Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Win XP machine gezombified / misbruikt om spam te versturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De XP machine van een kennis (totale noob) is misbruikt voor het versturen van spam, en dreigt nu te worden geblokkeerd door diens provider.

Behalve compleet formatteren die boel (wat we liever niet doen i.v.m. allerlei programma's en email instellingen en zut die erop staat), helpt antivirus c.q. antispyware software hier ook tegen? Ok, hangt er vanaf wat voor spambot/zombie troep er op is gekomen natuurlijk, maar gezien het type gebruiker verwacht geen exotische shit. Gewoon op iets te veel verkeerde attachments aangeklikt uit hyves mailinglists enzo.

Weet iemand welke antivirus/antispyware goed werkt tegen spambot/zombieware? Kan ik ook meerdere pakketten gebruiken (liefst zonder dat je dan wordt overspoeld door popups de hele tijd, want daar gaat deze gebruiker niet mee overweg kunnen).

Verwijderd

Ik zou de moeite niet nemen om uit te zoeken hoe die pc proper te krijgen, eenmaal rotzooit gehad, win install niet meer te betrouwen...ik zou toch een verse install doen, ondanks de tegenzin, gewoon om zeker te zijn. Daarbij kan het ook nog eens veel tijd schelen. Wat antivirus tools betreft, ik gebruik zelf avast als antivirus, is gratis en werkt goed...meer van antivirus programma's enzo is dacht ik wel te vinden in 1 of ander "groot antivirus topic" oid.

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 16:50
ik sluit me aan bij het antwoord van yakuzi2004

de kans is erg groot dat er alsnog bestanden ongemerkt achter blijven of dat windows bestanden zijn vervangen.

gewoon even de moeite nemen om de pc geheel opnieuw te installeren en een goede virus scanner te installeren en natuurlijk alle programma's en windows up to date houden :)

ik gebruik momenteel nod32 maarja, ik zorg er voor dat er geen rotzooi op m'n systeem komt 8)

succes ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Killerbert op 29-07-2009 18:52 ]

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs