Goede speakerset?

Pagina: 1
Acties:

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Ik heb een stelkabels gevonden (had eerst een heel connectorprobleem voor mijn Xfi, is ook een topic over).
Nu wil ik bij die winkel een 2.0 speakerset kopen om mijn 5.1 uit te breiden naar 7.1.
Ik heb er een gevonden die me wel wat lijkt, maar ik kan geen review vinden en ik weet niet of de specs goed zijn (totaal geen verstand van).
Het is de zogenaamde CMP-SP31 van König. De winkel is Nedis, ik kan er nu niet op, alleen mijn vader heeft een klantennummer. Maar google een beetje, dan zie je zo een shop waar je wel op kan.
De speakers zijn 10 Watt, PMPO waarde is 120 Watt.
Ziet dit er goed uit?

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-02 21:22

Twazerty

AVCHDCoder developer

Nedis is geen winkel maar een groothandel :)

Voor 15 euro ex BTW inkoop is het niet verkeerd:

Totaal Uitgangsvermogen RMS 6 W
Aansluiting 3.5mm Stereo Plug
Voltage Actief
Frequentie Bereik 30 - 20.000 Hz
Line In Ja
Magnetisch Afgeschermd Ja
Afstandbediening Nee
Kleur Behuizing Zwart / Grijs
Hoofdtelefoon Aansluiting Ja

Hier zit een eigen versterker in. Erg handig is dat natuurlijk niet in combinatie met je andere set.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-02 22:02
En welk 5.1 set heb je nu staan dan? Wel zo belangrijk :)

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Oja, natuurlijk, je wil liever niet dat je een veel betere 5.1 hebt dan 2.0.
Ik heb een Creative Inspire T6100.

• SoulWar1
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 20:49
Hoe denk je dat aan te sluiten? Die set is 5.1, dus 7.1 zal ie niet ondersteunen.

Know Thyself

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
SoulWar1 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 19:47:
Hoe denk je dat aan te sluiten? Die set is 5.1, dus 7.1 zal ie niet ondersteunen.
Ik gok die 2 speakers erbij aan de al bestaande achterspeaker-uitgangen. Niet dat dat het 7.1 maakt, maar toch ;)

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Op een bepaalde manier is het 7.1, het is alleen twee sets door elkaar, maar ja, het was alleen een probleem om een achteruitgang op die geluidskaart te "unlocken". Er zitten drie gangen op, en twee daarvan zijn 3 kanaals in plaats van stereo, maar in theorie is me dat nu gelukt (beetje splitten en converten). Hoef alleen nog extra 2.0 op de lege achteruitgang aan te sluiten inderdaadb

ik ben alleen erg goed in draadjes aan elkaar knopen en ingewikkelde constructies maken met knopjes en draadjes. Of de speakers goed zijn of niet qua specs, daarvan weet ik niets.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-02 10:24
Als je bij films een beetje voluit gaat zul je het verschil snel gaan merken denk ik. Misschien een idee om naar een T20 of T40 setje te kijken? Ik stond versteld toen ik hoorde wat voor geluid daar uit kwam zetten. Ze zijn stand-alone uiteraard niet echt geschikt voor films, maar als je ze als 'side' speakers aanzet in je programmaatje (en er wat mee tweakt) krijg je echt een mooi geluidje.

Overigens moet je nooit naar PMPO waardes kijken. Is zegmaar de megapixel-hype in de audio wereld. PMPO is een (te) hoog gegrepen piek waarde die de speakers hooguit enkele seconden vol gaan houden. Niet dat het huidige versterkertje in die Königs dat ooit gaat leveren. Wordt vooral gebruikt om kleinere setjes te slijten aan leken.

De prijs voor een T20 setje mag misschien wat hoog zijn maar ik denk het in jouw geval een goede investering is, omdat je anders toch echt wel verschil gaat merken in geluidskwaliteit.

offtopic:
Hoeveel films/games hebben nou daadwerkelijk 7.1 ondersteuning? Volgens mij hebben zowat alle dvd's enkel 5.1 dolby sound. Kan zo ook geen games opnoemen die verder gaan dan dat. Bluerays en HD rips uitgezonderd dan..

één is geen, twee is één

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Die sets zijn nog duurder dan mijn surroundset, terwijl ik met het kopen van een 2.0 set jusit geld wilde besparen.
Source games doen aan 7.1, en konden niet alle games die EAX5/Xfi ondersteunen 7.1 doorzetten?
De Xfi kaart zet 9 virtuele speakers neer, berekent waar het geluid vandaan komt, en paast dat door naar jouw eigen set.
Ik begreep dat er best aardig wat games dat supporten.

[ Voor 54% gewijzigd door Amanoo op 29-07-2009 22:26 ]

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-02 21:22

Twazerty

AVCHDCoder developer

marco.meijer schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:24:
Die sets zijn nog duurder dan mijn surroundset, terwijl ik met het kopen van een 2.0 set jusit geld wilde besparen.
Source games doen aan 7.1, en konden niet alle games die EAX5/Xfi ondersteunen 7.1 doorzetten?
De Xfi kaart zet 9 virtuele speakers neer, berekent waar het geluid vandaan komt, en paast dat door naar jouw eigen set.
Ik begreep dat er best aardig wat games dat supporten.
7.1 ga je nooit halen als je onderstaande verkeerd hebt gedaan:
marco.meijer schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 20:05:
Er zitten drie gangen op, en twee daarvan zijn 3 kanaals in plaats van stereo, maar in theorie is me dat nu gelukt (beetje splitten en converten). Hoef alleen nog extra 2.0 op de lege achteruitgang aan te sluiten inderdaadb

ik ben alleen erg goed in draadjes aan elkaar knopen en ingewikkelde constructies maken met knopjes en draadjes. Of de speakers goed zijn of niet qua specs, daarvan weet ik niets.
Wat houd dat splitten en converten in?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Topicstarter
Dit is over een kabel van Creative, maar technisch zijn het gewoon drie losse kabels die je voor een paar euro bij Nedis haalt. http://us.creative.com/pr...ry=55&product=14309&nav=1
Enige probleem is dat ik met een hele hoop mono pluggen overblijf, terwijl ik 3,5mm stereo females nodig heb, maar daar zijn ook weer pluggen voor.
Er is kans dat ik de RCA's niet helemaal perfect aansluit, maar dat is trial and error, dat is geen probleem na een kwartiertje prutsen. Gewoon net zo lang die dingen omdraaien tot het werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Amanoo op 29-07-2009 22:53 ]

Pagina: 1