Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[excel2007]meerdere keren unieke waarden tellen

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:51
Ik heb een tabel met verschillende gegevens erin: een uniek nummer (lijst1) en aan deze nummers hangen weer andere lijsten (lijst2). Nu wil ik weten hoeveel nummers uit lijst1 5 verschillende waarden uit lijst2 hebben en deze nummers uit lijst 1 selecteren.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb op dit moment het aantal unieke mensen uit lijst 1, maar ik zou niet weten hoe ik kan selecteren dat in lijst2 minimaal 5 waarden staan.

Wellicht dat iemand hier het weet?

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Stel lijst 1 staat in kolom A, en lijst 2 in B, dan is een simpele formule:
code:
1
=COUNTIF(B:B,A2)>=5

En die geeft dan aan welke het betreft, even een filter erover en je weet het antwoord... Of wil je het op een andere manier? (Als in direct het hele lijstje in een kolom met een gekke array formula, of een macro.)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Paultje3181
pedorus schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:50:
Stel lijst 1 staat in kolom A, en lijst 2 in B, dan is een simpele formule:
code:
1
=COUNTIF(B:B,A2)>=5

En die geeft dan aan welke het betreft, even een filter erover en je weet het antwoord... Of wil je het op een andere manier? (Als in direct het hele lijstje in een kolom met een gekke array formula, of een macro.)
Deze optie werkt bij mij niet, ik heb de NL versie. (volgens mij zou dat dan aantal.als moeten zijn). Maar ik snap ook niet helemaal wat er gebeurt met B:B,A2.

Met de functie Interval krijg ik het goede resultaat te zien, maar worden niet alle cellen gevuld. Lijst 1 staat in kolom F, en lijst2 in kolom A. =INTERVAL(F:F;F:F) geeft als uitkomst 7, maar ik wil eigenlijk een lijst met 7, 6 lege cellen, 6, 5 lege cellen, 8, 7 lege cellen etc. Dit wordt weergegeven via functie invoegen. Gegevensmatrix wordt dan F:F, Interval_verw F:F, daaronder staat dan = {7/0/0/0/0/0/0/6/0/0/0/0/0/3/0/0...
Dit is dus wat ik in kolom G geprint wil hebben. (aangezien ik dit weer kan sorteren (>=5).
Maar als ik dit in G2 invoer, krijg ik dus alleen 7 als resultaat, verder wordt er niets gevuld.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen dan?

• pedorus
  • Niet online
INTERVAL is een array formule om bijvoorbeeld een histogram te kunnen maken. INTERVAL gebruik je normaal gesproken nadat je een rijtje cellen hebt geselecteerd, hem invoert en op ctrl-shift-enter drukt. Wat jij bedoelt is denk ik toch denk ik meer iets als
code:
1
=AANTAL.ALS(A:A;$F1)

wat je dan doortrekt naar onderen.

• Paultje3181
Ik ben er bijna... Interval leverde toch het goede resultaat op. Echter, sorteren wil niet lukken, omdat ik de gegevens van de matrix niet mag veranderen. Kan ik puur de waarden kopiëren naar een cellen kolom, zodat ik wel kan sorteren?

Met aantal.als ben ik er wel achter om hoeveel brieven het zal gaan. Ik moet nl. lijst1 koppelen met een adressen bestand...

• pedorus
  • Niet online
Paultje3181 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 17:38:
Ik ben er bijna... Interval leverde toch het goede resultaat op. Echter, sorteren wil niet lukken, omdat ik de gegevens van de matrix niet mag veranderen. Kan ik puur de waarden kopiëren naar een cellen kolom, zodat ik wel kan sorteren?
Ik denk dat dit wel gelukt is (Plakken speciaal, of desnoods met Notepad) :)

Pagina: 1