Toon posts:

[Sata] Vista boot niet, crcdisk.sys(?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal ;)

Ik heb toch maar even raad nodig voor het volgende probleem.

Ik ben bezig een kennis te helpen hun pc te fixen. De klacht was: monitor stuk.
Na wat uittesten en onderzoeken kwam ik tot de conclusie dat er "iets" mis is met het booten.

Het probleem treed op na het volgende: bios logo scherm - zwart scherm - dan zie je dat gele balkje v.l.n.r gaan(Windows Vista) - en precies daarna springt er een volledig zwart scherm op.

Ik probeerde wat andere dingen uit, ik tapte F8 totdat het schermpje opsprong waarin je een menu ziet met systeemherstel, last known config..etc etc. Wat ik ook kies, het lost het niet op. Ten eerste, als ik veilige modus wil betreden blijft de pc hangen op: crcdisk.sys
En als je iets anders kiest zoals systeemherstel, recovery etc. dan krijg je eerst een ladend wit balkje te zien, dan het gele balkje van Vista en dan, bam, een blauw scherm. Geen BSOD, de kleur is exact hetzelfde als de Windows XP vensterranden. En je ziet een cursor+zandloper die niet beweegbaar zijn.

Erg opmerkelijk is het niet?

Ik heb ook getest of de HDD wel herkend werd. Hij werd sowieso WEL in de bios herkent. En als ik de HDD ontkoppelde, kwam er een error dat er geen HDD aanwezig is.
Als ik ook zo luister draait de HDD wel en hoor ik geen opmerkelijke geluiden.

Ik ga sowieso nog de CD/DVD lezer testen.

Morgen ga ik er in ieder geval weer naartoe.

Samengevat
-Vista boot niet -> zwart scherm
-Veilige modus werkt niet -> crcdisk.sys
-Systeemherstel, recovery etc werkt niet -> blauw scherm i.p.v zwart scherm(Geen BSOD)
-HDD draait wel en wordt herkend in bios en tijdens booten

Verder, het is een HP computer, Windows Vista Home Premium 32-bit, 2 jaartjes oud. Het gaat nu niet even om de kosten, maar om de data die er op staat en niet allemaal ge-backupped is.

Ik heb al een aantal oplossingen verzamelt en gegoogled. Maar aangezien ik daar niet constant heen kan gaan i.v.m afstand, neem ik liever 30 oplossingen mee dan 2. Is de kans groter dat ik het dan fix.

En buiten dat feit, vergroot het mijn kennis weer waardoor ik andere mensen beter kan helpen hehe :P

Dus, leeft u zich uit. Ik waardeer hulp heel erg :D

M.v.g,
Koen

*edit*
Hmm, achteraf gezien had deze topic misschien beter in een Vista sectie kunnen posten :P

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik moet deze topic omhoog halen.

Ik heb weer wat nieuwe toevoegingen.
En het is gisteren niet gelukt helaas, ook geen reacties helaas.

Wat ik nu weer heb geprobeerd: Vista Recovery Disk of de Vista installatie schijf. Zodra ik zeg nu installeren blijft het hangen op: ogenblik geduld
Ook repareren ergens in die menu werkt niet, na 2 uur was ie nog bezig.

Linux installeren werkt ook niet.

HDD verwisselen was een hopeloze poging, natuurlijk werkte dat niet. Dan bleef de pc oneindig uit zich zelf rebooten.

USB Legacy etc uit. Zelfs WLAN kaart(die niet gebruikt wordt) en allerlei andere zaken eruit gehaald en uitgeschakeld.

VistaPE ben ik nog aan het proberen, het is nogal ingewikkeld.

Dus, geen van de bovenstaande werkte ook!

Aan de andere kant kan ik WEL de data zien en vinden. Hoe? Als je Vista gaat installeren kan je stuurpgrogramma's laden(Setup gegevens). Ik zie daar gewoon de C schijf etc, alles staat er WEL alleen zie je het niet aangezien ik alleen bestanden kan zien met een setup extensie. Maar dat maakt niet uit want ik testte het uit(ik zie alleen niet wanneer het klaar is met verplaatsen!). En zodra ik diezelfde map op een andere pc opende stonden er wel bestanden in.
Dus ik ga deze zondag met mijn Ext HDD alle persoonlijke data eraf halen. Program files etc blijft achter.

Als iemand nog een oplossing heeft zou dat erg fijn zijn, ik was de hele middag EN avond bezig. Het leverde alleen maar hoofdpijn en frustratie op.

Data is te redden. Nieuwe HDD kopen kan ook, maar is de HDD wel het probleem of niet?
Dat is mijn 2de vraag. Ik twijfel erg sterk nu.

Alsjeblieft een spoedig antwoord, wat zou het eerste in je opkomen? Graag wat argumenten ;)