Toon posts:

muziek van laptop op versterker slechts via 3 boxen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik heb mijn laptop aangesloten op mijn versterker (Pioneer VSX-D511) en kan nu mijn MP3tjes zonder problemen afdraaien, echter, het geluid gaat via 3 boxen (links achter, links voor en midden).
Het gekke is dat ik op mijn versterker de optie heb om het geluid via 5 boxen te laten klinken, bij andere signalen werkt dit ook perfekt (tv/film/cd), alleen krijg ik het niet voor elkaar om het geluid via de 5 boxen te laten horen.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik heb in ieder geval een stereostekker gebruikt.

Alvast bedankt voor hulp/tips!

Niels

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Kabelbreukje? Balans op de geluidskaart verkeerd ingesteld? Het lijkt erop dat 'rechts' niks doet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Mmm... 't is een gloednieuw kabeltje (kan natuurlijk, zal zo even kijken). Heb net alle aansluitingen op de versterker gecontroleerd en opnieuw aangedrukt en die doen het allemaal prima (met andere geluidsignalen). Balans op de geluidskaart lijkt goed ingesteld te staan... Zal zo nog even een keer kijken (dubbelcheck, je weet maar nooit!)

Bedankt!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-02 20:34
Bovenstaande is simpel te testen door de kabel uit je laptop te halen en eens bij de ingebouwde speakers te luisteren of de rechterkant wat doet.

Verwijderd

Topicstarter
Superwerk! Dat was inderdaad het probleem. Rechts stond op de een of andere manier uit en dat heb ik over het hoofd gezien doordat er op die laptop én software van de geluidskaartfabrikant staat waar je dingen kan instellen én je de instellingen van windows hebt. En die nemen het blijkbaar niet van elkaar over.
Het draait nu perfekt!

Hartstikke bedankt voor de hulp!

Niels.