!
Specificaties (alles 8 maanden oud):
Moederbord: ASUS M3A78-EMH HDMI
CPU: AMD Athlon X2 4850E
Geheugen: Kingston VelueRAM 2x2GB
HDD: WD Caviar Blue 320GB
Drive: LG DVD-brander
Behuizing: Antec NSK4480B-EC
Voeding: Antec Earthwatts 380w
En de boosdoener:
GPU: HIS ATI Radeon 4770 512MB
Het probleem: er komt geen enkel beeld/signaal naar de monitor!
Ik heb al het een en ander geprobeerd, zal het helder proberen uiteen te zetten.
- zonder de 4770 en met de monitor direct op het moederbord aangesloten werkt alles perfect
- met de 4770 erin gestoken (incl. 6-pins connector) geeft zowel het moederbord als de 4770 zelf geen beeld meer door, allebei apart geprobeerd dus
- ik heb in de bios de volgorde op PCI-GFXO-etc. gezet
- mijn voeding is de Antec 380W, dat moet genoeg zijn
Wat kan het zijn? Ik vind het vooral zo gek dat het moederbord zelf ook geen beeld meer geeft als de videokaart er alleen al ingestoken is...
Elk advies wordt zeer gewaardeerd, alvast bedankt!
Specificaties (alles 8 maanden oud):
Moederbord: ASUS M3A78-EMH HDMI
CPU: AMD Athlon X2 4850E
Geheugen: Kingston VelueRAM 2x2GB
HDD: WD Caviar Blue 320GB
Drive: LG DVD-brander
Behuizing: Antec NSK4480B-EC
Voeding: Antec Earthwatts 380w
En de boosdoener:
GPU: HIS ATI Radeon 4770 512MB
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2009 20:09 ]